Wij halen onze inkomsten bij de bedrijven die documenten via Doccle versturen. Daardoor kunnen we garanderen dat Doccle vandaag en voor altijd volledig gratis zal zijn voor wie documenten ontvangt.
Is Doccle gratis? Ja, het gebruik van Doccle is helemaal gratis. Ik ben mijn gebruikersnaam/wachtwoord voor Doccle vergeten.
Al je documenten worden namelijk gratis, digitaal en op een centrale manier automatisch 7 jaar bewaard of langer indien wettelijk vereist.
Doccle is een systeem om documenten in digitaal formaat te kunnen raadplegen, beheren en betalen. Met Doccle kunnen documenten worden beheerd en betaald in een mobiele en een webapplicatie. Het platform is een gemeenschappelijk initiatief van Acerta, CM, KBC en Telenet.
E-Box is een persoonlijke en beveiligde elektronische brievenbus voor de Belgische burgers. Via eBox kan je op Doccle allerhande documenten van een steeds groter aantal overheidsinstellingen ontvangen. Meer informatie en uitleg hoe je eBox kan toevoegen in je account.
Doccle helpt mensen bij het op tijd en eenvoudig afhandelen van administratie. Aan de hand van kleurcodes bij de documenten in de Doccle app zien mensen wanneer zij een document moeten afhandelen. Vijf dagen voor het vervallen van de betaaltermijn wordt er een herinneringsmail voor de betaling verzonden.
Wil je de verbinding met een organisatie op Doccle verbreken? Contacteer dan onze Customer Interaction Agents via community@doccle.be om deze verbinding te verbreken. Via onze automatische verwerking zal de organisatie in kwestie op de hoogte worden gesteld dat je geen documenten meer wenst in Doccle.
Probeer eerst eens opnieuw en start desnoods de app opnieuw op. Als dit niet werkt, verwijder dan de app van je toestel en installeer hem opnieuw (zo heb je ook zeker de nieuwste versie).
Hoe je digitale loonbrief ontvangen op Doccle? Om je loonbrief digitaal te ontvangen volstaat het om een account aan te maken op Doccle en jouw sociaal secretariaat toe te voegen. Je vindt het logo van jouw sociaal secretariaat op je eigen loonbrief. Meld je aan op Doccle en selecteer jouw sociaal secretariaat!
Facturen en betalingsbewijzen
Vijf jaar na het overlijden vervalt dat. Hetzelfde geldt voor documenten die met de woning te maken hebben: onderhouds - en renovatiewerken. Er geldt een garantie van tien jaar op werken uitgevoerd aan een woning.
Nee, je bent niet verplicht om Doccle te gebruiken. Doccle wordt je vrijblijvend en gratis aangeboden door de bedrijven, organisaties en overheden die met ons samenwerken.
Een bedrijf kan je een unieke code (of soms twee) bezorgen waarmee je het bedrijf kan toevoegen in je persoonlijke Doccle-account. Dit is meestal in combinatie met een ander nummer, zoals bijvoorbeeld je klantennummer, personeelsnummer of rijksregisternummer.
Ga naar www.doccle.be of neem contact op met KBC.
De Doccle-codes
Je rijksregisternummer staat op de achterkant van je identiteitskaart. Je Doccle-code staat op het eerste blad van je loonbrief.
In je Doccle-account zijn je gebruikersnaam en wachtwoord niet voldoende om je sterk beveiligde documenten te openen. Hiervoor is een tweestapsverificatie nodig, welke we op Doccle ondersteunen in de vorm van eID (elektronische identiteitskaart) en itsme.
Via www.doccle.be biedt CM je documenten gratis aan op één veilige online plaats. Je ontvangt je CM-betaaloverzichten en de meeste CM-documenten digitaal. Je kunt deze documenten altijd raadplegen, ordenen en bewaren. Ook op je tablet of smartphone.
Hoe kan ik deze samenvoegen? Als je twee of meer verschillende accounts hebt op Doccle, stuur ons hier een bericht en vermeld hierbij de gebruikersnamen van de accounts welke je wil samenvoegen, alsook de gebruikersnaam van de account die je wil behouden.
De “e-Box” is het platform van onlinediensten van de sociale zekerheid. Het is een elektronische mailbox waarmee elke burger op een gecentraliseerde en beveiligde manier officiële documenten kan ontvangen van de verschillende diensten van de sociale zekerheid, waaronder de RVA.
De gebruikelijke afzender van je factuur: doccle via community@doccle.be en eventueel het bedrijf dat vermeld werd in de mail. De bank(en) die vermeld werd(en) in het bericht om de betaling uit te voeren.
De nieuwe wet bepaald dat alle communicatie verplicht elektronisch zal verlopen via het beveiligd platform (eBox). Er zijn hierop echter twee uitzonderingen. Natuurlijke personen die onderworpen zijn aan ofwel de personenbelasting, of de belasting van niet inwoners zijn niet verplicht om elektronisch te communiceren.