Gesprekstarieven. Gesprekstarieven liggen tussen de €0,10 en €0,15. En soms is het gesprekstarief tussen bellen naar een vaste telefoon of een mobiele lijn verschillend (naar mobiel is dan 3x zo hoog). Belangrijk nog bij vast bellen is de manier van afrekenen; gelukkig gaat dat bij alle providers per seconde.
Alleen het bellen naar de klantenservice van Ziggo, Ziggo Voicemail en Informatie-, Hulp- en alarmnummers zijn gratis (112, 00800- en 0800-nummers). Oh ja, Kerktelefoonnummers zijn gratis (0676096663 en 0676088014).
Bel onze klantenservice op 0900-1884 (gebruikelijke (mobiele) belkosten) of 1200 (gratis vanaf je telefoonaansluiting van Ziggo).
Voor slechts 15,- per maand bel je onbeperkt naar Nederlandse vaste en mobiele nummers, én naar vaste nummers in 34 andere landen. Bel je naar het buitenland, dan betaal je per gesprek een starttarief van 0,14 cent inclusief btw.
Vast Bellen
Bij Ziggo bel je naar vaste en mobiele nummers in Nederland voor het voordelige tarief van 15 cent per minuut. Bovendien betaal je per seconde en kun je je huidige telefoonnummer gratis meenemen naar Ziggo.
Bij het vaste telefonie abonnement krijg je een heel stel gratis extra diensten. Denk aan Voicemail, Driegesprek, Doorschakelen en Nummerweergave. Alles om het het thuis bellen nóg relaxter te maken. Bij Vast Bellen krijg je gratis digitale kabeltelevisie erbij.
Ziggo heeft nieuwe abonnementen die de goedkoopste opties vormen: Ziggo Basic en Ziggo Voordeelpakket. Beide kosten rond veertig euro per maand en de kabelaar promoot ze niet. Ze zijn enkel bedoeld 'voor bepaalde groepen', aldus de provider.
Verbruikskosten betaal je altijd één maand achteraf. Gebruik je bijvoorbeeld Vast Bellen en On Demand? Dan zie je de belkosten en bestelde On Demand films en series altijd een maand later op je factuur. Voorbeelden van eenmalige kosten zijn activatiekosten, verzendkosten en apparatuur zoals een Wifibooster.
Sinds1 januari 2012 kunnen UPC klanten gratis naar de helpdesk bellen. Het gratis nummer 1200 is alleen beschikbaar voor klanten die een vaste telefoonlijn van het kabelbedrijf hebben en daarmee bellen. Het gratis nummer voor zakelijke klanten is 1202.
Om een huistelefoon op Ziggo aan te sluiten, steek je het uiteinde van de telefoonkabel in de Tel 1-poort van het modem. Het andere uiteinde steek je in het basisstation van je telefoon. Vervolgens hoef je alleen nog even te wachten tot het groene lampje van de Tel 1-poort brandt.
Andere redenen voor het behouden van de vaste lijn zijn: dat de mobiele telefoon niet altijd aan staat (21%), het vaste telefoonnummer bekend is bij familie en vrienden (19%), de tarieven lager zijn dan bij mobiel bellen (17%), dat men onbeperkt en gratis kan bellen met de vaste lijn (16%), dat vast bellen een hogere ...
Belt u naar een telefoonnummer dat begint met 0900, 0906, 0909 of 18? Dan betaalt u vaak extra kosten. U hoort vooraf hoeveel het gesprek kost.
All in NL € 10
En je kunt gratis bellen en SMS'en van Lebara naar andere Nederlandse Lebara nummers binnen Nederland (gedurende 30 dagen na de laatste opwaardering). Er geldt wel een fair use policy van 5.000 minuten/SMS'jes per 30 dagen. *Op onbeperkt bellen geldt een fair use policy van 3.000 minuten per 30 dagen.
- Minuten in EU worden afgerekend per seconde met een minimum van één minuut. - Als je gebruik maakt van een Vodafone Prepaid maandbundel geldt er een buiten bundel tarief van €0,10 per minuut in NL en Zone 1: EU. - Minuten buiten EU worden afgerekend per 30 seconden met een minimum van één minuut.
Waarom verhoogt Ziggo de prijzen? Ziggo krijgt dit jaar te maken met veel hogere kosten, zoals het duurder worden van netwerkapparatuur en een enorme prijsstijging op het energieverbruik van ons netwerk. Daarom wijzigen de tarieven van onze Ziggo-pakketten ook.
Testoordeel KPN vs Ziggo. In onze providermonitor met resultaten van het tweede kwartaal van 2022 behalen beide providers behoorlijk goede scores. KPN Glasvezel scoort prima met een 8,0 en KPN DSL behaalt een 7,9. Kabelaar Ziggo zit daar net onder met een 7,7 als eindoordeel.
Ga je internet en tv vergelijken, dan is KPN goedkoper. Toch bestaat er ook hier een verborgen abonnement van Ziggo met een lagere snelheid die goedkoper is. Ga je alles-in-1 vergelijken, dan liggen de prijzen dicht bij elkaar in de buurt. Toch is KPN net iets goedkoper dan Ziggo.
Het merendeel vraagt 10 cent en bij een drietal providers ben je één cent per gesprek goedkoper uit. De tarieven voor het bellen naar een vaste telefoon zijn bij de meeste providers inmiddels gelijkgetrokken met die voor het bellen naar mobiel.
Bel onbeperkt naar alle Nederlandse vaste en mobiele nummers, met uitzondering van betaalde servicenummers. Dat is pas écht onbezorgd bellen. Om veiligheidsredenen is het de eerste 3 maanden niet mogelijk om betaalde (0909/0906) nummers te bellen.
Je betaalt geen 11 maar 12 cent per minuut en ook nog een starttarief van 12 cent. Met KPN Compleet bel je onderling wel gratis.