Voor het afdoppen van de EGR-klep en deze softwarematig uit te schakelen hebben we het voertuig een halve dag nodig. De kosten die hier aan verbonden zijn verschillen per type auto. Gemiddeld liggen deze tussen de 100 en 250 euro.
De kosten van het wegschrijven van de EGR van uw auto of bestelwagen op een softwarematige manier zijn € 299 incl. btw. Voor de 1.2 TDI motoren zijn de kosten € 199 incl. btw.
Wat kost het uitschakelen van de EGR klep? De kosten voor het uitschakelen van een EGR klep bedragen 200,- euro incl. BTW. De arbeidsuren bedragen 60 euro,- per uur.
Het uitschakelen levert brandstofbesparing op, minder vervuiling in de motor, efficiëntere verbranding en minder onderhoudskosten. Als de EGR klep niet goed meer werkt, hij is defect of is vervuild en kan hierdoor niet goed openen of sluiten kun je bijvoorbeeld de EGR klep reinigen of fysiek vervangen.
Doorrijden met een kapotte EGR-klep is zeker niet aan te raden. De kans is aanwezig dat dit op den duur voor meer klachten en defecten gaat zorgen. Bijvoorbeeld problemen met het roetfilter. Ook zal de auto tijdens de APK-keuring waarschijnlijk afgekeurd worden.
Veel voorkomende problemen die door een vervuilde EGR-klep veroorzaakt worden: Onregelmatig stationair lopen. Slecht aanslaan van de motor. Stotteren of haperen tijdens het rijden.
Afdoppen ( het afsluiten door middel van een plaatje te monteren tussen de EGR-klep en de in-/ uitlaat ) is alleen nodig als de EGR klep dusdanig kapot is dat wij deze softwarematig niet meer kunnen dichtzetten.
Door in de motorcomputer (ECU) de EGR softwarematig weg te schrijven kunnen wij voor jou de EGR in veel gevallen 100% softwarematig uitschakelen. Hierdoor zijn alle voorkomende EGR problemen of storingen permanent uitgesloten. De voordelen van uitschakelen: Vervanging of reiniging van de EGR is definitief uitgesloten.
De EGR Klep (Exhaust Gas Recirculation) is een verplicht onderdeel in de motor van de auto. Deze klep zorgt voor een verlaging van de NOx uitstoot.
Het verwisselen van de EGR-klep duurt in de meeste gevallen ongeveer 30 tot 90 minuten, het hangt ervan af hoe gemakkelijk de klep te bereiken is. Houd er rekening mee dat dit het ideale geval is.
De levensduur van een EGR-klep is doorgaans ongeveer 100.000 kilometer. Echter, u kunt de levensduur zelf aanzienlijk verlengen door de auto goed te onderhouden.
Dankzij het verwijderen van het roetfilter heeft uw auto meer vermogen, en zal die zuiniger gaan rijden. Bovendien lost een roetfilter verwijdering al uw roetfilter problemen voorgoed op, waardoor u niet steeds te maken krijgt met dure onderhoudskosten.
De EGR-klep wordt op zowel benzinemotoren als dieselmotoren toegepast. De EGR zit gemonteerd aan de uitlaatzijde van het motorblok. Vanaf het uitlaatspruitstuk loopt er een dikke metalen leiding naar de EGR-koeler.
Op die manier weetje wat je voor de reparatie moet betalen voordat je naar de garage gaat. De materiaalkosten voor een nieuwe EGR-klep liggen vaak tussen 50 en 350 euro. In uitzonderlijke gevallen kan de prijs oplopen tot 700 euro. De vervanging duurt meestal tussen een half uur en vier uur.
De EGR klep is verantwoordelijk voor het afnemen van het gas dat uit de motor komt en het door het inlaatspruitstuk te sturen, waar de motor het weer kan gebruiken. Zonder de EGR klep zal uw Opel Astra geen van zijn gas gebruiken en hergebruiken waardoor de uitstoot toeneemt.
Nochtans kan iedereen de EGR-klep reinigen! Bij een slechte werking hoopt roet- en koolaanslag zich na verloop van tijd op en verstopt uiteindelijk de EGR-klep. De prestatie van uw motor neemt af, u ziet meer zwarte rook en uw verbruik neemt toe!
Een EGR-klep schoonmaken met de Lindemann Total Care Diesel is de goedkoopste en beste oplossing voor het reinigen van de EGR-klep. De formule van de Lindemann Total Care Diesel is uniek op de additievenmarkt.
Doordat uitlaatgassen worden gemengd met aangezogen lucht, kan dat voor vervuiling van het EGR‑systeem zorgen. Als de klep kapot of vervuild is, kun je tijdens het autorijden allerlei storingen in de motor ervaren. Zo herken je dat de EGR-klep vervuild of kapot is: Het storingslampje van de motor brandt.
Een EGR Klep (Exhaust Gas Recirculation) zit standaard op alle moderne dieselmotoren. Deze klep zorgt ervoor dat er een verlaging plaats vindt van de NOx uitstoot van de motor. NOx is de afkorting voor stikstofoxide of stikstofdioxide. Dit komt vrij wanneer het overschot aan zuurstof in een dieselmotor verbrand wordt.
De EGR klep bevindt zich in het motorcompartiment onder de kap. De meeste motoren hebben uitlaatgasrecirculatie nodig om aan de emissienormen te voldoen. Als de EGR klep slecht is zal de Opel Zafira de emissies niet passeren.
Wat zijn de kosten voor het reinigen van de inlaatkleppen? Het chemisch reinigen van de inlaatkleppen kost €220,- Het reinigen door middel van stralen met granulaat is afhankelijk van de tijd dat we er mee bezig zijn.
Een EGR klep zit standaard op alle moderne dieselmotoren. De EGR klep bevindt zich in het motorsysteem. De klep zorgt ervoor dat er een verlaging plaatsvindt van de NOx uitstoot van de motor. NOx staat voor stikstofoxide of stikstofdioxide.
De regelklep van de verwarming is meestal in de buurt van de firewall gemonteerd en fungeert als de klep waarmee koelmiddel van de motor naar de verwarmingskern kan stromen, die zich aan de binnenkant van het voertuig bevindt.
De EGR-koeler is ontworpen om de temperatuur van de uitlaatgassen te verlagen voordat deze weer in de motor worden teruggevoerd. Dit wordt gedaan om de inlaatluchttemperaturen zo laag mogelijk te houden.
De EGR klep bevindt zich in het motorcompartiment onder de kap. De meeste motoren hebben uitlaatgasrecirculatie nodig om aan de emissienormen te voldoen. Als de EGR klep slecht is zal de Volkswagen Polo de emissies niet passeren.