Bel onze klantenservice op 0900-1884 (gebruikelijke (mobiele) belkosten) of 1200 (gratis vanaf je telefoonaansluiting van Ziggo).
Je staat 24/7 met ons in contact via de app, chat en de website. Zo hou je zelf altijd de regie over je Ziggo zaken.
Bel onze klantenservice op 0900-1884 (gebruikelijke (mobiele) belkosten) of 1200 (gratis vanaf je telefoonaansluiting van Ziggo).
Waarom wordt Ziggo steeds duurder? De prijsverhogingen van de abonnementen zijn volgens Ziggo het gevolg van hogere kosten, zoals energie die nodig is voor het netwerk en de datacenters.
Ziggo raakte in het eerste kwartaal 18.500 breedbandklanten kwijt als gevolg van prijsverhogingen en het verlies van de Formule 1 races. De kabelaar spreekt van stevige concurrentie. Netto verloor het bedrijf 'slechts' 3500 breedbandklanten.
Bij Ziggo bel je naar vaste en mobiele nummers in Nederland voor het voordelige tarief van 16 cent per minuut. Bovendien betaal je per seconde en kun je je huidige telefoonnummer gratis meenemen naar Ziggo.
Ziggo-klanten waarderen de internetkwaliteit wat lager dan de klanten van KPN (DSL en glasvezel). Ook rapporteren ze iets meer internetstoringen. Ziggo doet het wat betreft televisiekwaliteit net zo goed als KPN Glasvezel (beide een 7,5) en iets beter dan KPN DSL (7,2).
Daarom passen we per 1 juli 2023 een inflatiecorrectie van gemiddeld 8,5% toe op de prijzen van onze pakketten en beltarieven. Met deze wijziging blijven we binnen het gemiddelde 2022 CBS inflatiecijfer van 10%.
De gesprekskosten variëren tussen de € 0,10 en € 0,13 cent per minuut naar vaste- en mobiele nummers. Je betaalt met gesprekskosten altijd per seconde. Bel je bijvoorbeeld 5 minuten en 9 seconden, dan betaal je ook voor die 9 seconden en wordt je gesprek niet naar boven afgerond.
De kosten voor een vaste telefoonlijn zijn bij Ziggo één euro per maand en bij KPN twee euro per maand. Het tarief per minuut is in beide gevallen vijftien cent (in mei 2023). Mocht je vaak aan de telefoon hangen, dan ben je bij KPN goedkoper uit wanneer je besluit een onbeperkt bellen-abonnement af te nemen.
Met de inzet van dit nieuwe modem bereidt Ziggo zich voor op de toekomst, zodat we onze klanten ook in de toekomst de snelheid kunnen garanderen die zij nodig hebben”, aldus Heuts.
Binnen, buiten, overal in de EU: Ziggo GO is gratis voor alle Ziggo klanten.
Vanaf 2022 gaat Ziggo duizenden aansluitingen per jaar verglazen. Maar ondanks dat Ziggo glasvezel tot in de meterkast in deze gevallen gaat aanleggen, blijft het kabelbedrijf in de woning coax gebruiken. Dit zorgt er onder meer voor dat alle Ziggo-abonnees dezelfde apparatuur kunnen gebruiken.
Glasvezelinternet is momenteel vaak wat goedkoper dan het kabelinternet van Ziggo, met hogere download- en vooral uploadsnelheden. Bij kabelinternet bedraagt de uploadsnelheid vaak maar 10 procent van de downloadsnelheid, terwijl die bij glasvezel even hoog is als de downloadsnelheid.
VodafoneZiggo leed het afgelopen kwartaal een verlies van 117,4 miljoen euro. Een jaar geleden boekte de provider in hetzelfde kwartaal nog een winst van 136 miljoen euro. Het bedrijf verloor onder meer ruim 35.000 klanten van een abonnement op vast internet.