55% kleding of sportartikelen 52% reizen en accommodatie 47% kaartjes voor evenementen 38% huishoudelijke goederen of apparaten 31% levensmiddelen, cosmetica of schoonmaak 31% boeken, tijdschriften of kranten 30% soft-/ hardware, elektronica 17% film, muziek 9% medicijnen Welk percentage van Nederlanders koopt online?
Vooral 25- tot 45-jarigen kopen via internet; in 2020 kocht 86 procent van hen online goederen of diensten. De groei was het grootst bij 65-plussers. Winkelde in de eerste helft van 2020 59 procent van de 65- tot 75-jarigen online, in 2019 was dat nog 45 procent.
Mensen van 18 tot 25, van 25 tot 35 jaar én van 35 tot 45 jaar kopen het meest kleding. Vanaf 55 jaar verschuift de interesse naar het boeken van vakanties. Overigens worden vakanties ook steeds vaker online geboekt.
Bijna de helft (47 procent) bestelde maaltijden bij een restaurant, fastfoodketen of cateraar. Verder kocht rond de 30 procent meubels, woonaccessoires of/en tuinartikelen, cosmetica of sportartikelen. Een kwart kocht via internet een of meer van de goederen van een particulier persoon, bijvoorbeeld via Marktplaats.
Naast de coronaberoepen die nu hot zijn, bieden ICT en techniek nog steeds structureel meer vacatures dan andere vakgebieden. Ook in de bouw, onderwijs, analyse & onderzoek en zorg is blijvend veel vraag naar personeel.
Twee trends die in 2022 groots zijn, zijn enorme planten en zelfgekweekte groenten. Producten zoals zaadjes en scheppen zijn al product trends sinds mensen meer gaan nadenken over hoe ze het milieu kunnen helpen. En volgens Google Trends zijn de zoekopdrachten naar 'moestuin' dit jaar enorm toegenomen.
Met afstand staat op plaats 1 een product dat verder niet veel met tech te maken heeft: Coca-Cola. Wereldwijd worden er dagelijks bijna 1,8 miljard glazen Cola gedronken.
E-shoppen populairst onder 25- tot 45-jarigen
Vooral 25- tot 45‑jarigen kopen graag via internet; in 2019 kocht 92 procent van hen online goederen of diensten. De groei was het grootst bij 65‑plussers. In 2019 winkelde 63 procent van de 65- tot 75‑jarigen online, vier jaar eerder was dat nog 45 procent.
Volgens het Nederlands Centrum voor Financiële Informatie (NFCI) ligt dat bedrag iets hoger. Volgens hen geven we gemiddeld 1.600 euro per jaar uit aan kleding, waarvan iets meer dan 300 euro aan schoenen. Als we alleen uitgaan van kleding, komt dat uit op 106 euro per maand.
Populaire producten zijn onder andere actiefiguren, hobby- en knutselmateriaal, bouwpakketten, poppen, spelletjes en puzzels, speelgoed voor baby's en peuters, elektronica voor kinderen, pluchen knuffels, modelauto's en -voertuigen, educatief speelgoed en sportartikelen en speelgoed voor buiten.
Je kunt vrijwel alles online verkopen wat je ook op straat mag verkopen. Wapens of beschermde diersoorten moet je dus geen handeltje in beginnen. En als je klant jou als bedrijf kan ervaren dan moet je je wel eerst inschrijven bij de KvK. Als je een eigen webwinkel gaat beginnen gelden er nog wel meer regels.
De komende twee dingen die vrouwen fijn vinden zijn nogal paradoxaal. Als eerste wil een vrouw graag een rots in de branding. Een sterke man die er voor haar is, en die haar lekker laat uithuilen als ze eens verdrietig is. Vrouwen houden namelijk van emoties.
aantrekkelijk (bn) : aangenaam, aanlokkelijk, aanminnig, aanvallig, appetijtelijk, attractief, begeerlijk, bekoorlijk, betoverend, charmant, flatteus, innemend, knap, lekker, lief, lieflijk, mooi, ooglijk, pakkend, prettig, verleidelijk, verlokkelijk, verlokkend, voordelig.
Colorblocking it is wat betreft de trends voor de zomer van 2022. Ruil je donkere kleren voor de herfst en winter maar in voor een flinke portie kleur in je kast. Van een knalroze jurk tot aan een powersuit in opvallend geel. Ook kun je bij deze trends meerdere kleuren en prints uit je kast combineren.
Frisdrank 911 miljoen euro. Zoute snacks 630 miljoen euro. Melk 587 miljoen euro. Eieren 393 miljoen euro.