De visie bepaal je als eerste. Hierin kijk je naar wat je met je onderneming wilt bereiken. Vanuit daar kun jij een missie gaat uitstippelen.
Zonder missie geen visie, en andersom. Hoewel missie en visie vaak in één zin worden genoemd, is het zeer belangrijk het verschil te weten. Missie en visie zijn namelijk twee relevante en vooral verschillende begrippen.
Onze missie bij Nike is simpel: elke atleet* ter wereld inspiratie en innovatie bieden. Dit doel vormt de inspiratie voor nieuwe technologieën, nieuwe systemen en nieuwe standaarden. Het vormt spelwijzes, wedstrijden en legendes. Het is ons voorrecht en onze verantwoordelijkheid.
Doel. Een missie richt zich op het bestaansdoel en de fundamentele reden van het bedrijf. Het beschrijft de kernactiviteiten, waarden en het bestaansrecht van de organisatie. Een visie daarentegen richt zich op de gewenste toekomst van het bedrijf.
De visie bepaal je als eerste. Hierin kijk je naar wat je met je onderneming wilt bereiken. Vanuit daar kun jij een missie gaat uitstippelen.
Hoe werken doelen en een visie samen? Een visie inspireert tot actie op de lange termijn, en doelen volgen individuele stappen om die visie te bereiken . Doelen geven aan wat een bedrijf wil bereiken, en een visie is een beschrijving van hoe die doelen bereikt zullen worden.
Onze visie is een beter dagelijks leven mogelijk maken voor zoveel mogelijk mensen – voor klanten, maar ook voor onze medewerkers en de mensen die bij onze leveranciers werken.
We streven ernaar om sport veilig te maken, zowel fysiek als psychologisch, zodat iedereen volledig zichzelf kan zijn, zonder enige vorm van misbruik of intimidatie. We ontwikkelen en werken samen aan programma's die vorm geven aan het leven van mensen in ondervertegenwoordigde gemeenschappen door middel van sport.
De bedrijfsvisie van Apple, 'De beste producten ter wereld maken en de wereld beter achterlaten dan we hem aantroffen', drijft de ambitie van het bedrijf aan om voortdurend te innoveren, om zijn gebruikers betekenisvollere ervaringen te bieden en een positieve impact op de samenleving te hebben.
als trefwoord met bijbehorende synoniemen: visie (zn) : kijk, oordeel, opvatting, standpunt, mening, inzicht, blik, beschouwing, zienswijze, optiek, gezichtspunt.
Het woordenboek definieert visie als een handeling of kracht van anticiperen op wat er zal of kan komen . Visie geeft richting en een glimp van ons leven om onze doelen en doel werkelijkheid te laten worden. Om te begrijpen waar we willen zijn in het leven, moeten we een duidelijke visie hebben over ons leven.
Het is onze missie om de wereldwijde informatie te ordenen en voor iedereen toegankelijk en bruikbaar te maken. Daarom maakt Zoeken het makkelijk om verschillende soorten informatie uit diverse bronnen te ontdekken. Sommige informatie is eenvoudig, zoals de hoogte van de Eiffeltoren.
Voorbeelden uit Collins-woordenboeken
Dat is mijn visie op hoe de wereld zou kunnen zijn . Die visie omzetten in een praktische realiteit is niet makkelijk. Hij had een visioen van Cheryl, in elkaar gezakt op een plastic stoel in de wachtkamer. Misschien had jij visioenen van omringd te zijn door blije, lachende kinderen.
Hieronder ziet u een aantal voorbeelden van deze visies: Nike: “Inspiratie en innovatie brengen naar elke atleet, overal ter wereld.''Apple: “Geweldige producten maken.”Rabobank: “Een betere bank zijn die bijdraagt aan een betere wereld.
Een missie zegt wie je bent en wat je doet.Waar een visie vooral kijkt naar buiten en naar de toekomst, richt een missie zich vooral naar binnen, op jouw organisatie. Met een missie vertel je wat jouw bedrijf bijdraagt aan het waarmaken van je visie.
We hebben een duidelijke missie: het beste sportmerk ter wereld zijn . Elke dag werken we eraan om de beste sportproducten ter wereld te creëren en verkopen, en om de beste service en consumentenervaring te bieden – en dat alles op een duurzame manier.
"Impossible is Nothing" is de slogan van het bedrijf, die werd ontwikkeld door het Amsterdams kantoor van reclamebureau TWBA (onderdeel van Omnicom Group Inc.).
De visie van IKEA – waarom we hier zijn
Onze visie is " om een beter dagelijks leven te creëren voor de vele mensen ". Elk woord in deze verklaring geeft ons inspiratie en begeleiding. Wij staan aan de kant van de vele mensen en omarmen ontwikkelingen die het dagelijks leven van mensen thuis beter maken.
ONZE VISIE
Dromen creëren brengt veel verantwoordelijkheden met zich mee. We streven er altijd naar om onszelf te betrekken bij nieuwe gemeenschappen op een evenwichtige, duurzame manier, terwijl we tegelijkertijd ons publiek informeren over milieu en sociale kwesties.
Wist je dat? IKEA is vernoemd naar de initialen van oprichter Ingvar Kamprad, Elmtaryd, de boerderij waar hij opgroeide, en Agunnaryd, het nabijgelegen dorp.
De eerste stap om een gedeelde visie en doelafstemming te promoten, is om de visie duidelijk en frequent te communiceren aan de teamleden . De visie moet beknopt, inspirerend en relevant zijn voor de missie en context van het team. Het moet ook afgestemd zijn op de waarden en strategie van de organisatie.
Doelen zijn mijlpalen die zijn gecreëerd om u te helpen uw droom te verwezenlijken.Omgekeerd is visie het vermogen om u de toekomst voor te stellen en met inzicht te denken .