Een verificatiecode is een tijdelijke code die naar uw vertrouwde apparaat of telefoonnummer wordt verstuurd wanneer u met uw Apple ID op een nieuw apparaat of in een nieuwe browser inlogt. U kunt ook een verificatiecode verkrijgen via Instellingen op uw vertrouwde apparaat.
Ga naar het Apple-menu > 'Systeemvoorkeuren' en klik op 'Apple ID'. Klik op 'Wachtwoord en beveiliging' > 'Ontvang verificatiecode'.
Inloggen op uw iPhone, iPad of iPod touch
Open de Instellingen-app. Tik op 'Log in op je [apparaat]'. Voer uw Apple ID en wachtwoord in. Voer, wanneer daarom wordt gevraagd, de zescijferige verificatiecode in die naar uw vertrouwde apparaat of telefoonnummer wordt gestuurd en voltooi het inloggen.
Een driecijferig beveiligingsnummer dat gewoonlijk wordt weergegeven op de achterkant van uw creditcard of betaalpas. Dit nummer, dat soms een kaartbeveiligingscode of kaartverificatiewaarde wordt genoemd, biedt extra beveiliging tegen fraude.
Op het verificatiecodescherm kun je de code opnieuw aanvragen. Als je geen sms ontvangt, tik je op Sms opnieuw verzenden. Als je een mobiele verbinding hebt en de sms niet ontvangt, kun je vragen om gebeld te worden door op Bel me te tikken.
Als iemand probeert om je account over te nemen, moet deze persoon een sms-verificatiecode naar je nummer verzenden om het proces te voltooien. Zonder deze code kan een gebruiker die jouw nummer wil verifiëren de verificatieprocedure niet voltooien om je telefoonnummer te gebruiken op WhatsApp.
Als u uw toegangscode niet meer weet wanneer u het opnieuw probeert, gebruikt u een computer om uw iPhone in de herstelmodus te zetten. In de herstelmodus kunt u de iPhone wissen, waarna u deze opnieuw kunt configureren. Nadat u uw iPhone hebt gewist, kunt u uw gegevens en instellingen terugzetten met een reservekopie.
Een verificatie app is een extra beveiligingslaag die een code genereerd op je smartphone. Als het wachtwoord en de nieuw gegenereerde code kloppen, kan er ingelogd worden. De werkwijze die bij de meeste websites werkt is dat de verificatieapp een code genereerd die je met de hand op de website moet invullen.
Accountherstel is een procedure die is ontworpen om u weer toegang te geven tot uw Apple ID-account wanneer u niet voldoende informatie hebt om uw wachtwoord opnieuw in te stellen. Om veiligheidsredenen kan het een aantal dagen of nog langer duren voordat u uw account weer kunt gebruiken.
De oorzaak van het probleem kan een niet goed werkende wifi verbinding zijn. In dat geval kan het probleem heel snel verholpen worden door je iPhone uit te schakelen en opnieuw aan te zetten. Er wordt dan namelijk helemaal opnieuw verbinding met de wifi router gemaakt.
Een Apple ID en iCloud account zijn gelijk aan elkaar, voor iCloud wordt namelijk je Apple ID gebruikt. Je moet dus alleen het wachtwoord van je Apple ID herstellen.
Als je zes keer achter elkaar de verkeerde toegangscode invoert, kun je het apparaat niet meer ontgrendelen en krijg je een bericht dat de iPhone is uitgeschakeld. Als je je toegangscode niet meer weet, kun je je iPhone wissen vanaf een computer of via de herstelmodus en vervolgens een nieuwe toegangscode instellen.
Touch ID in de App Store
Je verhelpt het probleem mogelijk door naar 'Instellingen' > 'Touch ID' en 'Toegangscode' te gaan en 'iTunes en App Store' uit te schakelen. Zet vervolgens je iOS-apparaat uit en start het opnieuw op. Zet hierna 'iTunes en App Store' weer aan.
Om een vergrendeling in te stellen ga je in de Instellingen naar 'Touch ID en toegangscode'. Je kan hier verschillende ontgredelmanieren instellen. Om een code in te stellen kies je voor het tabje 'Zet code aan'. Kies een code die niet makkelijk te raden is maar wel makkelijk voor jezelf te onthouden is.
Als u geen toegang meer hebt tot uw WhatsApp-account en anderen wel berichtjes uit uw naam krijgen, is uw account overgenomen. Cybercriminelen hebben de code die hiervoor nodig is ontfutseld via een chatgesprek, sms of via de voicemail van uw telefoon.
Wacht tot je een sms op je telefoon ontvangt nadat je je telefoonnummer hebt ingevoerd. Deze sms bevat een 6-cijferige verificatiecode die je invoert in het verificatiescherm van WhatsApp. De verificatiecode is uniek en verandert elke keer wanneer je een nieuw telefoonnummer of apparaat verifieert.
Dit bericht voorkomt dat de provider in de toekomst berichten naar uw telefoonnummer kan verzenden. Mogelijk moet u soortgelijke berichten met verschillende codes beantwoorden. Als u echter al verificatie in twee stappen gebruikt, voorkomt u dat u dit telefoonnummer gebruikt om u aan te melden.
Dit wordt gedaan omdat u niet altijd aan het document kunt zien dat het een geldig document is. Het document kan namelijk gestolen zijn of als vermist opgegeven zijn. Voorkom dat kwaadwillende uw organisatie schade toebrengen als gevolg van frauduleus handelen met ongeldige documenten.
Als je de code om je nummer te verifiëren niet hebt ontvangen, kan dat een aantal oorzaken hebben: het telefoonnummer is niet correct (je kunt je nummer controleren in je Profiel) het nummer wordt al door een ander account gebruikt. je kunt geen sms'jes ontvangen via je telefoonnummer.