Een pendeldienst is een vorm van vervoer waarmee regelmatig tussen twee bestemmingen wordt gereisd, vooral bij een relatief kleine afstand zonder tussenstops. Er worden dan personen of goederen vervoerd. Voorbeelden zijn: Busdienst van een parkeerterrein buiten de stad naar het centrum
De bus brengt u direct met de bagage terug naar de auto zodat u de reis naar huis snel kunt vervolgen. Deze manier van parkeren geeft u zekerheid over waar de auto staat. Daarnaast is het vaak mogelijk om de autosleutels in eigen beheer te houden tijdens de reis.
Parkeren met shuttle parking
De, in vrijwel alle gevallen, gratis shuttlebus van de parkeeraanbieder brengt u van de parkeerplaats naar het vliegveld. De reistijd met de shuttlebus varieert per aanbieder. Zodra u weer terug bent van vakantie belt u, terwijl u op uw bagage staat te wachten, met de parkeeraanbieder.
Valet Parking is een parkeerservice en wordt voornamelijk gebruikt door luxe restaurants en hotels, maar ook bij evenementen, op vliegvelden en in het bedrijfsleven. Een gast of VIP kan voor de deur uitstappen en hoeft zelf geen parkeerplaats te zoeken. De auto wordt door een Valet Parking chauffeur geparkeerd.
Een goedkopere optie is reizen met Flixbus. Hier boek je al een enkeltje naar station Amsterdam Sloterdijk voor €9. Vanaf Sloterdijk kun je dan het laatste stukje naar de luchthaven met de trein voor €3,50. Voor zowel de trein als bus vanuit België geldt, hoe vroeger je boekt, hoe goedkoper.
De bussen zijn duidelijk te herkennen aan de bekende KLM-kleuren. De opstappunten zijn centraal gelegen bij het station; de aankomst op Schiphol is tegenover Vertrekhal 2. Alle dagelijkse diensten worden uitgevoerd door KLM's vervoerspartner Munckhof.
1. Kom op tijd naar Schiphol. We verwelkomen je graag vanaf 4 uur voordat je vlucht vertrekt in de vertrekhal. Zo help je om de rijen voor de incheckbalies en de securitycontrole beter te spreiden en soepeler te laten doorstromen.
De valet is een medewerker van een bedrijf dat "Valet Parking" of een andere parkeerservice aanbiedt. Deze service wordt met name aangeboden door restaurants, hotels, grote winkelbedrijven, vliegvelden en andere bedrijven.
Wie met het vliegtuig op vakantie gaat en de auto door een valet parking bedrijf laat parkeren, moet goed opletten. Tussen de bonafide bedrijven, zitten ook bedrijven die hun afspraken niet nakomen, veel te veel kilometers rijden of de auto met schade retourneren.
In plaats van zelf een parkeerplaats op te moeten zoeken, kan de gast de auto voor de deur parkeren waarna een medewerker ('valet') de auto op een veilige plaats parkeert en doorgaans later de auto ook weer ophaalt voor de gast.
De shuttle beweegt zich tussen de opslaglocaties in zowel langs- als dwarsrichting en kan daarmee op iedere plek komen op het betreffende opslagniveau. Dat geeft de shuttle de mogelijkheid om bakken in de juiste volgorde te plaatsen voor uitlevering aan een werkstation.
De marechaussee heeft dit jaar tot nu toe 110 meldingen gekregen over valet parking rond Schiphol. Reizigers melden parkeerschades, vernielingen, veel extra kilometers op de teller en verkeersongevallen en bekeuringen die met de auto zijn veroorzaakt.
1. Kom op tijd naar Schiphol. We verwelkomen je graag vanaf 4 uur voordat je vlucht vertrekt in de vertrekhal. Zo help je om de rijen voor de incheckbalies en de securitycontrole beter te spreiden en soepeler te laten doorstromen.
In P1 mag je overigens tot 48 uur blijven staan, wat je maximaal 80 euro kost (zonder reservering). Vanuit Schiphol is het natuurlijk een logisch besluit. Het was namelijk altijd druk rondom de tijdelijke parkeerplekken om iemand op te halen. En het levert het vliegveld natuurlijk ook een hoop geld op.
Het achterlaten van je autosleutel is een kwestie van vertrouwen. Juist om deze reden doen de bedrijven er alles aan om het grote vertrouwen van klanten niet te schaden. Sleutels worden daarom veilig opgeborgen in een kluis en beheerd middels een sleutelprotocol.
Volgens de statistieken van Schiphol wordt het steeds drukker. De Amsterdamse luchthaven krijgt het jaarlijks steeds drukker. De hoge parkeertarieven weerhouden mensen dus niet van het vliegen vanaf Schiphol. Dit vraagt om een verhoging van parkeerkosten.
Voor P1 Kort Parkeren kun je online reserveren (tot 2 uur van tevoren), maar dit hoeft niet. Op de dag zelf gelden dezelfde tarieven en zijn ook altijd plekken beschikbaar. Houd er ook rekening mee dat je tot maximaal 48 uur kunt parkeren bij P1. Sta je langer, dan wordt het parkeerbedrag verhoogd met € 100 per dag.
Hoe laat moet ik op Schiphol zijn als ik iemand ophaal? Je kan dit zelf bepalen: wil je iemand verwelkomen in de aankomsthal, zorg dan dat je daar klaarstaat nadat het vliegtuig geland is. Of spreek een tijdstip af ruim na de aankomsttijd en ontmoet elkaar bij het meetingpoint of in een van de cafés op Schiphol Plaza.
De parking P25 is een goede optie als je je auto wil parkeren op de luchthaven van Düsseldorf gedurende je hele reis. Deze parkeerplaats ligt op 2 minuten wandelen van de terminal. Je betaalt hier 59 euro voor één week, 78 euro voor twee weken en 97 euro voor drie weken.
De vertrekhal waar je op Schiphol naartoe moet, hangt af van de luchtvaartmaatschappij waarmee je vliegt. Elke luchtvaartmaatschappij heeft eigen incheckbalies die verdeeld zijn over de verschillende vertrekhallen. Ga dus altijd na waar de incheckbalies van de luchtvaartmaatschappij waarmee je vliegt, te vinden zijn.
Normaal gesproken kunnen passagiers hun ingecheckte bagage 15 tot 45 minuten na aankomst verwachten, volgens Nick Gates, een directeur bij SITA, een luchtvaarttechnologiebedrijf. Hoe lang duurt het om op bagage te wachten?