Dit. Relevante content geeft antwoord op de bezoekersvraag en komt overeen met de intentie die bezoekers hebben bij het openen van een webpagina. Relevant voor de bezoeker dus.
Goede content is content die relevant is voor jouw (potentiële) klant. En content is relevant als de informatie jouw potentiële klant inspireert, informeert of praktisch verder helpt. Het gaat om wat iemand ermee kan. Content is niet waardevol als jij er vooral jouw boodschap in verpakt.
De inhoud van een website noemen we ook wel content. De content omvat alle teksten, afbeeldingen, video's en eventuele overige inhoud van een internetsite. Content omvat de boodschap die met een website overgebracht moet worden.
Goede content is content die je doelgroep waardeert en die bijdraagt aan de doelstellingen van je bedrijf. De definitie van goede content zal daarom van bedrijf tot bedrijf verschillen.
Content is eigenlijk een Engelse term. De algemene definitie: de ideeën die worden weergegeven via een medium. Dit medium kan een tekst zijn, maar ook spraak of iets anders dat gecreëerd is, zoals kunst.
Unieke content
Dat kun je bijvoorbeeld doen door afbeeldingen te plaatsen die zelf door jou gemaakt zijn. Afbeeldingen versterken jouw content. Beeld zegt namelijk veel meer dan woorden. Daarbij maken zelfgemaakte afbeeldingen de content veel persoonlijker.
Contentmarketing is een effectieve manier om het verhaal van je onderneming over het voetlicht te brengen. Grote reclame campagnes of PR activiteiten zijn niet altijd nodig om je merk onder de aandacht te brengen. Content biedt de mogelijkheid om het verhaal achter jouw merk te laden en deze top of mind te maken.
De content marketing strategie is het grotere overkoepelende verhaal dat een bedrijf vertelt en de manier waarop het de doelgroep betrekt en aanzet tot voor het bedrijf wenselijk gedrag. Een content marketing strategie is dus het plan dat vertelt hoe jouw content marketing succesvol gaat worden.
Marketing is namelijk een cruciale factor om je doelgroep te bereiken en je omzet te laten stijgen. Er zijn bovendien allerlei vormen van marketing om een bepaald doel te bereiken. Bijvoorbeeld het vergroten van je naamsbekendheid, lancering van een nieuw product of het aanboren van een nieuwe doelgroep.
Wat is contentcreatie (betekenis)?
Een definitie van contentcreatie is: 'het creëren en delen van relevante, waardevolle en vermakelijke informatie via uw eigen kanalen met het doel potentiële klanten aan uw organisatie te binden'. Contentcreatie kan verschillende vormen aannemen.
Mensen hebben vaak (zij het onbewust) best helder wat ze willen van een platform als Instagram. Ze willen er hun hobbies delen, connecten met vrienden en familie, onderwerpen en influencers volgen die hen interesseren.
De belangrijkste tip voor een mooie Instagram feed is het gebruik van dezelfde kleuren. Zorg ervoor dat je profiel voelt als één geheel. Kies daarom een aantal kleuren die je regelmatig in je feed toepast. Niet alleen in je feed, maar ook voor in je Insta stories.
Hoe meer volgers online zijn op het moment dat jij je bericht plaatst, hoe groter de kans is dat je direct na plaatsing reacties en likes krijgt. En hoe sneller mensen interacteren met je post, hoe blijer Instagram met jouw post is, en hoe beter jij wordt opgepikt door het algoritme.
Bij het bezoeken van een Instagram profiel is als eerst de profielfoto, naam en bio te zien. Zorg dat je een duidelijke, maar ook aantrekkelijke profielfoto hebt en gebruik jouw naam of de naam van het bedrijf. Schrijf daarnaast een relevante en interessante tekst om in de bio te zetten.
Kan ik zien wie mijn Instagram heeft bekeken? Het eerlijke antwoord is: nee. Het is onmogelijk om je profielbezoeken op Instagram te zien. De app houdt je bezoekersaantallen niet bij.
Let er wel op dat je maar maximaal 60 accounts per uur kunt gaan volgen en in totaal 7500 accounts.
Als je geen likes krijgt op Instagram, kan dat aan heel veel dingen liggen. Maar de kans is groot dat vooral komt omdat je het medium onderschat. En dat je er dus onvoldoende tijd en aandacht in investeert.
Micro-influencer: 10.000 tot 50.000 volgers (100 tot 500 euro per post) Mid-influencer: 50.000 tot 500.000 volgers (500 tot 5.000 euro per post) Macro-influencer: 500.000 tot 1 miloen volgers (5.000 tot 10.000 euro per post) Mega-influencer: 1 miljoen + volgers (10.000 tot 1 miljoen + euro per post)