Gebruik Opruimen om snel ongewenste e-mail in uw Postvak IN te verwijderen. De functie Opruimen biedt u ook opties om automatisch alle binnenkomende e-mailberichten van een specifieke afzender te verwijderen, om alleen de meest recente e-mail te bewaren of om e-mailberichten die ouder zijn dan 10 dagen te verwijderen.
Overtollige berichten verwijderen
Map opschonen Alle gesprekken in de geselecteerde map worden beoordeeld en overtollige berichten worden verwijderd. Mappen ops schone & submappen Alle gesprekken in de geselecteerde map en eventuele submappen worden beoordeeld en overtollige gesprekken worden verwijderd.
U kunt snel meerdere e-mails uit een map verwijderen en ongelezen of belangrijke e-mails bewaren voor later. Als u opeenvolgende e-mailberichten wilt selecteren en verwijderen, klikt u in de berichtenlijst op de eerste e-mail, houdt u Shift ingedrukt, klikt u op de laatste e-mail en drukt u vervolgens op Delete.
Klik in Outlook op Bestand > Opschoonprogramma's > Postvak opruimen. U kunt het volgende doen: De totale grootte van uw postvak en van afzonderlijke mappen erin bekijken. Zoek items die ouder zijn dan een bepaalde datum of groter dan een bepaalde grootte.
Als u wilt voorkomen dat uw postvak volloopt, kunt u oude items die u wilt bewaren, verplaatsen naar een archief, een apart Outlook-gegevensbestand (. PST) dat u kunt openen in Outlook zodra u het nodig hebt. U kunt items op elk gewenst moment handmatig archiveren.
Als u de grootte van uw postvak wilt zoeken, klikt u in de weergave E-mail op uw account. Klik op Map > Mapeigenschappen. Klik onder aan het deelvenster op Mapgrootte. U ziet dat de grootte van het postvak en elke submap wordt aangegeven in kilobytes (KB).
Of u een e-mailbericht nu verwijdert of archiveert, het verdwijnt uit uw Postvak IN. In Gmail/Google-apps wordt een verwijderd bericht in de prullenbak geplaatst, terwijl een gearchiveerd bericht automatisch naar de map Archiefmap Alle e-mail wordt verplaatst.
Als u geen e-mail kunt verzenden of ontvangen, is uw account mogelijk tijdelijk geblokkeerd omdat er ongebruikelijke aanmeldingsactiviteiten zijn geconstateerd. Zie Mijn Outlook.com-account deblokkeren voor informatie over het deblokkeren van uw account.
Als je inlogt in de webmail van jouw mailaccount kan je links onderaan het scherm zien hoeveel ruimte je verbruikt hebt. Je kunt dan controleren of je Prullenbak geleegd moet worden waardoor jouw mailbox weer ruimte krijgt om mails te ontvangen. De button Verwijderen in de webmail werkt niet als de mailbox vol zit.
Het vollopen van de mailbox is meestal een gevolg van de instellingen van het mailprogramma op je computer. Om te voorkomen dat de mailbox weer volraakt kunnen deze instellingen worden aangepast. Voor IMAP mailaccounts: zorg dat de mails die je weggooit ook van de server worden verwijderd.
Ga als volgt te werk om het totale aantal items in een map weer te geven: Klik met de rechtermuisknop op een map en klik vervolgens op Eigenschappen. Klik op het tabblad Algemeen op Totaal aantal items tonen.
Als je geen tijd hebt om een e-mailbericht te lezen of er actie op te ondernemen als je het ontvangt, kun je het archiveren. Gearchiveerde berichten worden bewaard in een postbus 'Archief' zodat je ze later snel kunt terugvinden.
Toegang tot gearchiveerde e-mails vanuit het navigatiedeelvenster. Als u het gearchiveerde PST-bestand al in Microsoft Outlook hebt geopend, gaat u gewoon naar de weergave E-mail en klikt u om het Archief map of submappen in het navigatievenster. Vervolgens kunt u de gearchiveerde e-mails zien.
Als u geen e-mail meer binnen krijgt kan dit verschillende oorzaken hebben: Uw pakket zit vol, er past geen nieuwe e-mail meer bij. Oplossing: verwijder e-mail van de sever, eventueel vanuit de webmail. Uw wachtwoord of andere instellingen zijn niet goed.
Weet u uw gebruikersnaam, maar bent u het wachtwoord vergeten en moet u het opnieuw instellen? Ga naar passwordreset.microsoftonline.com/ als uw beheerder u heeft gemachtigd om uw wachtwoord opnieuw in te stellen. Neem contact op met de beheerder als u geen machtigingen hebt om uw wachtwoord te wijzigen.
Het beste kun je kijken of deze mappen wel echt zijn verdwenen of dat ze niet meer zichtbaar zijn op je tablet. Je kunt dit doen door de webversie van je email te openen en te zoeken naar deze mappen. Waarschijnlijk vind je ze daar gewoon.