Instagram was oorspronkelijk bedoeld om mooie foto's te delen, maar tegenwoordig is het veel meer. Het kanaal is ideaal om je verhaal te vertellen: over jezelf, over je fotografie of over bepaalde onderwerpen waar je veel van weet.
Met het 6 C model vergroot u het rendement van uw content in 6 stappen. De zes C's staan voor Content creatie, Channels, Cross Media, Curatie, Community en Comfort.
Foto liken en commentaar geven
Vind je een foto leuk, dan kun je de foto een like geven door twee keer snel achter elkaar op de foto te tikken. Er verschijnt nu kort een hartje in beeld. Je kan ook op het hartje onder de foto tikken.
De beste dagen om een bericht te posten op Instagram is op maandag en donderdag. Zondag is hiervoor de slechtste dag. De beste tijd om te posten is 's ochtends tussen 8 en 9 uur. Een bericht posten tussen 3 en 4 uur in de middag zal je moeten proberen te vermijden, dit is namelijk de meest slechte tijd.
Een post moet deelbaar zijn
Denk ook eens verder dan alleen jezelf. Als je wilt dat je post gedeeld wordt, denk er dan ook aan of jouw volgers het zouden willen delen met hun vrienden, familie of zakelijk netwerk. Wat vaak hierbij helpt is een goede dosis humor.
Een contentstrategie is een strategisch document. Hierin leg je vast hoe je contentmarketing gaat inzetten om het vertrouwen van je doelgroep te winnen en ze om te zetten naar betalende klanten. In jouw content-strategie leg je vast: wat je doelen zijn.
Je krijgt meer focus op de doelen die je wilt behalen
Daarvoor heb je doelen nodig. Om die doelen te behalen heb je focus nodig. Het maken van een content plan zorgt ervoor dat je de focus ook behoudt. Wanneer je weet wat je wilt plaatsen en hoe vaak kun je dit veel beter inplannen in jouw agenda.
Waarom heb je een contentplan nodig? Iedereen weet dat content belangrijk is. Maar er zijn weinig organisaties die structureel hoogwaardige content produceren. Een contentmarketingplan helpt je om de voortgang te bewaken.
Wat is het 3H-model? Het 3H-model bestaat uit drie soorten content (Hero, Hub, Hygiene) die elk in hun eigen frequentie voorkomen in je contentplanning. In principe is dit model een geweldige stok achter de deur om content te blijven creëren.
Het See, Think, Do, Care-model van Google is een handig model om de customer journey van je klanten in kaart te brengen. Het model geeft de verschillende fases van de klantreis aan. Het is belangrijk om in iedere fase van de klantreis aandacht aan je potentiële klant te besteden.
Wat is een content strategie? In je content strategie leg je onder andere vast wat het doel is van je content, welke content je wanneer wilt publiceren, via welke online kanalen je de content wilt gaan distribueren en wie de doelgroep is voor de content.
Voeg ook niet ongevraagd mensen toe (taggen) aan foto's en video's. Staan er kinderen op je foto? Vraag dan aan de ouders of zij er bezwaar tegen hebben als je deze foto deelt op sociale media. Maak geen foto's op locaties waar gevoelige gegevens opgeslagen kunnen zijn, zoals op je werk.
Post op Instagram 1x per drie dagen. Vaker is niet nodig. Een Instagram post heeft een relatief lange levensduur, dit komt o.a. door het algoritme van Instagram. Na de vierde dag neemt het bereik af en kun je shinen met je nieuwe post.