Voer een van de volgende handelingen uit: Als u een bestaand document onder dezelfde naam wilt opslaan, kiest u Bestand > Inhoud opslaan. Sla het bestand onder een andere naam op. Kies Bestand > Opslaan als, geef een locatie en bestandsnaam op en klik op Opslaan.
Opslaan en Opslaan als: Overzicht
Het belangrijkste verschil tussen de opties Opslaan en Opslaan als is dat Opslaan de huidige inhoud van het eerder opgeslagen bestand probeert bij te werken, terwijl Opslaan als bedoeld is om een nieuwe map te maken of een bestaand bestand op te slaan op een nieuwe locatie met dezelfde naam of een andere titel .
Opdracht om een eerder opgeslagen document onder een andere naam te bewaren of in een ander bestandsformaat. Zo ontstaan twee versies van hetzelfde document, elk met een andere naam, die onafhankelijk van elkaar kunnen worden bewerkt.
Ga naar Bestand > Opslaan als.Kies waar u het bestand wilt opslaan. Tip: Als u rechtstreeks naar het dialoogvenster Opslaan als wilt gaan, dubbelklikt u op een locatie (bijvoorbeeld dubbelklikt u op Computer). Selecteer in het dialoogvenster Opslaan als onder Opslaan als de gewenste bestandsindeling.
Tik op bestand > een kopie opslaan.
Als u uw documenten op een lokale schijf of server opslaat, begint u met "Bestand - Opslaan als" zodat u het bestaande bestand niet overschrijft . Als u uw documenten synchroniseert met OneDrive of SharePoint, gebruikt u "Bestand - Opslaan als kopie".
Hoe werkt de "opslaan als"-functie in tekstverwerkingssoftware? Met de "opslaan als"-functie kunnen gebruikers een nieuw bestand maken op basis van een bestaand bestand . Het slaat een kopie van het originele bestand op onder een andere naam of op een andere locatie, waarbij het originele bestand behouden blijft terwijl wijzigingen in de nieuwe versie mogelijk zijn.
Ga naar Bestand > Opslaan als. Opmerking: Als uw bestand is opgeslagen in OneDrive of SharePoint kan de opdracht Een kopie opslaan heten, maar de functionaliteit is hetzelfde. (Zie ook Waar is Opslaan als?)
Wat is het verschil tussen die twee? Met de opdracht Opslaan sla je je bestand op. Als je die opdracht voor de eerste keer geeft, vraagt het programma je om het bestand een naam te geven. Wanneer je later weer de opdracht Opslaan geeft, vraagt het programma niet opnieuw om een naam.
Waarom kan ik geen PDF opslaan? Omdat de PDF-auteur lokaal opslaan heeft uitgeschakeld wegens beveiliging, auteursrechtbescherming of andere redenen. Als u de PDF wilt opslaan, neemt u contact op met de auteur en vraagt u deze om lokaal opslaan in te schakelen.
Ga naar Opties voor> bestand> Opslaan. Controleer of het selectievakje Automatisch opslaan is ingeschakeld.
Als je een bestand of afbeelding wilt opslaan op je computer of apparaat, download je het bestand of de afbeelding. Het bestand wordt opgeslagen op je standaard downloadlocatie.
Als u Automatisch opslaan standaard wilt uitschakelen voor alle bestanden, gaat u naar Bestand > Opties > Opslaan en schakelt u het selectievakje naast OneDrive- en SharePoint Online-bestanden standaard automatisch opslaan in <toepassing> uit.
Het menu Bestand is een grafisch besturingselement dat vroeger gebruikelijk was in de meeste computerprogramma's voor bestandsverwerking, maar dat de laatste tijd vaak is vervangen door een werkbalk of lint . Het verschijnt vaak als het eerste item in de menubalk en bevat opdrachten met betrekking tot de verwerking van bestanden, zoals openen, opslaan, afdrukken, enz.
De functie Opslaan als in Word, Excel en PowerPoint is vervangen door Kopie opslaan . Om een kopie van een bestand op te slaan, doet u het volgende: Tik op Bestand > Kopie opslaan. Kies waar u het bestand wilt opslaan.
Met de functie "opslaan als" kunnen gebruikers een nieuw bestand maken op basis van een bestaand bestand . Het slaat een kopie van het originele bestand op onder een andere naam of op een andere locatie, waarbij het originele bestand behouden blijft terwijl wijzigingen in de nieuwe versie mogelijk zijn.
Gebruik Opslaan als u de naam en locatie van het document niet wilt wijzigen.Gebruik Opslaan als als u de naam, locatie en opmaak van het document wilt wijzigen .
Door 'Alle bestanden' te selecteren , kunnen gebruikers opslaan in formaten die niet in de lijst staan . Dit wordt aangegeven door een punt gevolgd door een extensie in te voegen.
Het opslaan van bestanden is een belangrijk onderdeel van het werken met documenten, afbeeldingen, video's en andere bestanden op een computer. Als je je werk opslaat, kun je er later weer aan verder werken. Ook kun je bestanden met anderen delen en je werk beschermen tegen fouten en programma's die vastlopen.
Klik op Bestand > Opslaan als.Selecteer onder Opslaan als de locatie waar u uw werkmap wilt opslaan . Als u bijvoorbeeld wilt opslaan op uw bureaublad of in een map op uw computer, klikt u op Computer. Tip: als u wilt opslaan op uw OneDrive-locatie, klikt u op OneDrive en meldt u zich aan (of meldt u zich aan).
Uw document opslaan in OneDrive
Wanneer u uw bestanden in de cloud opslaat, kunt u delen en samenwerken met anderen, en hebt u overal toegang tot uw bestanden, op uw computer, tablet of telefoon.
Google Spreadsheets is het spreadsheetprogramma van Google, zeg maar de Excel-variant.