Na de facelift is de 116i de basis-benzinemotor, maar dat is dan een driecilinder van 1,5 liter met turbo (80 kW/109 pk), gevolgd door de 118i met 1,6 liter (100 kW/136 pk), de 118i Efficient Dynamics is echter een 1,5 liter driecilinder met turbo (eveneens 100 kW/136 pk), de 120i is een 1,6 liter met turbo (130 kW/177 ...
CONCLUSIE. De nieuwe BMW 1 Serie is de best rijdende auto in zijn klasse: vooral de kwaliteit van de besturing en de wegligging zijn ongeëvenaard. Hij kan de achterwielaandrijving gemakkelijk missen.
Waar moet je op letten
In dat geval kan het zijn dat je vrij snel je remblokken, remschijven en schokdempers moet vervangen. Daarnaast kent de eerste generatie nog wel eens problemen met de distributieketting. De spanner die daarop zit is vrij zwak en dat kan er voor gaan zorgen dat de motor minder goed loopt.
De BMW 1-serie is zeer betrouwbaar, mits die niet mishandeld is. Daarin schuilt een zeker risico. Veel zogenaamd sportieve rijders stellen de techniek zwaar op de proef. Kijk dus goed uit of de auto netjes is behandeld en tijdig, deskundig onderhoud heeft gehad.
Distributieketting vervangen BMW 1 Serie kosten ✔️ Prijs v.a. € 479.
Op nummer 1 staan onze vrienden van BMW. In de eerste 10 jaar dat die auto rondrijdt, ben je als eigenaar bijna 18.000 dollar kwijt. Dat is met een gemiddeld jaarkilometrage en regulier onderhoud.
Benzine: de 114i is een 1,6 liter viercilinder (75 kW/102 pk, ook als 'Efficient Dynamics'), de 116i is ook een 1,6, maar met een turbootje (100 kW/136 pk), 118i is de 1,6 liter turbo (125 kW/170 pk), de 125i is een 2,0 liter turbo (160 kW/218) en als topper is er de woeste M135i met een 3,0 liter zescilinder met turbo ...
Net als bij bijvoorbeeld een autospuiterij is ook de grootte van uw BMW 1 Serie van belang. Grotere BMW 1 Serie hebben namelijk meer motorolie en vloeistoffen nodig waardoor de prijs ook hoger valt. De gemiddelde kosten van een kleine beurt komen uit op een bedrag van €110,-.
SOORTEN ONDERHOUD. Eens in de 24 maanden of na iedere 25.000 tot 35.000 kilometer. Eens in de 24 maanden noodzakelijk voor uw BMW. Eens in de 48 maanden of na 50.000 tot 70.000 gereden kilometers.
Met het oog op kostenbesparingen wisselen autobouwers hun krachtbronnen onderling uit. De motor van de Mini Cooper S uit 2010 was het resultaat van een samenwerking tussen PSA en BMW.
Alle BMW modellen zijn geschikt voor het gebruik van E10.
Een BMW met een dieselmotor kan maximaal 568.708 kilometer rijden. De meeste BMW's zullen maximaal tussen de 350.000 en 450.000 kilometer afleggen afhankelijk van staat van onderhoud en het model.
Van de goedkoopste tot de duurste BMW
Een BMW rijden in Nederland kan vanaf 34.083 euro. Voor dat geld rijd je in de BMW 1-serie 116i 80kW, de goedkoopste BMW van Nederland.
De BMW 1 Serie werd altijd geroemd door zijn heerlijke rij-eigenschappen. De F20-generatie heeft een voorwielophanging met dubbele draagarmen en een vijfvoudig geleide achterwielophanging van lichtgewicht staal. De onderafstelling is sportief, maar er is zeker ook aandacht voor comfort.
Dit was algemeen zo tot op het einde van de jaren zeventig van de 20e eeuw. Tegenwoordig hebben de meeste auto's voorwielaandrijving alhoewel BMW meestal achterwielaandrijving heeft.
BMW 1 Serie: drie generaties aan modellen
De eerste generatie van de BMW 1 Serie kwam in 2004 op de markt, eveneens voorzien van achterwielaandrijving. (De driedeursversie staat bekend als de E81, de vijfdeurs als E87, de tweedeurs coupé als E82 en de cabriolet als E88.)
Er zijn in totaal maar 2 BMW Turbo's gebouwd. Vandaag de dag is de BMW Turbo een van de uitzonderlijkste BMW's van het merk uit München met gullwing (meeuwenvleugel) deuren en een futuristisch stuurcabine.
Het belangrijkste verschil tussen deze twee luxewagens is dat BMW de voorkeur geeft aan sportief rijgedrag, terwijl Mercedes de voorkeur geeft aan comfort en luxe. BMW voertuigen bieden sportief rijgedrag met betere rijeigenschappen, betere vering en betere motoren en transmissies.
BMW's zijn een goede mix van luxe en snelheid, van comfort en veiligheid. De meeste BMW rijders veranderen hun auto niet, tenzij ze hun BMW upgraden naar het volgende model, ongeacht hoeveel het ze kost om hem te onderhouden. Natuurlijk kunnen BMW's goed passen bij de ene persoon en niet bij de andere.
Met stip op nummer 1 staat Lexus, met een betrouwbaarheidsscore van 98,7 procent. Geheel onverwacht is dit niet. Lexus komt in veel onderzoeken naar boven als een van de meest betrouwbare merken.
Meestal gaat een distributieketting zo'n 100.000 a 150.000 kilometer mee.
Elke BMW 1 Serie met een distributieriem zal na enige tijd slijtage ondergaan en aan vervanging toe zijn. De distributieriem is een belangrijk onderdeel voor het functioneren van de motor van een BMW 1 Serie. De distributieriem zit aan de zijkant van de motor verstopt en is een lastig uit te voeren klus.
Het is een bekend probleem bij BMW motoren: een ratelende ketting, met soms ernstige motorschade als gevolg.