Wat is het verschil tussen boekingsnummer en reserveringsnummer? Het boekingsnummer vind je in de reisspecificatie die je van de reis hebt ontvangen. … Heb je een TUI reis geboekt bij een ander reisbureau dan heb je een reserveringsnummer ontvangen bestaande uit 6 karakters (bijvoorbeeld DG6ZTH).
Veelgestelde vragen
Het boekingsnummer vind je in de reisspecificatie en/of factuur die je van de reis hebt ontvangen. Heb je geboekt op TUI.nl, bij een TUI reisbureau, TUI mobiele reisadviseur of bij ons Customer Services Center dan bestaat het boekingsnummer uit 10 cijfers (bijvoorbeeld 2664567890).
Het boekingsnummer vind je in de reisspecificatie die je van de reis hebt ontvangen.
Je reserveringsnummer vind je terug op de bevestiging die je ontvangen hebt na het boeken van je vakantie. Dat nummer bestaat uit 9 cijfers, startend met een 0 (Bijvoorbeeld 017123456). Om in te loggen is het noodzakelijk dat je de familienaam van de hoofdreiziger gebruikt.
Een PNR is een identificatiecode waarmee een luchtvaartmaatschappij jouw boeking kan identificeren in het systeem. Het wordt daarom ook wel een boekingsreferentie genoemd. De boekingscode of PNR wordt gegenereerd door de luchtvaartmaatschappij zelf.
Bij reguliere luchtvaartmaatschappijen vind je je ticketnummer of boekingsreferentie nog niet op de boekingsbevestiging, maar op het ticket dat wij uiterlijk 22 dagen na boeking per e-mail versturen.
Jouw inloggegevens vind je terug onder 'Vlucht & bagage' in Mijn Prijsvrij. Log in met je achternaam, vertrekdatum en boekingsnummer wat in 'Mijn Prijsvrij' staat aangegeven.
Als het niet lukt om een stoel te reserveren kan dat verschillende oorzaken hebben: - De naam van de hoofdboeker of het boekingsnummer is niet juist ingevoerd. - Een stoel reserveren kan vanaf 30 dagen tot 48 uur voor de lokale vertrektijd.
Waarom lukt het niet om online in te checken bij TUI fly? - Je bent te vroeg ingelogd. Online inchecken kan vanaf 24 uur voor vertrek, gerekend vanaf de vertrektijd van je heenvlucht én terugvlucht. - Voor sommige bestemmingen moet je eerst de benodigde inreisdocumenten uploaden.
Geeft de TUI app “Sorry, we kunnen deze boeking niet vinden” aan, controleer dan de inloggegevens nogmaals. Als de TUI app aangeeft “Je boeking wordt nog niet ondersteund” dan heb je wellicht één van de uitgesloten reizen geboekt.
De boekingsbevestiging is eigenlijk een samenvatting van de vakantie. Je vindt er de volgende informatie in: Het reserveringsnummer. Houd deze altijd bij de hand wanneer je vragen hebt aan de klantenservice.
Uw reserveringsnummer staat in de e-mail met het reisoverzicht die u hebt ontvangen ten tijde van de boeking.
De boekingsreferentie is hetzelfde als de boekingscode die je in de boekingsbevestiging van ons hebt ontvangen.
Als je online incheckt voor jouw vlucht kun je thuis zelf jouw boardingpass opslaan in een handige app (wallet bijvoorbeeld) of openen vanuit jouw mail wanneer je de boardingpass nodig hebt. Als je alleen met handbagage reist, kun je meteen doorlopen naar de security check.
Passenger Name Record (PNR)
Luchtvaartmaatschappijen leggen gegevens vast over de reservering en check-in van iedere passagier die een vlucht boekt. Bijvoorbeeld de datum van reservering, contactgegevens en bagage-informatie. Deze gegevens heten Passenger Name Records (PNR).
Boekingsnummer/-referentie - je boekingsnummer/-referentie vind je in je bevestigingsmail, naast het ordernummer en in de tekst van de e-mail. In het geval van een retourvlucht vind je voor elke vlucht een boekingsreferentie. Was dit artikel nuttig?
Na het inchecken is de boardingpass automatisch zichtbaar in de app. Als je vertrekt vanaf Amsterdam, is het niet mogelijk om de mobiele boardingpass te downloaden. Wij verzoeken je deze te printen nadat je online bent ingecheckt. De instapkaarten zijn per passagier, per vlucht.
Wat zijn de voorwaarden van een stoelreservering bij TUI fly? - Mogelijk vanaf € 8,- per stoel per enkele reis, afhankelijk van het type stoel en de duur van de vlucht.
Vanaf 30 dagen voor vertrek dan kun je wel onze TUI fly services reserveren zoals een stoel, een sandwich of een speciale maaltijd. Belangrijk: - De instapkaart heb je nodig bij het inchecken van de bagage, de paspoortcontrole, de luchthaven security en bij het aan boord gaan van het vliegtuig.
De beste stoelen
Het beste uitzicht heeft u vanaf de stoelen A35, L35, A39, L39, A40, L40, A41, L41, A42, L42. Dan is er namelijk geen vliegtuigvleugel dat het uitzicht in de weg zit. Voor de meeste beenruimte kunt u het beste voor de stoelen op rij 16 en rij 32 kiezen.
De beste plaats in economyclass: zo ver mogelijk vooraan, maar idealiter niét bij de (lawaaierige) keuken/toiletten. Hou er ook rekening mee dat je vooraan in economy aan of bovenop de vleugel kunt zitten. Dat wil zeggen dat het zicht naar buiten belemmerd wordt, gesteld dat je aan het raam zit.
Een stoel reserveren
Of zeker weten dat je tijdens de vlucht naast elkaar zit? Dan is het handig om vooraf je stoelen te reserveren. Vanaf 30 dagen tot 48 uur (gerekend vanaf de vertrektijd van je vlucht) voor vertrek kun je tegen betaling een stoel reserveren en meteen online inchecken.
Koop extra ruimbagage online
Na het boeken van uw ticket kunt u via Mijn Reis altijd extra stuks ruimbagage (tot 23 kg per stuk) aanschaffen. Als u ten minste 24 uur voor vertrek extra bagage koopt, betaalt u: tussen EUR 20 en EUR 70 voor vluchten binnen Europa; tussen EUR 30 en EUR 240 voor intercontinentale vluchten.
Indien de vakantie binnen 6 weken voor vertrek wordt geboekt, dan dient direct de gehele reissom betaald te worden. De hoogte van de niet-restitueerbare aanbetaling wordt berekend als percentage (25-50%) van het originele bedrag van de boeking.
Op de website van de vliegtuigmaatschappij kun je online inchecken voor je vlucht. Per vliegtuigmaatschappij verschilt het vanaf wanneer je online kunt inchecken. Dit varieert tussen de 72 en 24 uur voor vertrek. Je kunt vaak online inchecken via de website of via de app van de vliegtuigmaatschappij.