Blokkeer en vervang je betaalpas zelf via de Rabo App of bel met de Alarmlijn op +31 88 722 66 00 (24 uur per dag, 7 dagen per week, gebruikelijke belkosten). Een vervangende betaalpas of creditcard wordt verstuurd naar je thuisadres.
Rabofoon: 0900 - 0909
De Rabofoon is 24 uur per dag bereikbaar via: 0900-0909 (€ 0,20 per gesprek plus de gebruikelijke telefoonkosten).
Ga naar 'Betaalpas' onder Zelf regelen en kies 'Betaalpas blokkeren'. Gebruik je de Rabo App? Dan kun je via de app blokkeren. Ga naar 'Zelf regelen' en kies 'Betaalpas blokkeren'.
Foutmelding 102 - betaalpas
Als de Rabo Scanner foutmelding 102 geeft, dan komen de gegevens op het inlogscherm waarschijnlijk niet overeen met de gegevens op de betaalpas die je gebruikt.
Foutmelding 999/1060
De iDEAL-betaling is niet gelukt. Verwijder de geschiedenis en cookies van je browser (bijvoorbeeld Chrome, Edge, Firefox of Safari).
De Rabobank raadt hen aan om de app handmatig af te sluiten en weer op te starten. Als de app daarna alsnog niet goed werkt, moeten ze de app verwijderen, de telefoon uit- en weer aanzetten en de app opnieuw installeren.
Als je drie keer de verkeerde pincode hebt ingetoetst, kun je de betaalpas ook via je zelfstandig adviseur laten deblokkeren. Het is niet mogelijk om via je zelfstandig adviseur de betaalpas te laten deblokkeren als deze kwijt of gestolen is.
Heb je 3 keer een verkeerde pincode ingetoetst met je creditcard op een geldautomaat? Als je een 3 keer een verkeerde pincode hebt ingetoetst in een geldautomaat, deblokkeer dan zelf je creditcard in internetbankieren op je computer of in de Rabo App.
Omdat elke situatie anders is, denken we graag met je mee. Daarom bieden we het gratis Eerste-huis-gesprek aan. Hierin bespreken we samen jouw situatie, het bedrag dat je wilt lenen en jouw hypotheekmogelijkheden. Zo weet je binnen 30 minuten wat financieel haalbaar is.
Ziet u iets afwijkends tijdens het internetbankieren bij de Rabobank? Stop dan direct met internetbankieren en neem direct contact op met de helpdesk Internetnetbankieren 0900-0905 (lokaal tarief).
Een bankrekening kan geblokkeerd worden door de politie als er verdenking is van fraude, witwassen zoals geldezelschap of terrorismefinanciering. De politie kan dan een bevelschrift aan de bank geven om de rekening te blokkeren.
Als u te vaak een verkeerde pincode heeft ingegeven dan wordt de pas voor 24 uur geblokkeerd. Na 24 uur wordt de blokkade automatisch weer opgeheven. Let op! Gebruik uw pas pas écht weer na 24 uur !!
Kwijt of gestolen: je kunt je pas deblokkeren als die binnen 14 dagen na blokkering weer terecht is. Is de pas langer dan 14 dagen geleden geblokkeerd? Vraag dan een vervangende betaalpas aan. Ingeslikt door de geldautomaat: je kunt je pas niet deblokkeren.
In veel gevallen kun je ook geld overboeken zonder Rabo Scanner. Hiervoor registreer je eerst je telefoon of browser. Nadat je dit hebt gedaan, log je voortaan in met je 5-cijferige code. En heb je de scanner dus niet meer nodig.
Weet je een makkelijker te onthouden pincode of wil je om een andere reden een nieuwe code? Je verandert zelf kosteloos je eigen pincode bij een geldautomaat van Rabobank of van Geldmaat. Voer je huidige pincode in en kies voor de menu-optie 'Pincode wijzigen'.
Je kunt tot en met € 50 per keer contactloos betalen zonder pincode. Voor bedragen boven € 50 heb je wel je pincode nodig. Als al je contactloze betalingen zonder pincode bij elkaar opgeteld het bedrag van € 100 hebben bereikt, betaal je de eerstvolgende keer met je pincode.
Je deblokkeert je pas zelf snel in de Rabo App: Log in in de Rabo App. Ga naar 'Service' en dan naar 'Betaalpas'Kies 'Betaalpas deblokkeren'
Omdat een pincode uit vier cijfers bestaat, zijn er 10x10x10x10 pincodes mogelijk. Dat zijn er dus 10.000. Pincodes zoals 1111, 1234 en 4444 worden als onveilig beschouwd. Er zijn daarom iets minder dan 6561 (9x9x9x9) pincodes in omloop.
Bel ons dan met de app. Ga naar 'Service', kies 'Contact' en kies 'Bel met één van onze medewerkers'. Zo hebben wij je gegevens direct bij de hand en kunnen we je nog sneller helpen.
Denk er wel aan om je nieuwe pas te koppelen. Dat doe je door in te loggen bij internetbankieren. Vul je nieuwe pasnummer in en gebruik de Rabo Scanner. Daarmee koppel je de nieuwe pas ook automatisch aan de Rabo App.