AMSTERDAM - Nike is het meest waardevolle sportmerk van de wereld. Dit blijkt uit een reportage van het Amerikaanse zakentijdschrift Forbes Magazine. Nike is op dit moment maar liefst 15,9 miljard dollar (12,1 miljard euro) waard.
Sportmarketing is een vorm van marketing die erop gericht is klanten aan te trekken en het merkimago te verbeteren door middel van reclameacties in de sportwereld.
AMSTERDAM - Nike is het meest waardevolle sportmerk van de wereld. Dit blijkt uit een reportage van het Amerikaanse zakentijdschrift Forbes Magazine. Nike is op dit moment maar liefst 15,9 miljard dollar (12,1 miljard euro) waard.
Nike is zichtbaar in bijna alle sporten, van golf tot voetbal en van basketbal tot zwemmen. In iedere sport zijn er wel topsporters die worden gesponsord door Nike. Doordat Nike zo herkenbaar is geworden door de jaren heen zijn zij ook goed vertegenwoordigd als je om je heen kijkt in de sportschool.
Waar/hoe kan je zien wie welke merknaam of logo heeft geregistreerd? Dit kun je zien door dit op te zoeken in de merkenregisters: deze zijn voor iedereen openbaar. Welk merkenregister je moet raadplegen is afhankelijk van de landen en/of regio's waar het merk geregistreerd is.
De meeste kerken in Milaan openen 's ochtends al vroeg hun deuren voor de eerste mis. Tot de lunchpauze (die meestal rond 13.00 uur begint, maar een uurtje eerder kan ook) blijven de meeste kerken open, waarna ze tot het einde van de middag gesloten blijven. Vanaf 16.00 uur kun je meestal wel weer naar binnen.
Italië is bekend om zijn keuken, sportwagens, mooie kusten, het voormalige Romeinse rijk en zeer waardevolle kunststeden. Italië heeft het grootste aantal UNESCO-Werelderfgoedobjecten ter wereld, verspreid over heel het land. Twee onafhankelijke ministaten liggen binnen Italië: San Marino en Vaticaanstad.
Let op borden met een blauwe “P”, wat op parkeerplaatsen wijst. Laat nooit waardevolle voorwerpen of bagage achter in je auto.
Opvallend blijft dat er 56 Amerikaanse merken in de Top 100 staan met Apple als absolute koploper. Amazon is dus het meest waardevolle merk ter wereld met een groei van 64 procent tot… 684 miljard dollar.
Apple heeft Coca-Cola verdreven van de eerste plaats op de wereldwijde ranglijst van waardevolste merken. Dat maakte het Britse advies- en merkenbureau Interbrand maandag bekend. Het is voor het eerst in 13 jaar dat Coca-Cola de lijst niet aanvoert.
Google, Apple en Microsoft zijn de meest waardevolle merken, met een gecombineerde waarde van boven de $580 miljard. Kleding- en fastfoodmerken zagen hun waarde sinds vorig jaar het meeste toenemen, terwijl de merkwaarde van olie- en gasbedrijven kelderde.
Eng is links rijden zeker niet, maar je zult misschien wel even moeten wennen. Neem daarom gewoon overal rustig de tijd voor. Let met name goed op bij het wegrijden (verkeer komt van de andere kant!)
Het Verenigd Koninkrijk bestaat uit de landen van Groot-Brittannië (Engeland, Schotland en Wales) plus Noord-Ierland. De volledige naam in het Engels is The United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland.
Autowegen. 70 mijl/u (110 km/u) voor auto's. 60 mijl/u (95 km/u) voor auto's met een caravan of aanhangwagen.
Koop je een riem van Gucci, dan weet je dat je een van de beste lederen draagt. We zien prijzen gelijk aan kwaliteit, en daarom houden luxe merken hun prijzen hoog. Koop je iets wat veel geld kost, dan moet het wel goede kwaliteit zijn…
De onbetwiste nummer 1 is Louis Vuitton. Dit merk staat al een aantal jaar op de hoogste positie van de duurste kledingmerken ter wereld.
Stone Island logo
Het logo is opvallend en wordt door iedereen die het ziet als statussymbool gezien. De gedachte achter the patch is dat militairen een soortgelijke patch op een uniform dragen. Patches laten in het leger zien bij welke divisie een soldaat hoort, wat zijn naam is of welke specialiteit hij heeft.
In Italië wordt de siësta ook wel “riposo” genoemd. Italianen nuttigen graag een uitgebreide lunch of doen een middagdutje tijdens hun siësta. De Italianen lunchen graag tussen 12:30 en 16:00 uur en sluiten daarvoor de deuren van kerken, musea en winkels.
“Voor veel buitenlanders is de siësta een complete verrassing. Ineens is álles gesloten: de restaurants, de winkels en soms zelfs de zwembaden.” De siësta is in Italië veelal tussen 1 en 4 uur 's middags. Italianen zijn dan naar huis om te ontspannen en te eten. Bijna niemand komt het huis uit en de straten zijn leeg.