Het grootste modemerk ter wereld is Nike – en daarmee staat het Amerikaanse merk logischerwijs op de eerste plek in deze top 50. Nike staat vooral bekend om de schoenen, maar het merk verkoopt daarnaast ook andere kleren en accessoires. Dit zijn de 50 grootste modemerken ter wereld.
De onbetwiste nummer 1 is Louis Vuitton. Dit merk staat al een aantal jaar op de hoogste positie van de duurste kledingmerken ter wereld. Vele bekende sterren hebben Louis Vuitton als favoriet kledingmerk.
Koop je een riem van Gucci, dan weet je dat je een van de beste lederen draagt. We zien prijzen gelijk aan kwaliteit, en daarom houden luxe merken hun prijzen hoog. Koop je iets wat veel geld kost, dan moet het wel goede kwaliteit zijn…
Hermès werd in 1837 opgericht als oorspronkelijk leverancier van luxe lederwaren als zadels voor paarden aan adellijke families. Later werd dit uitgebreid naar een productie van hutkoffers en tassen. Hermes heeft een aantal iconische tassen op de markt gebracht en is ook bekend om haar sjaaltjes.
Stone Island logo
Het logo is opvallend en wordt door iedereen die het ziet als statussymbool gezien. De gedachte achter the patch is dat militairen een soortgelijke patch op een uniform dragen. Patches laten in het leger zien bij welke divisie een soldaat hoort, wat zijn naam is of welke specialiteit hij heeft.
De duurste kledingmerken ter wereld geven je elegantie en originaliteit. Het betalen van een hoge prijs voor kleding is voor velen een levensstijl geworden. Dit komt omdat, hoewel er veel kleding is die mensen tegen lage prijzen kunnen kopen, de duurste kleding moderniteit, originaliteit en stijl biedt.
En hoe duurder het merk, hoe hoger de kosten voor reclame, marketing, ontwerpers en het hoofdkantoor. Soms zijn de materialen (zoals zijde) van een dure jurk ook beter en dus duurder. Maar de arbeidsters in de fabrieken verdienen bijna allemaal hetzelfde, ongeacht het merk waarvoor ze werken.
De kleding van het merk valt onder het hoogste prijssegment, dat krijg je als je er als bedrijf voor kiest kleren te laten produceren in Italië in plaats van in lagelonenlanden. Een Philipp Plein shirt is ongeveer verkrijgbaar vanaf 300 euro.
Gucci. Gucci is met een groei van 23 procent de sterkste klimmer van het afgelopen jaar en staat op de 33e plek op de wereldranglijst van sterkste merken. De merkwaarde van het Italiaanse modebedrijf bedraagt 14,4 miljard euro.
Designermerken in de modewereld
Want onder de echtte designermerken verstaan we toch wel onder andere: Louis Vuitton, Chanel en Versace. Bij designermerken zoals Dior, Chanel, Louis Vuitton betaal je al gauw voor een tas €1000, -. Normale mensen kunnen dit niet 1 2 3 betalen en vinden dit ook niet nodig.
Italië is natuurlijk vooral bekend vanwege luxemerken zoals Louis Vuitton, Armani, Prada en Dior, maar het land heeft ook nog steeds een flinke kledingindustrie.
dat de bijna 7 miljoen Nederlandse vrouwen van 15 jaar en ouder jaarlijks ongeveer 150 miljoen kledingstukken kopen. Dat is gemiddeld 21 kledingstukken per persoon per jaar. Tegelijkertijd heeft bijna 70% van de Nederlanders tussen de 5 en 20 ongedragen kledingstukken in de kast hangen. Die ze nooit dragen!
Broeken kun je het beste na twee keer dragen wassen. Vaak is de pasvorm iets uitgerekt, zijn er plooien in gekomen of zit er een vlek in (oeps). Door hem te wassen zit hij de volgende keer weer perfect.
De outdoor parka's van de merken Woolrich en Canada Goose zijn peperduur. Niet zomaar. Voor de jassen zijn eenden geplukt (voering) en vossen om zeep geholpen (bontkraag).
Sevn Alias nam The North Face, samen met rappers als Ronnie Flex en rapgroep SBMG, uit de straatcultuur mee en maakte het populair in de hiphopwereld, waarna andere hiphopartiesten het merk ook gingen dragen. Het merk is niet alleen populair onder hiphoppers, ook BN'ers dragen het, zoals bijvoorbeeld Humberto Tan.
Waarom kiezen voor een merk? Sommige kinderen groeien op met het dragen van merkkleding. Dit wordt dan een nieuwe standaard en dit kan er voor zorgen dat je het draagt omdat je het gewend bent of omdat je geen genoegen meer neemt met 'minder'.
De meest gewilde Nederlandse merkkleding onder jongeren zijn Airforce, Reinders, Black Bananas, Purewhite en Clan de Banlieue. Van de internationale namen zijn verder Balenciaga. Versace, Kenzo, Valentino en Alexander McQueen nog steeds erg geliefd bij jongeren.
De vis die Fred als naam heeft laat men terugkomen in borduursels, knopen, en voeringen van de casual overhemden, gilets, colberts, herenpolo's en t shirts van het merk. Een colbert draagt ook vaak een immitatie vishaak op het rever.