(Foto: Toyota) Toyota verkocht in 2021 wereldwijd in totaal 10,5 miljoen voertuigen en is daarmee voor het tweede jaar op rij de grootste autoproducent ter wereld. Volkswagen staat op de tweede plek, met 8,8 miljoen voertuigen.
Met stipt op 1 staat Toyota Group met een jaaromzet van ruim 239 miljard euro. Het bedrijf is een van de grootste autofabrikanten ter wereld en haalt haar omzet met name uit modellen van Lexus en Toyota.
De Volkswagen Group is het grootste autoconcern ter wereld. De alliantie Renault-Nissan-Mitsubishi volgt op de tweede plaats. Toyota Motor Corporation legt beslag op de derde plaats. Dat blijkt uit de cijfers die de autobouwers hebben vrijgegeven.
Toyota is niet alleen het meestverkochte automerk ter wereld, ook qua zoekgedrag op Google is het merk koploper.
Volkswagen staat als onbetwiste nummer een bovenaan als populairste automerk en is een van de meest verkochte merken in Nederland. Het merk staat voor betrouwbare, veilige auto's met uitstekend rijcomfort. De consumentenbond bekroonde de Volkswagen Polo in 2021 tot de meest betrouwbare auto.
Een Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupé uit 1955 is eerder deze maand geveild voor een recordbedrag van 135 miljoen euro. Dat heeft topman Ola Källenius van de Duitse autofabrikant bevestigd. Dat maakt het verreweg de duurste auto ooit.
1. Bugatti La Voiture Noire: startprijs €16,5 miljoen. Met de La Voiture Noire (Frans voor 'de zwarte auto' haalt Bugatti de geest terug van hun oude model, de Type 57 SC Atlantic. Hier waren er slechts 4 stuks van gemaakt, waarvan één exemplaar vermist raakte tijdens de Tweede Wereldoorlog.
Met stip op nummer 1 staat Lexus, met een betrouwbaarheidsscore van 98,7 procent. Geheel onverwacht is dit niet. Lexus komt in veel onderzoeken naar boven als een van de meest betrouwbare merken.
We kennen maar heel weinig auto's die met zoveel zorg gebouwd zijn als de Toyota Century. Mercedes heeft er nooit doekjes om gewonden: de S-klasse is de beste auto ter wereld.
AUDI AG is de Duitse autofabrikant van het merk Audi. Het bedrijf uit Ingolstadt is sinds 1965 een onderdeel (99,95%) van Volkswagen AG, de overige 0,05% staan genoteerd aan de Deutsche Börse.
De Volkswagen Group bestaat naast Volkswagen personenwagens en Volkswagen Bedrijfswagens uit Audi, SEAT, ŠKODA, Porsche, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Ducati, MAN en Scania. Elk merk heeft zijn eigen doelgroep en opereert in de markt als een zelfstandig automerk.
Volkswagen is onderdeel van de Volkswagen Group, een van de grootste autofabrikanten ter wereld. Het hoofdkantoor is gevestigd in het Duitse Wolfsburg. In de jaren dertig waren auto's vooral voor de rijken.
De nummer 1 is geen verrassing: dat is opnieuw Toyota. De totale waarde van het merk schat Kantar momenteel op $28,39 miljard. Hoewel Toyota dus nog steeds fier bovenaan staat, moesten ze wel ietsje inleveren qua merkwaarde.
De grootste Europese SUV is de Mercedes Benz GLS. De GLS is een XL-versie van de Mercedes Benz GLE. De GLS is een luxueuze SUV die met gemak plaats biedt aan zeven passagiers.
Tesla heeft in het afgelopen jaar een nettowinst geboekt van 5,5 miljard dollar. Een jaar eerder bleef de winst nog steken op 721 miljoen dollar terwijl in de jaren daarvoor alleen maar grote verliezen werden geboekt.
Alfa Romeo, Audi, BMW, Chevrolet, Chrysler, Citroën, Dacia, Daihatsu, DS, Fiat, Ford, Honda, Hyundai, Jaguar, Jeep, Kia, Lancia, Land Rover, Lexus, Mazda, Mercedes-Benz, Mini, Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Porsche, Renault, Rover, Saab, Seat, Skoda, Smart, SsangYong, Subaru, Suzuki, Tesla, Toyota, Volvo, en ...
Een auto wordt ook exclusief genoemd wanneer er luxe opties in te vinden zijn, die niet beschikbaar zijn voor doorsnee modellen.
De kenmerken van luxueuze auto's.
De auto wordt luxe beschouwd wanneer het is voorzien van de nieuwste technologische- en veiligheidssystemen. Ze bevatten meerdere sensoren en rijhulpsystemen om ervoor te zorgen dat de auto veiliger is.
Wat prestige en luxe betreft, ligt BMW voor op Audi. BMW auto's zijn altijd beter geweest als het gaat om luxe en hoge snelheid, terwijl Audi beter is in het maken van high-tech auto's. BMW biedt superieure luxe met een betere rijervaring en wegligging.
Volgens het Amerikaanse onderzoeksbureau J.D. Power kun je het beste gaan voor Lexus, Porsche, Toyota of Volkswagen. Het Britse What Car maakte een top zes van Suzuki, Lexus, Toyota, Kia, Mitsubishi en Subaru. De conclusie is dus duidelijk: met een Japanse auto, met name een Toyota of een Suzuki, zit je vaak wel goed.
De Tata Nano is sinds 2008 de goedkoopste auto ter wereld. Voor zo'n 2.000 euro had je al een instapmodel. Een geheide verkoophit zou je denken. Maar vorige maand werd er slechts één gefabriceerd.
Alex zijn auto is een Peel P50. Het voertuig staat bekend als de kleinste auto ter wereld. De auto is 1,37 meter lang, 1,04 meter breed en 1,20 meter hoog. Alex is zelf 1,80 meter lang.
Fiat Multipla
Dit is officieel de lelijkste auto aller tijden. Hij kwam in 1998 op de markt en won een jaar later al de prijs van lelijkste auto op de Top Gear Awards. Twintig jaar later, in een poll van AD.nl waaraan 17.000 lezers meededen, wees driekwart het Italiaanse model nog steeds aan als lelijkste wagen.