1.
Prada is populairste modemerk ter wereld en klopt zustermerk Miu Miu. Het Italiaanse modemerk Prada is (opnieuw) het populairste modemerk ter wereld, zo blijkt uit de driemaandelijkse ranking van luxemodesite Lyst.
1. Louis Vuitton. De onbetwiste nummer 1 is Louis Vuitton. Dit merk staat al een aantal jaar op de hoogste positie van de duurste kledingmerken ter wereld.
Grootste kledingbedrijven op basis van merkwaarde
Nike is het grootste kledingbedrijf in termen van merkwaarde met een waardering van $ 53 miljard . De Franse luxemerken Louis Vuitton (26,3 miljard) en Chanel (19,39 miljard) zijn de tweede en derde meest waardevolle merken wereldwijd.
Met een geschiedenis van bijna 200 jaar is Woolrich een van de oudste kledingmerken ter wereld. Woolrich vindt zijn oorsprong in 1830 in een wolfabriek in Pennsylvania waar de Engelse John Rich het merk oprichtte.
Top 10 modemerken onder Generatie Z in de VS
57% van Generatie Z zou Nike overwegen als zij de volgende klant op de markt zijn, gevolgd door Adidas (50,7%), Puma (33%), Calvin Klein (32,0%) en Old Navy (31,2%).
Betekenis quiet luxury
Quiet luxury' verwijst naar een mode -en lifestyle trend van luxe die subtiel en ingetogen is, zonder opvallende merknamen of extravagante details op kleding. Stille luxe wordt vaak geassocieerd met minimalistische luxe kleding, gedetailleerde afwerking en tijdloze klasse.
Wat zijn de populairste merken ter wereld? Samsung : Het Zuid-Koreaanse technologie- en elektronicabedrijf Samsung staat in 2022 op de eerste plaats als populairste merk ter wereld. Daarmee is het ook het hoogst genoteerde niet-Amerikaanse bedrijf op de lijst.
Heineken is het meest waardevolle Nederlandse merk met een merkwaarde van 13,7 miljard dollar en heeft zijn waarde in de Nederlandse ranglijst de afgelopen twee jaar met 18% zien stijgen.
De VOC was in 1637 op de beurs 78 miljoen gulden waard. Als je dat omrekent naar nu, dan zou dat 7,9 biljoen dollar zijn, zo'n 6,7 biljoen euro. Daarbij is gerekend met een inflatie van iets meer dan 3 procent per jaar. De VOC was verreweg het grootste beursgenoteerde bedrijf dat ooit heeft bestaan.
Volgens een onderzoek dat in het vierde kwartaal van 2024 werd uitgevoerd, is Levi's het populairste kledingmerk in de Verenigde Staten, op de voet gevolgd door Hanes met een score van meer dan 75 procent, gevolgd door Adidas .
Het pronkstuk, ontworpen door de Britse Debbie Wingham, kost maar liefst 13,65 miljoen euro. De zwarte jurk is bezet met niet minder dan 2.000 edelstenen, waaronder ook zeldzame rode diamanten. Met zuivere gouddraad werd de jurk aan elkaar gestikt en het ingewikkelde patroon werd geduldig met de hand genaaid.
Topkledingmerken onder Generatie Z
Uit het onderzoek blijkt dat de Zweedse mastodont H&M het meest bekende kledingmerk is onder Generatie Z , met een opvallend bekendheidspercentage van 79%.
Gen Z-modemerken zijn onder andere Puma, Nike, Adidas, H&M en Zara . Deze merken zijn populair vanwege hun trendy, betaalbare en vaak duurzame mode-aanbod.
Veel internationale kledingmerken, waaronder H&M, C&A, Esprit, Marks & Spencer, GAP, VF Corporation en Kmart Australia, dragen bij aan deze situatie. Dit zijn belangrijke bevindingen van het rapport Branded Childhood dat vandaag wordt gepubliceerd door de Stop Kinderarbeid coalitie en SOMO.
Volgens modeplatform Tagwalk zijn modehuizen Miu Miu, Chanel, Gucci, Bottega Veneta en Valentino het meest gezocht, waardoor we kunnen aannemen dat deze huizen flink wat trends teweeg zullen brengen.
Vrijwel alle bekende kledingmerken bezitten zelf geen fabrieken.Ze besteden het productiewerk uit aan bedrijven in lage lonen-landen. Deze fabrieken werken voor meerdere merken. Zo kan het dat een naaister de ene dag voor een prijsvechter werkt en de andere dag voor een duurder merk.
Jongeren voelen zich aangetrokken tot complexe karakters. Ook populair zijn grote talentshows, semi-realistische films of series over sensationele onderwerpen en uiteraard soaps. Jongeren gebruiken die programma's of films als spiegel voor hun eigen gevoelens en gedrag.
1. Prada. Met een stijging van maar liefst 37% van het aantal zoekopdrachten in het vierde kwartaal blijkt Prada op dit moment het populairste merk ter wereld te zijn.
Het Franse modehuis Hermes is het oudste luxemerk ter wereld dat nog steeds bestaat. Het werd in 1837 opgericht door Thierry Hermes. De ontwerper produceerde oorspronkelijk zadels en andere rij-uitrusting. De eerste onofficiële Hermes-tas die naast rij-uitrusting werd ontworpen, was bedoeld om zadels in te vervoeren.
Uit één katoenbaal kunnen 215 jeans worden gemaakt. De duurste spijkerbroek ter wereld kost $250.000 en is bezet met 45 robijnen, 8 diamanten en ruim duizend gram aan 18-karaats witgoud.