Snelheid en stiptheid zijn bij de nationale expresdienst van GLS de voornaamste prioriteit. Een ExpressParcel bereikt gegarandeerd voor 17:00 uur de volgende dag een bestemming, ook op zaterdag. Er zijn, indien gewenst, ook vroegere bezorgtijden mogelijk, zoals voor 12:00 uur of zelfs voor 09:00 uur.
GLS heeft betrouwbaarheid en zekerheid hoog in het vaandel. Meer dan 95 procent van alle pakketten wordt op tijd geleverd en het schade- en verliespercentage is al jaren slechts 0,01 procent. GLS is daarom meer dan een pakketbezorger, maar een partner om op te bouwen.
Bezorging door GLS
Een pakket wordt idealiter persoonlijk bezorgd. De ontvanger bevestigt vervolgens dat het pakket is aangenomen door zijn handtekening op de handscanner van de bezorger te zetten. Een ander lid van het huishouden mag ook namens de geadresseerde het pakket aannemen.
Als klant van GLS kun je je pakketten af laten halen, op vaste dagen of eenmalig. GLS brengt €0,67 per pakket in rekening voor het afhalen, waarbij een minimum bedrag van €6,70 wordt gehanteerd. Naast de mogelijkheid tot afhalen kun je je pakketten natuurlijk inleveren bij een van de PakketShops.
Betrouwbare pakketdistributie binnen een specifieke doorlooptijd is het sterke punt van GLS. Een pakket bereikt binnen de Benelux een bestemming gewoonlijk binnen 24 uur. Binnen Europa ligt de bezorgtijd over het algemeen tussen 24 en 96 uur. GLS bezorgt pakketten van maandag tot en met vrijdag tijdens kantooruren.
Wanneer een ontvanger goederen retour wil zenden, kan het pakket, voorzien van een ShopReturn-etiket, naar een GLS Parcel Shop gebracht worden. GLS stuurt het vervolgens retour afzender. De verzender voegt een ShopReturn-etiket bij de zending of e-mailt een link om het etiket online aan te maken.
General Logistics Systems B.V., vaak afgekort tot GLS, is een internationaal logistiek bedrijf met het hoofdkantoor in Amsterdam, Nederland. GLS is opgericht in 1999 en is een dochteronderneming van het Britse Royal Mail.
General Logistics Systems, een internationaal logistiek bedrijf.
Een handige nieuwe optie voor wie met smart op een pakketje wacht: PostNL laat in zijn app voortaan de actuele locatie van pakketbezorgers zien. Gebruikers van de PostNL-app kunnen vanaf nu in de avonduren de locatie van de pakketbezorger volgen.
Kies bij het versturen naar Nederland uit PostNL, UPS & DHL. De goedkoopste verzendkosten naar Nederland zijn € 4.50. Nadat je een vervoerder hebt gekozen, vul je de adresgegevens van de ontvanger in Nederland in.
Verzend via een Parcel Shop
Bedrijven met een kleiner aantal pakketten en particulieren kunnen pakketten via de GLS Parcel Shops versturen. Er zijn meer dan 800 GLS Parcel Shops in Nederland, die in diverse winkels geïntegreerd zijn. Dit betekent dat u gewoon om de hoek een pakket kunt versturen.
Een pakket mag een maximale gordelomvang (1 x L + 2 x B + 2 x H) van 300 cm hebben waarbij de maximale lengte 200 cm, breedte 80 cm en de hoogte 60 cm zijn. Voor zendingen verstuurd vanaf een GLS Parcel Shop geldt verder een maximale lengte van 120 cm. Daarnaast mag een pakket maximaal 32 kilo wegen.
De GLS Group verzorgt voor meer dan 200.000 klanten betrouwbare, hoogwaardige pakketdiensten en biedt deze aan via eigen bedrijven en netwerkpartners in 41 Europese landen. Daarnaast is GLS actief in Canada en aan de westkust van de Verenigde Staten en is via samenwerkingscontracten verbonden met de hele wereld.
U hoeft alleen één of meer trackingnummers in te voeren. U kan uw zendingen ook in real time volgen. Om de status van een zending op te roepen, kan u gebruik maken van het verzendingsnummer of de Track ID-code die u op elk afwezigheidsbericht vindt.
Contacteer onze Hotline +32 (0)2 55 66 211 of mail ons uw vraag via het contactformulier.
U kunt op verschillende manieren contact opnemen met GLS Nederland. U kunt een e-mail sturen naar info@gls-netherlands.com. Ook is het mogelijk om via de website een offerte aan te vragen of het klachtenformulier in te vullen. Op de website kunt u ook verschillende veelgestelde vragen vinden.
Er zijn verschillende zwendelpraktijken bekend die zich richten op online-verkopers: criminelen bieden aan om zendingen op te halen en af te leveren en de betaling door de koper te organiseren. Om dit te doen, maken ze valse websites aan en versturen ze valse e-mails onder de naam GLS.
Afleveropties na een Niet Thuis Bericht:
Het pakket zelf bij het GLS-depot of een GLS PakketShop afhalen. Het pakket blijft in het depot of de PakketShop en kan binnen vijf dagen opgehaald worden. Het pakket weigeren. Het pakket wordt retour afzender gestuurd.
GLS-App voor Android
Met de gratis GLS-App blijven ontvangers op de hoogte van de status van hun pakket.
GLS Netherlands vervoert dagelijks de kostbare goederen van duizenden klanten naar zakelijke ontvangers waarbij een uitstekende afleverkwaliteit en een snelle doorlooptijd centraal staan. Gerichte oplossingen voor verzending naar particulieren maken ook deel uit van het dienstenpakket.
Paste het gekozen verzendlabel niet bij je pakket, omdat het pakket te groot en/of te zwaar was? Dan ontvang je van ons een e-mail met het verzoek om het tekort aan verzendkosten alsnog te betalen. Dat kan via de link hieronder. En maak je geen zorgen: je pakket wordt natuurlijk gewoon door ons bezorgd!
Een pakket met afwijkende afmetingen of gewicht door een koerier laten vervoeren kost meestal tussen de 50 en 500 euro. Waar een pakket met standaardafmetingen een helder kostenplaatje heeft, is dit bij extra grote pakketten niet zo eenduidig te zeggen.
Wil je een pakket versturen dat groter, langer of zwaarder is? Dan kun je kiezen voor DHL Europlus Pallet. Hierbij verzend je jouw pakket op een pallet, en mogen de maximale afmetingen 120 × 100 × 200 centimeter zijn (inclusief pallet).
Scherpe tarieven
Al vanaf €3,95 verstuur je een pakket binnen Nederland. En vanaf €9 gaat je zending de grens over. Voor klimaatneutrale verzending betaal je niets extra's. Bekijk al onze extra services, bezorgduur en tarieven per land.