Het gebruik en bezit van alle apparatuur met flitspaalsignalering is verboden. Overtredingen kunnen worden bestraft met een boete van € 1500,-. Informatie over gevarenzones is wel toegestaan op een navigatiesysteem. Alle apparatuur die actief zoekt naar mobiele of vaste snelheidsmeters en roodlichtcamera's is verboden.
Volgens de wet (dd 20-02-2020) blijft het app-verbod alleen van toepassing op bestuurders. Passagiers kunnen nog steeds in het algemeen flitsapps gebruiken en de bestuurder vertellen waar de flitsers zich bevinden. Verder is het onduidelijk hoe de politie moet bewijzen dat je een flitsapp gebruikt.
Ja, net als onze app is de Flitsmeister ONE legaal. Hoe bevestig ik de Flitsmeister ONE? Met de 3M sticker aan de achterzijde plak je de Flitsmeister ONE op een plek in de auto waar je makkelijk bij kan. Bijvoorbeeld op het dashboard, het middenconsole, de deur en zelfs je voorhoofd (als je dat zou willen).
Populaire apps die waarschuwen voor flitsers zoals Waze en Flitsmeister mogen conform de Duitse verkeerswet evenmin worden gebruikt. Je hoeft deze niet van je telefoon te verwijderen, maar word je betrapt op het gebruik ervan, dan volgt een boete.
Onze gratis app is te downloaden voor je iPhone of Android toestel in de App Store en Google Play Store.
Flitsfoto inzien bij CJIB
Als je jezelf ervan wilt overtuigen dat jij het echt was op de tijd en plaats die is aangegeven, kun je op de website van het CJIB de flitsfoto bekijken. Als je met je eigen auto of motorfiets bent geflitst, kun je met je DigID de foto inzien.
Flitsmeister is afhankelijk van de reistijd, het aantal files en het aantal flitspalen die je onderweg tegenkomt. Voor een Android-telefoon is dit bij een gemiddeld verbruik 100mb per maand. Bij een iPhone zal dit 250mb per maand zijn.
Flitsmeister geeft in Frankrijk niet de locatie van flitspalen aan, maar werkt met gevarenzones.
De afgelopen jaren zijn op grote schaal snelheidscontroles ingevoerd in Frankrijk. Tevens maakt de Franse politie gebruik van allerlei verschillende soorten controlemethoden zoals flitsen met auto's, het laseren van voren en van achteren. Over de boetes in Frankrijk doen veel onduidelijkheden de ronde.
Frankrijk: verboden, Flitsmeister geeft er enkel 'gevarenzones' in plaats van concrete flitspalen aan. Duitsland: verboden. Apps zoals Waze en Fitsmeister mag je niet gebruiken in de auto. Oostenrijk en Italië: gps-apparatuur die gebruik maakt van een openbare databank is toegestaan.
Hoe verdienen zij hun geld? Het kortst samengevat: door de handel in informatie. Door de gebruikersgegevens van ruim een miljoen automobilisten met deze app weet Flitsmeister niet alleen waar flitscontroles staan, maar ook hoe druk het waar op de weg is of waar bijvoorbeeld een ongeval is gebeurd.
Coyote was jarenlang de beste radarverklikker voor in uw wagen. Toen als bakje aan uw voorruit, vandaag als app te downloaden. De waarschuwingen, routebegeleiding en fileberichten kosten 5,99 euro per maand. Een interessant gratis alternatief is Flitsmeister, met betalende upgrade.
Flitsmeister PRO is vernieuwd. Met het vernieuwde PRO-abonnement krijg je meer extra functies, zoals een nieuwe Focus Mode. Het vernieuwde Flitsmeister-abonnement heeft wel een hoger prijskaartje. Flitsmeister is een populaire gratis app die je waarschuwt voor flitsers, files, ongelukken en meer.
De Duitse politie flits namelijk terug gelukkig niet op Nederlandse manier maar wel inventief want veel van camera's zitten verstopt in de portalen boven de snelweg. Praktisch alle portalen boven de autobahn met een snelheidsaanduiding hebben de mogelijkheid om een tijdelijke snelheidscamera in te bouwen.
Waze laat je in vrijwel alle situaties de juiste maximum snelheid zien. Je kan vertrouwen op de informatie die Waze geeft. Flitsmeister daarentegen geeft veel verkeerde maximum snelheden aan in de app. Ook hier wint Waze met een enorme voorsprong.
Welke radarverklikkers zijn verboden? Niet alle flitsmelders zijn verboden. Er wordt namelijk een onderscheid gemaakt tussen radar detectors op basis van radiogolven, radarverklikkers zoals Waze en flitsmelders in een GPS. Radar detectors zijn bijna in alle Europese landen verboden.
25 km/h: € 235. 30 km/h: € 302. 35 km/h: € 378. Meer dan 40 km/h: strafbeschikking.
Je hebt een overtreding begaan in het buitenland en bent geflitst. De bekeuring wordt dan naar het huisadres gestuurd, soms wel maanden later. Met name Italië, Duitsland, Spanje, België, Frankrijk en Zwitserland sturen bekeuringen naar het huisadres.
Wat kost een 20 km te hard rijden boete? Voor iedere boete voor een snelheidsovertreding van maximaal 30 km/u staat een vast boetebedrag. Zo betaalt u voor 20 km/u te hard rijden in de bebouwde kom €188 en buiten de bebouwde kom €177.
Omdat de officiële nummerplaat steeds achteraan hangt, was vooraan flitsen vroeger verboden. Omdat het oude KB (van 11.10.1997) nu niet meer geldig is mag de politie een voertuig dus zowel langs voor als langs achteren flitsen.
Flitsmeister maakt melden van mobiele flitsers op alle wegen mogelijk. Vanaf 17 mei is het mogelijk om mobiele flitsers te melden op alle wegen in Nederland. Dit was tot nu toe alleen mogelijk op A- en N-wegen. Veel gebruikers hebben hierom gevraagd en Flitsmeister heeft dit nu mogelijk gemaakt.
Met bijna twee miljoen actieve gebruikers is Flitsmeister één van de populairste navigatie-apps in Nederland.
Controleren met mobiele flitsers is nauwelijks nog effectief, binnen een minuut wordt de locatie gedeeld via de verklik-app Flitsmeister. Vorig jaar werd er vaker gecontroleerd, maar 10 procent minder geflitst.
Een aantal diensten komen vaker voorbij bij gebruikers die hoger MB-verbruik hebben. Video's streamen (Netflix, Ziggo Go, Videoland, YouTube, internet radio, …) Updates van apps (App Store / Google Play Store) & software-updates (iOS / Android systeem-updates).
Wanneer een ambulance met alarmlichten aan komt rijden, krijgt de Flitsmeister-gebruiker een waarschuwing met beeld en audio. Hiermee moet de automobilist beter kunnen anticiperen op een naderende ambulance. Flitsmeister benadrukt dat de ambulancedata anoniem wordt verwerkt.