Een VV2-systeem is een (door Assuralia) goedgekeurde alarmsysteem dat voorziet in een elektronische immobilisatie door een dubbele motoronderbreking, maar bovendien is aangevuld met een zelfgevoede sirene, die in werking treedt wanneer bv de deuren worden geopend (= omtrekbeveiliging) en wanneer er in het voertuig ...
Product dat het herstarten van de motor verhindert (TT3)
Dit is vergelijkbaar met het TT1-systeem, maar bovendien wordt het herstarten van de motor verhinderd zodat het gestolen voertuig niet meer kan verder rijden nadat de motor is uitgeschakeld.
AT voor personenwagens, met een onderscheid tussen: AT1: waarbij het voertuig niet meer kan starten nadat de motor volledig werd afgezet. AT2: waarbij de snelheid van het voertuig verminderd wordt en het voertuig niet meer kan starten nadat de motor volledig werd afgezet.
Het keurmerk zelf geeft met 2, 3, 4 of 5 sterren aan in hoeverre uw fiets is beveiligd tegen diefstal. ART-2 (aangeduid met twee sterren) wordt minimaal aangeraden voor fietsen. ART-3 fietssloten bieden meer beveiliging en zijn meer geschikt voor de stedelijke omgeving.
Risicoklasse 1 is het laagste risico en klasse 4 is het hoogste risico. De VRKI 2.0 wordt gebruikt voor zowel woningen (paragraaf 2.1) als bedrijven (paragraaf 2.2). De risicoklasse voor woningen wordt in tabel 1 bepaald door de waarde van de attractieve zaken van de inboedel.
Een alarmsysteem in de auto verkleint de kans op inbraak en diefstal. Beveiligingssystemen worden ingedeeld in vijf alarmklassen: van eenvoudig tot zeer uitgebreid. Sinds 1998 zijn alle in Europa geproduceerde auto's standaard voorzien van het eenvoudigste beveiligingssysteem.
Auto's met een leeftijd tot 5 jaar en met een cataloguswaarde vanaf €25.000,- tot €50.000,- moeten nagenoeg altijd voorzien zijn van een klasse 3 autoalarmsysteem.
Wie keurt uw systeem? In Nederland keurt Kiwa de alarm- en beveiligingssystemen en geeft certificaten af na herkeuring. Of zoals eerder beschreven uw garage/dealer. Vaak zijn zij ook SCM gecertificeerd.
Het INCERT-label is een vrijwillig kwaliteitskeurmerk dat werd ingevoerd door de sector van de inbraakbeveiliging van gebouwen, de verzekeringsmaatschappijen en de gespecialiseerde studiebureaus.
Zo'n antidiefstalsysteem belet dat een wagen wordt gestart door automatisch in werking te treden als de motor wordt stilgezet. Daarvoor zorgen twee startonderbrekers door bijvoorbeeld de starter te neutraliseren, de ontsteking of de brandstoftoevoer te onderbreken, …
perimetrische detectie: probeert de dief via een deuropening, de motorkap of de koffer in te breken? Dat gaat het alarm loeien. volumetrische detectie: als er een volumeverandering in de wagen plaatsvindt, bijvoorbeeld als een steen door de ruit wordt gegooid, of een dief plaatsneemt, zal het alarm afgaan.
Wat is een klasse 4 alarm? Een klasse 4 alarm is een GPS voertuigvolgsysteem welke gekoppeld is aan een PAC erkende meldkamer. Bij een klasse 4 alarm is een CCV SCM certificaat verplicht. De verzekeringsmaatschappij kan een klasse 4 alarm verplicht stellen wanneer de auto een bepaalde cataloguswaarden heeft.
Een SCM klasse 5 alarm is een autoalarm gekoppeld aan een voertuigvolgsysteem dat uw auto 24 uur per dag en 7 dagen in de week volgt. Een SCM klasse 5 alarm is het beste wat u kunt krijgen voor uw auto. Wanneer u kiest voor optimale veiligheid kunt u het beste kiezen voor een autoalarm klasse 5.
Alarm Klasse 4 Voertuigvolgsysteem PLUS vanaf € 549,00 met jammingdetectie.
Als het alarm af gaat en de accupool wordt gedemonteerd, zal de noodstroomaccu de sirene van spanning blijven voorzien. De sirene blijft zo nog enkele minuten afgaan.
Geactiveerd alarm uitschakelen
Druk op de ontgrendelingsknop op de sleutel of zet de auto in contactslotstand I door de startknop rechtsom te draaien en weer los te laten.
Bij een klasse 3 alarm, ook wel alarmsysteem met hellingshoekdetectie genoemd, wordt het voertuig binnenin en rondom beveiligd tegen inbraak. Bij dit klasse alarm is de auto voorzien van perimetrische beveiliging (deuren), interieurbeveiliging, noodstroomsirene, dubbele startonderbreker en een hellingshoekdetector.
Borg klasse 2 (of VRKI klasse 2) beveiliging staat voor beveiligingsmaatregelen in verhouding met het risico van diefstal en of inbraak.
6.4.1 MINIMALE EISEN INBRAAKSIGNALERINGSSYSTEEM Niveau EL2 wordt gebruikt als basis voor de elektronische inbraaksignaleringssystemen voor woningen en utiliteitsgebouwen. Dit niveau moet te allen tijde op een erkende Particuliere Alarmcentrale (PAC) worden aangesloten.
Met het BORG-certificaat kun je aantonen dat je bedrijfspand goed beveiligd is tegen inbraak. Een BORG-certificaat wordt alleen verstrekt door een BORG gecertificeerd beveiligingsbedrijf. Bij het verzekeren van jouw pand kan een verzekeraar een BORG-certificaat eisen.
Het ART-keurmerk
Stichting ART test, keurt en certifieert alle sloten die in Nederland op de markt komen. Het gaat hierbij om alle soorten sloten: ringsloten, kettingsloten, beugelsloten, vouwsloten, schijfremsloten, kabelsloten en insteeksloten (alleen voor de fiets).
Een slot met keurmerk ART 1 voorkomt dat een fiets zomaar is mee te nemen. Deze 'meeneembeveiliging' is bijvoorbeeld geschikt voor een korte stop. Het minimale advies voor een gewone fiets is eigenlijk een slot ART-2. Deze zorgt voor een goede beveiliging.