Wat is een sterk logo?

Eenvoud: Een sterk logo is simpel en gemakkelijk te begrijpen, waardoor het snel herkenbaar is, maar het mag niet beschrijvend zijn voor de producten of diensten die je levert. Overbodige elementen of ingewikkelde details kunnen het logo minder effectief maken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op intellectueeleigendom.nl

Wat zijn de kenmerken van een goed logo?

Een effectief logo is:
  • simpel. Een goed logo is niet te gedetailleerd. ...
  • tijdloos. Een logo wordt ingezet voor de herkenbaarheid van het bedrijf of merk. ...
  • onderscheidend. Lijkt je logo teveel op dat van je concurrent dan wordt het voor mensen moeilijker om je bedrijf te herkennen. ...
  • veelzijdig. ...
  • passend.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bmore.nl

Hoe maak je een sterk logo?

Hoe je een goed logo maakt: de do's en don'ts
  1. Gebruik conceptuele pictogrammen. ...
  2. Gebruik de ruimte die je hebt. ...
  3. Speel met hoofdletters en kleine letters. ...
  4. Overweeg handgeschreven lettertypen. ...
  5. Maak je slogan niet te prominent. ...
  6. Laat je logo ademen. ...
  7. Zorg ervoor dat het leesbaar is. ...
  8. Maak een schaalbaar logo.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op motionmill.com

Wat is belangrijk in logo?

Een logo moet memorabel zijn

Een ontwerp moet herkenbaar zijn. Dit wordt bereikt door het logo eenvoudig te maken en ervoor te zorgen dat het bij het bedrijf past. Een beeldmerk hoeft het bedrijf niet letterlijk uit te beelden. Kijk bijvoorbeeld naar de swoosh van Nike.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op visia.media

Welke 3 soorten logo's zijn er?

Soorten logo's:
  • 1) Typografische logo's. ...
  • 2) Logo met een associatieve symbool. ...
  • 3) Logo met een abstracte symbool. ...
  • 4) Logo met een mascotte. ...
  • 5) Monogrammen & Initialen. ...
  • 6) Logo met onderschrift/pay off/slogan.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op timelessdesign.nl

Hoe ontwerp je een sterk logo? (Danielle Looije: Grafisch Ontwerper)

16 gerelateerde vragen gevonden

Wat is het bekendste logo ter wereld?

Ook het logo van Google behoort tot het bekendste logo ter wereld en heeft allemaal te maken met de bedrijfsnaam. Dit bedrijf kwam in 1997 op de markt en de ruwe versie van het logo werd in Gimp gemaakt door ene Sergey Brin.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op sortlist.nl

Wat is het verschil tussen een merk en een logo?

Een logo is een speciaal ontworpen grafisch 'woord' voor jouw bedrijf. (logo is het Griekse woord voor 'woord'). Een merk is geen logo, icoon, symbool, huisstijl, advertentie of andere mogelijke uiting. Een merk is het onderbuikgevoel dat mensen hebben als ze denken aan jouw bedrijf.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op onwijsmooiedingen.nl

Waar moet een sterk logo aan voldoen?

Een sterk logo dient namelijk ook simpel, tijdloos en herkenbaar te zijn en bovendien te passen bij de branche waarin je met het merk actief bent.Ook moet het veelzijdig en schaalbaar zijn. Daarmee bedoelen we dat een logo er aantrekkelijk uit moet zien op de voorgevel van je bedrijf, maar ook op het visitekaartje.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op deponeerjemerk.nl

Wat zegt een logo?

Een logo is dus op alle fronten beeldbepalend. Het zegt over jou wie je bent.Het zegt over je bedrijf waar het voor staat. Een merk met een sterk logo wordt sneller een sterk merk dan een merk met een onherkenbaar en nietszeggend logo.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op logosnel.nl

Waar moet je op letten bij het ontwerpen van een logo?

Hoe kun je een goed logo ontwerpen?
  • Let op de eerste indruk van het logo ontwerp.
  • Zorg dat de uitstraling van het logo past bij je bedrijf.
  • Overweeg of het logo tijdloos moet zijn.
  • Kies voor eenvoud.
  • Bedenk of het logo direct duidelijk moet maken wat je doet.
  • Gebruik de juiste kleuren in je logo.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op juntomedia.nl

Hoeveel kost het om een logo te maken?

Hoe duidelijker jouw ideeën zijn, hoe goedkoper het zal zijn. Gemiddeld zal een logo tussen de €200 en €2000 euro gaan kosten. Beginnende ontwerpers zullen ongeveer tussen de 35 en de 50 euro per uur vragen voor een logo.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op uppleymedia.nl

Kan je zomaar een logo gebruiken?

Als er merkenrecht op een logo, beeldmerk, vorm, kleur of teken rust, mag u deze alleen gebruiken met toestemming van de eigenaar.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op nbov.nl

Hoeveel kost het om logo te maken?

Een gemiddeld bedrijfslogo zal tussen de €500,- en €5.000,- kosten. Afhankelijk van de omvang en complexiteit van het traject. Bij excentrieke wensen of behoefte aan een uitgebreide huisstijl kunnen de kosten behoorlijk oplopen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op visia.media

Wat straalt een logo uit?

Het logo straalt de eigenschappen van een bedrijf of organisatie uit. Zorg daarom dat je helder hebt wat je doelgroep aanspreekt en wat je wilt uitstralen. Past het bij je doelgroep? Dan is de kans groot dat je publiek het juiste gevoel krijgt bij je onderneming.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op decommunicatiemakers.nl

Welke kleuren zijn goed voor een logo?

Consumenten herkennen primaire kleuren direct en door hun opvallende contrast zijn blauw-gele logo kleuren altijd goed leesbaar. Merken geven vaak de voorkeur aan blauw en geel als ze vertrouwen willen wekken. Voor veel mensen is het onderscheid tussen deze primaire kleuren een van de eerste dingen die ze leren.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op zyro.com

Hoe moet een logo zijn?

Een goed ontworpen logo moet uniek, herkenbaar, eenvoudig en tijdloos zijn en de kernwaarden en persoonlijkheid van het merk weerspiegelen. Het kan worden gebruikt op verschillende media, zoals visitekaartjes, briefpapier, advertenties, websites en productverpakkingen. Het maakt deel uit van de huisstijl van je merk.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op nl.wix.com

Wat zegt de kleur van je logo?

Rood staat voor kracht, passie en opwinding. Geel kent de betekenis van vreugde, vriendelijk en energie. Blauw is de kleur voor loyaliteit, betrouwbaarheid en intelligentie. Paars staat voor nostalgie, mysterie en beschaving.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op thinkyellow.nl

Wat zegt de kleur groen in een logo?

Deze verfrissende kleur staat voor duurzaamheid, harmonie en gezondheid. Daarom wordt groen voornamelijk geassocieerd met de natuur. Tevens straalt het frisheid en groei uit. Wanneer je onderneming waarde hecht aan duurzaamheid, is deze kleur een geschikte optie.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op publilemon.be

Is een logo beschermd?

Met een merk kunnen ondernemers hun producten of diensten onderscheiden van andere producten en diensten. Merkenrecht beschermt namen van producten of diensten. Het beschermt ook een logo of de vorm of verpakking van een product. Ondernemers moeten hun merk registreren als zij het willen beschermen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Hoe noem je een logo zonder tekst?

U zult geen tekst aantreffen in een symboollogo, want als u dat wel zou doen, zou het een gecombineerd logo zijn. Dit type logo wordt vaak gebruikt door grote bedrijven die hun naam niet meer aan hun logo hoeven toe te voegen om herkend te worden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op nl.freelogodesign.org

Hoe wordt een logo ook wel genoemd?

Een beeldmerk is een grafische weergave die met een bedrijf, product of dienst wordt geassocieerd. Als alternatief wordt ook wel het woord logo gebruikt, alhoewel dit feitelijk incorrect is. Een beeldmerk bevat namelijk geen naam of tekst.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op deponeerjemerk.nl

Wat doet een logo voor een bedrijf?

Logo's zijn een identificatiepunt; ze zijn het symbool dat klanten gebruiken om je merk te herkennen. Ideaal gezien wil je dat mensen jouw logo direct verbinden met de herinnering aan wat je bedrijf doet – en, nog belangrijker, hoe het ze hun laat voelen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op tailorbrands.com

Wie is eigenaar van een logo?

Het ontwerpen van een logo of andere grafische producten valt ook onder het auteursrecht. Dit betekend dat de grafisch ontwerper eigenaar blijft van de ontwerpen die zijn gemaakt in opdracht van een opdrachtgever.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op studiofrips.nl

Hoeveel vraag je voor een logo?

Beginnende ontwerpers of de goedkopere ontwerpers vragen ongeveer € 700 tot € 1300 vragen voor een huisstijlontwerp. Je komt qua uurtarief ongeveer uit op tussen de 25 en de 46 euro per uur. Een huisstijl voor € 700 - € 1300 is niet duur.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op nielsvisser.design

Hoe duur is het Nike logo?

Knight zette haar daarop voor 2 dollar per uur aan het werk om een logo te ontwerpen. Het kostte haar uiteindelijk 17,5 uur om tot het bekende NIKE logo te komen. Phil Knight was de medeoprichter van het uiteindelijke topmerk. En uiteindelijk was hij aan het design van het logo in totaal slechts 35 dollar kwijt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op thomasvanderkuijl.com

Populaire vragen