Ik heb mijn pakket niet opgehaald. Wat nu? Het PostNL-punt bewaart je pakket maximaal 1 week.Daarna sturen we het terug naar de afzender.
Niet-geclaimd item
Wanneer de ontvanger het pakket of de goederen niet ophaalt, wordt het als onbestelbaar beschouwd .
Niet opgehaalde pakketten zijn brieven of pakketten die om een van de volgende redenen niet op het geadresseerde adres kunnen worden afgeleverd .
Als je jouw pakket niet ophaalt binnen de afhaaltermijn, zoals aangegeven in het afhaalbericht, dan zal de pakketbezorger het pakket uit de kluis halen en je pakket wordt dan weer retour gestuurd naar de afzender.
De periode die je hebt om een pakket op te halen, verschilt per pakketdienst – het kan tussen 2 en 15 kalenderdagen zijn. Als je het pakket niet kunt ophalen bij het afhaalpunt, stuurt de pakketdienst het terug naar de afzender en ontvang je een terugbetaling. Vraag de verkoper of hij meer informatie heeft.
Ik heb mijn pakket niet opgehaald. Wat nu? Het PostNL-punt bewaart je pakket maximaal 1 week.Daarna sturen we het terug naar de afzender.
U heeft 10 dagen vanaf de dag dat het is afgeleverd bij uw gekozen Post Office-filiaal. Als u het item niet binnen die tijd ophaalt, wordt het door Evri teruggestuurd naar de afzender .
Indien het pakje niet is opgehaald door de ontvanger, sturen we het retour naar jouw afzendadres, de verzender.
Zodra je een bestelling terugstuurt naar de afzender, dan hoort de webwinkel de eventueel betaalde bezorgkosten aan je terug te betalen. Let wel op: deze regel geldt alleen als je de bestelling in zijn geheel terugstuurt naar de afzender.
Wat moet ik doen als de koerier van DHL mijn pakket niet kan meenemen? Dit gebeurt niet vaak, maar het kan voorkomen als uw pakket een verboden item bevat of als u de pakketpapieren niet hebt afgedrukt . Neem contact op met ons klantenserviceteam voor advies. Als we geen andere ophaling voor u kunnen regelen, zullen we een terugbetaling doen.
Het "return to sender"-proces omvat het retourneren van onbestelbare post naar de oorspronkelijke afzender . Dit gebeurt wanneer post de beoogde ontvanger niet kan bereiken vanwege redenen zoals onjuiste adressen, weigering door de ontvanger of niet-opgehaalde pakketten.
We raden je aan contact op te nemen met de afzender. Bijvoorbeeld de klantenservice van de webshop waar je het pakket hebt besteld, die kan zorgen dat je pakket opnieuw wordt verstuurd.
Wil je een pakket niet in ontvangst nemen? Geen probleem, dan sturen we het terug naar de afzender.
De MRC verwijdert niet-opgeëiste goederen en artikelen die niet voldoen aan de bewaarrichtlijnen op de volgende manier: Goede doelen of welzijnsorganisaties - donaties aan non-profitorganisaties . Afval, recyclen en versnipperen - etenswaren, metalen, karton, papier, enz.
Bij Royal Mail-bezorgingen worden de pakketten teruggestuurd naar de afzender , maar dit staat niet altijd op het pakket. Pakketten zonder retouradres worden naar het National Return Centre in Belfast gestuurd. Het publiek kan niet rechtstreeks contact opnemen met het Centre.
Na de laatste poging worden onbestelbare pakketten teruggestuurd naar de afzender . Om te voorkomen dat uw pakket wordt teruggestuurd of om alternatieve bezorgafspraken te maken, kunt u uw pakket volgen. Als u uw pakket wilt ophalen bij een UPS Customer Center, moet uw verzoek uiterlijk om 19:00 uur zijn ontvangen.
Wat zal er gebeuren ? Het pakket wordt teruggestuurd naar het oorspronkelijke Afhaalpunt waar u het heeft afgegeven.
Als uw bestelling is teruggestuurd naar de afzender, is dit waarschijnlijk veroorzaakt door een aantal problemen, zoals het doorsturen van post, een typefout in uw verzendadres of zelfs schade aan het verzendlabel, waardoor het pakket niet kon worden bezorgd . U kunt uw trackinggeschiedenis controleren voor details die kunnen verklaren wat er precies mis is gegaan in dit geval.
Zodra het pakket voor je klaarligt, ontvang je van ons bericht en na drie dagen sturen we je een herinnering. Je kunt via de track en trace altijd bekijken hoe lang je pakket al klaarligt. Wanneer je pakket een week bij een DHL punt ligt, wordt het teruggestuurd naar de verzender.
Als het artikel niet binnen 15 dagen wordt opgehaald (5 dagen voor Priority Mail Express), wordt het teruggestuurd naar de afzender .
Wat gebeurt er als ik het pakket niet ophaal bij het postkantoor/servicepunt? Het pakket blijft gewoonlijk 7 dagen op het postkantoor voordat het wordt teruggestuurd. Voor meer exacte informatie kun je terecht bij je plaatselijke postkantoor. Als je je pakket niet ophaalt wordt het naar ons teruggestuurd.
Redenen voor het retour sturen van een pakket naar afzender kunnen zijn: Een transportincident, d.w.z. een beschadigd pakket. Een onvolledig of onjuist afleveradres. Na meerdere pogingen onmogelijk pakket te bezorgen.
IK HEB DE OPHALING VAN MIJN EVRI PAKKET GEMIST - WAT KAN IK DOEN? Bestellingen worden 10 dagen bewaard in de gekozen EVRi Parcel Shop. Na deze tijd worden alle niet-opgehaalde bestellingen teruggestuurd naar het magazijn en ontvangt u een volledige terugbetaling .
Alle zendingen die bij Parcel Lockers worden besteld, wachten 48 uur om te worden opgehaald. Zonder voorafgaande verlenging van de deadline is het niet mogelijk om het pakket na de deadline op te halen. Na deze tijd worden alle niet-opgehaalde pakketten naar het lokale InPost-filiaal gestuurd (zoals voorheen) en rechtstreeks naar de afzender teruggestuurd op diens kosten .
Als u het artikel niet ophaalt, wordt het door DPD teruggestuurd naar de afzender .