WAT IS HET ADAPTIEF M ONDERSTEL? Nog dynamischer op weg – met meer rijveiligheid dankzij een verbeterde controle over de auto. Automatische en handmatige instelling van het onderstel van comfortabel tot uiterst sportief. Eenvoudige download van de functie via de ConnectedDrive Store.
De eenvoudigste manier om te bepalen of je te maken hebt met een M-onderstel, is het volgende: neem je schuifmaat en meet de dikte van de voorste stabilisatorstang aan de uiteinden van deze stabilisator. Heeft de stabilisatorstang een dikte van 25 mm, dan heb je een BMW met M-onderstel op de brug staan.
Bij een sportonderstel is de veerweg korter. De auto ligt ook wat lager op de weg en de veren zijn stugger. De kans bestaat dat als u alleen de veren vervangt, de auto nog steeds lager op de weg ligt omdat de schokdemper de uitgaande beweging van de vering beperkt.
Even aan de hand van het kenteken of chassisnummer de KIS-lijst opvragen en je weet het.
Het BMW M sportpakket is een accessoirepakket dat aan elk BMW model kan worden toegevoegd om het er sportiever uit te laten zien of zoals de M-Serie of M Performance modellen. Echter, in tegenstelling tot de M-Serie of M Performance auto's, zijn de auto's met het M Sport Pakket niet zo krachtig of snel.
M Sportpakket
Zo kun je op iedere BMW kiezen voor het M-Sportpakket. Dan krijg je dikkere bumpers, grotere velgen en andere lakkleuren, maar bovenal -daar heb je 'm- verschijnt er op de flanken een M badge. Dat kan dus ook op je voorwiel aangedreven 2-serie Grand Divorce Gran Tourer of op je 3-serie met driecilinder.
BMW M GmbH (voorheen: BMW Motorsport GmbH) is een onderdeel van de Duitse autofabrikant BMW. BMW M, ook bekend als M-Techniek of gewoon "M" (voor "Motorsport"), werd aanvankelijk opgericht om het raceprogramma van BMW (dat in de jaren zestig en zeventig zeer succesvol was) te vergemakkelijken.
Met het adaptieve M onderstel hoeft u niet langer te kiezen tussen comfort en dynamiek. Omdat het systeem zich in een fractie van een seconde sensorgestuurd aanpast aan de heersende omstandigheden en volledige veiligheid biedt, zelfs in moeilijke rijsituaties.
In 2011 voorziet BMW M GmbH de M5 (F10) voor het eerst van een motor met dubbele turbocompressor. De motor levert 560 pk (412 kW) en is op dat moment het krachtigste model in het gamma van BMW.
Voor het interieur zijn de fijnste materialen en het beste vakmanschap gebruikt, wat zorgt voor de luxe uitstraling. De M8 wordt gebouwd in de Duitse BMW fabriek in Dingolfing. De prijs voor een M8 Coupé begint bij € 203.297. Voor de Competition Coupé moet je wat meer neertellen, namelijk € 220.297.
6-CILINDER LIJNMOTOR 1.600 CC.
De 6-cilinder lijnmotoren staan bij BMW al meer dan 70 jaar voor fascinerende motortechniek. Maar tot nog toe alleen bij de BMW automobielen. Als eerste worden nu de fascinerende toermotoren BMW K 1600 GT en de BMW K 1600 GTL aangedreven door een 6-cilinder-in-lijn.
Het lederen M-sportstuur ligt perfect in de hand en is multifunctioneel. U kunt met het stuur dus ook alle rij-hulpsystemen en multimedia bedienen! Achter het stuur treft u de nieuwe digitale cockpit. De zitpositie is zoals u van een BMW mag verwachten: comfortabel en sportief.
Nieuw voor alle BMW 3 Serie-modellen is het Innovation-pakket waarmee je kunt zien en gezien worden. Het bestaat uit xenon-koplampen, adaptive cornering verlichting, High-Beam Assistant en Head-Up Display. Ook is er Speed Limit Info inclusief een indicator die aangeeft wanneer je niet kunt inhalen.
Deze motor levert meer vermogen en koppel over een breder toerenbereik, met minder gewicht en een lager verbruik. Ook het vergelijken van de zescilindermotor van het ene merk met een viercilinder van een ander gaat meestal mank. In het algemeen zullen zescilinders mooier lopen en voor meer rust en comfort zorgen.
De cilinderinhoud van een auto (CC) is een term die wordt gebruikt om aan te geven hoeveel gas er in de cilinders van een verbrandingsmotor kan worden verbrand. De stelregel hierbij is eenvoudig: hoe groter het volume, hoe meer energie de motor kan leveren.
Helemaal aan de top van het gamma staat de BMW 8-cabrio m8 m 441kW aut wat daarmee de duurste BMW van Nederland is.
De vierwielaangedreven auto heeft een benzinemotor en levert een maximum vermogen van 460 kW (625 pk) en een maximum koppel van 750 Nm. Het gemiddeld verbruik bedraagt volgens de fabrikant 11,3 l/100km (1 op 8,8).
De M8 wordt geleverd als coupé en cabriolet met een 4,4 liter V8 bi-turbomotor met een vermogen van 625 pk (460 kW) en een koppel van 750 Nm. De BMW M8 Coupé met M xDrive heeft een interieur met een luxe uitstraling.
De aantallen liegen er niet om: in 2019 zijn er wereldwijd 135.829 BMW M-modellen weggezet. Het grootste gedeelte van dat succes komt door de BMW M2. 'Vergeleken met de M3 en de M4 is de M2 het kleinere, scherpere en ruigere pakket. Deze auto's liggen elkaar daarom niet in de weg.
De vanafprijs van de BMW M4 Coupé begint in Nederland bij 128.179 euro. Je krijgt dan de versie met handgeschakelde zesbak en een vermogen van 480 pk. Omdat de meeste kopers voor de BMW M4 Competition Coupé met 510 pk kiezen, pakken we die modelvariant als basis.
De 4,4 liter V8 motor met BMW M TwinPower Turbo technologie levert 441 kW (600 pk) vermogen in de BMW M5 en 460 kW (625 pk) in de BMW M5 Competition. Prijzen beginnen bij € 157.743 voor de BMW M5 en € 167.302 voor de BMW M5 Competition.
De BMW M8 Gran Coupé zal leverbaar zijn met een consumentenadviesprijs vanaf €203.116,- incl. BTW en BPM. Optioneel is de BMW M8 Gran Coupé leverbaar met een Competition Package voor een meerprijs van €17.001,-.
Prijs. De BMW X8 is geen doorsnee luxe SUV. Wanneer hij klaar is en te koop wordt aangeboden, zal hij naar verwachting tussen 160.000 en 180.000 dollar kosten.