Het derde tabblad is ook interessant, deze geeft weer uit welke branches jouw profielbezoeken komen en wat voor beroep ze hebben. Boeiende informatie om bijvoorbeeld je updates en blogs op aan te passen. Je doelgroep kennen is superbelangrijk, anders klets je langs elkaar heen.
Bereik en weergaven op LinkedIn
Weergaven komt overeen met de definitie zoals we die aan het begin van dit artikel hebben gesteld: het aantal keer dat jouw updates zijn weergegeven op het scherm van LinkedIn-leden. De unieke weergaven staan voor de keren dat jouw updates zijn getoond aan unieke LinkedIn-leden.
Privacy LinkedIn
Er is binnen LinkedIn een optie die je kan helpen. Als je bent ingelogd, ga je naar 'Instellingen' en dan naar 'Zichtbaarheid'. Daar kun je 'Opties voor het bekijken van profielen' selecteren. Hier stel je in hoe anderen jou zien als je hun profiel hebt bekeken.
Je 1e-graads connecties zijn de mensen met wie je gelinkt bent. Je ziet '1ste' naast hun naam staan en je kunt ze direct berichtjes sturen. Je 2e-graads connecties zijn de contacten van je 1e-graads connecties, dit zijn zeg maar vrienden van vrienden. Zij hebben '2de' naast hun naam.
3. Hoe vaak is je bijdrage (post of update) bekeken. Klik je in je dashboard op '… weergaven van bijdragen', dan kun je per update die je geplaatst hebt zien hoe vaak deze in de tijdlijn van LinkedInleden voorbij gekomen is. Let op, het is niet zéker dat ze het gezien of gelezen hebben.
Keer gedeeld: hoe vaak iemand je bericht in de eigen feed heeft gedeeld. Klikken: aantal klikken op je bericht, je logo of je naam. Interactiefrequentie: Doorklikfrequentie: kliks gedeeld door totaal aantal weergaven.
Elke keer dat een post wordt getoond in iemands LinkedIn feed wordt gezien als een weergave. Ja je leest het goed: gezien. Dat betekent dus niet per definitie dat je post ook echt gelezen wordt.
LinkedIn Reactions
Naast de 'Like' button krijgt LinkedIn meer iconen om te reageren op een bericht. De nieuwe opties zijn 'Celebrate', 'Love', 'Insightful' en 'Curious'. Het geven van een reactie werkt hetzelfde zoals op Facebook. De 'Like' knop even ingedrukt houden zodat de andere iconen verschijnen.
Een contactpersoon is iemand naar wie u een bericht of uitnodiging hebt gestuurd. U mensen opslaan in uw contactpersonen door contactpersonen uit andere bronnen te synchroniseren. Een verbinding is een contactpersoon met wie je een 1e graads verbinding hebt.
Nee, Facebook geeft mensen niet de mogelijkheid om te zien wie hun profiel heeft bekeken. Apps van derden bieden deze functie ook niet. Als je een app ziet die beweert deze functie wel te bieden, vragen we je de app te rapporteren.
Verschijnt er een groen vinkje, dan is deze nog beschikbaar. Verschijnt er echter een rood kruisje dan ben je te laat en moet je een ander naam kiezen. Bijvoorbeeld achternaam en voornaam omdraaien of als je een tweede naam hebt de eerste letter hiervan te vermelden.
Hoewel we niet de mogelijkheid bieden om uw account tijdelijk uit te schakelen, kunt u uw openbare profiel bewerken om te bepalen welke profielgegevens mensen zien wanneer ze zoekmachines zoals Google, Yahoo!
Meet het totale aantal mensen aan wie een advertentie is weergegeven. Deze statistieken gaan verder dan algemene cookiemetingen en geven inzicht in hoeveel mensen uw advertentie hebben gezien op verschillende apparaten en sites, en in verschillende indelingen, apps en netwerken.
Impressies is het aantal keer dat een advertentie is vertoond en een advertentie kan natuurlijk meerdere keren aan dezelfde persoon getoond zijn. Bereik zegt echt iets over het aantal individuen dat de advertentie op zijn scherm heeft gehad.
Paginaweergaven staan voor het aantal keer dat het profiel van een pagina door mensen is bekeken. Dit omvat mensen die zijn aangemeld bij Facebook en mensen die niet zijn aangemeld. Bereik staat voor het aantal personen dat inhoud van of over je pagina heeft gezien.
Een volledig groen bolletje betekent dat iemand op dat moment actief is op LinkedIn. Het groene bolletje met een witte stip in het midden betekent dat deze persoon op dat moment niet actief is, maar dat meldingen wel via de app op zijn of haar telefoon binnenkomen.
Reageer op reacties op je content
Reageer dan altijd terug, zelfs als je het er niet mee eens bent. Het is gemakkelijk om een duimpje te geven, maar de ander voelt zich pas echt door jou gezien als hij een persoonlijke reactie krijgt. Het gevolg: deze persoon zal nog vaker op jouw content gaan reageren.
Selecteer Instellingen en privacy in het keuzemenu. Klik links op het tabblad Zichtbaarheid. Onder Zichtbaarheid van uw LinkedIn-activiteit, klik op Aanpassen naast Profielupdates met uw netwerk delen. Schuif de knop naar Ja om uw profielwijzigingen te delen, of naar Nee om de profielwijzigingen niet meer te delen.
Selecteer Privémodus.
Gefeliciteerd, je kan nu anoniem een LinkedIn profiel bekijken binnen het platform. Ook mensen met een betalend account kunnen niet langer zien dat je hen bezocht hebt.
Klik bovenaan uw homepagina op het pictogram Mijn netwerk. Klik Personen op Ik volg aan de linkerkant. Klik op het tabblad [aantal] volgers boven aan het scherm om je volgers te bekijken.
Het meeste logische doel aangezien Instagram echt een kanaal is voor (visuele) inspiratie en interactie. Op dit kanaal staat het bouwen van een community centraal. Bovendien is het volledig op mobiel gericht. De gemiddelde CTR op Instagram is om die redenen dan ook een stuk lager dan op Facebook, namelijk 0,52%.