Heeft je Facebookcampagne een gemiddelde CTR boven de 0,70 procent, kost de gemiddelde click minder dan €0,51 en is je CPM lager dan €3,50? Dan sta je er goed voor.
Wat is de gemiddelde CPM? De gemiddelde CPM voor social media advertenties (Facebook, YouTube en Linkedin) ligt rond de €7,- per 1000 impressies. Bij Google Display advertenties ligt de gemiddelde CPM tussen de één à twee euro per 1000 impressies.
CPM is de Engelstalige afkorting van Cost-per-Mile. CPM is een afrekenmodel voor online adverteren waarbij de adverteerder betaalt per duizend keer dat een advertentie is vertoond. Een vertoning van een advertentie wordt ook wel een view of een impressie genoemd.
De term wordt gebruikt voor adverteren via diverse media. CPM staat voor de prijs per 1.000 impressies of views. Ook de uitdrukking 'cost per thousand' wordt gebruikt. Het gaat dus om de prijs die de adverteerder wil betalen om zijn advertentie 1.000 keer te tonen aan potentiële klanten.
Minder dan 1% = lage engagement rate. Tussen 1% en 3,5% = gemiddelde/goede engagement rate. Tussen 3,5% en 6% = hoge engagement rate.
Het meeste logische doel aangezien Instagram echt een kanaal is voor (visuele) inspiratie en interactie. Op dit kanaal staat het bouwen van een community centraal. Bovendien is het volledig op mobiel gericht. De gemiddelde CTR op Instagram is om die redenen dan ook een stuk lager dan op Facebook, namelijk 0,52%.
De afkorting CPM staat voor Cost Per Mille, ook wel Cost Per Thousand genoemd. Dit is een term die de prijs aanduidt voor duizend impressies van een advertentie op een webpagina. Het gaat hierbij dus specifiek om het aantal weergaven, interactie met de banner wordt niet gemeten.
PPC staat voor pay-per-click. PPC reclame is een marketing methode. Iedere keer dat iemand op jouw reclame klikt moet jij een bedrag betalen. Het meest populaire pay-per-click kanaal is Google Ads.
CPM. CPM (kosten per 1000 vertoningen) is een statistiek die aangeeft hoeveel geld adverteerders uitgeven om op YouTube advertenties te tonen. Je ziet een aantal verschillende CPM-gegevens in YouTube Analytics: CPM: De kosten die een adverteerder betaalt voor 1000 advertentievertoningen.
Bepaalde typen programmatische advertenties worden gemeten aan de hand van kosten per mille (CPM), dat wil zeggen de kosten per duizend impressies. CPM is een prijsmodel waarbij je een bepaald bedrag betaalt voor 1000 impressies of het aantal keren dat je advertentie wordt weergegeven.
Aan de hand van de klikfrequentie (CTR) kunt u meten hoe goed uw zoekwoorden, advertenties en gratis vermeldingen presteren. De CTR is het aantal klikken op uw advertentie gedeeld door het aantal keren dat uw advertentie is weergegeven: klikken ÷ vertoningen = CTR.
CPC') worden berekend door de totale kosten van uw klikken te delen door het totale aantal klikken. De gemiddelde CPC wordt gebaseerd op de werkelijke kosten per klik (werkelijke CPC). De werkelijke CPC is het bedrag dat daadwerkelijk in rekening wordt gebracht voor een klik op uw advertentie.
Als je ziet dat jouw klik qua kosten laag is, maar je niet veel kliks binnenkrijgt, kun je overwegen om de maximale kosten per klik te verhogen, zodat meer mensen jouw advertentie zien op een dagelijkse basis. Wat is een goede CPC? €0.01 tot €0.19: uitstekend. €0.20 tot €0.39: gemiddeld en goed.
CPM staat voor 'cost per 1000 impressions' (kosten per duizend vertoningen). Adverteerders die CPM-advertenties gebruiken, stellen een vast bedrag in per duizend advertentievertoningen en selecteren specifieke advertentieposities waarop hun advertenties moeten worden weergegeven.
Cost per mille. De kosten voor 1.000 impressies op jouw Facebook advertentie. Als je met je Facebook advertentie zoveel mogelijk mensen wilt bereiken, richt je dan vooral op de CPM.
In penitentiaire inrichtingen verblijven ook gedetineerden met psychiatrische problematiek. Om de kwaliteit van de zorg aan deze gedetineerden te vergroten, beschikt DJI in Nederland over vier penitentiair psychiatrische centra (PPC's).
Deze afkorting staat voor Pay-Per-Click en staat dus voor een betalingsmethodiek bij online adverteren. PPC vraagt om een specifieke tactiek om adverteren hierin rendabel te krijgen. De bekendste aanbieder van PPC adverteren is Google Ads.
CPA staat voor Cost Per Action of Cost Per Acquisition. Vertaald hebben we het dan over de Kosten Per Actie of de Kosten Per Acquisitie. De CPA is een afrekenmodel waarmee je alleen betaalt, wanneer een gebruiker een bepaalde actie uitvoert.
De afkorting ROAS staat voor Return on Ad Spend. Het geeft antwoord op de vraag “Als ik € 1,- investeer in Google Ads (of een ander marketingkanaal), wat krijg ik daar dan voor terug?”. Een ROAS van 4 geeft weer dat een bedrijf voor elke euro advertentiebudget € 4,- omzet realiseert.
Hoe hoger de CTR, hoe lager je kunt bieden. Google ziet advertenties met een hoge CTR als interessant voor haar gebruikers. Jij gebruikt je CTR om te bepalen hoe aantrekkelijk een pagina of advertentie is.
Al je advertenties een hoge CTR hebben, dan betekent dit dat mensen jouw advertentie nuttig of relevant vinden. Google beloont dit door advertenties met een hoge CTR een hogere kwaliteitsscore te geven. Een hogere kwaliteitsscore kan zorgen voor een verlaging van de kosten en een verhoging van je advertentiepositie.
De kosten van adverteren via social media kanalen
Het creëren en lanceren van een effectieve campagne die zijn doel bereikt vraagt om een financiële investering. De gemiddelde kosten lopen uiteen van €250 tot wel €5.000 per maand.
De formule is als volgt: (likes per post + reacties per post) / aantal volgers x 100 = engagementpercentage. In deze formule wordt dus het aantal likes meegerekend. Wanneer de likes niet meer openbaar zijn, kun je niet zelf meer het engagementpercentage van de influencer uitrekenen.
Gelukkig hebben ze ook naar de gemiddelde engagement per hoeveelheid volgers gekeken. Per 1.000 volgers, zou je gemiddeld 50 likes en/of reacties per post moeten krijgen. Vergeleken met 2020 is dit gemiddelde meer dan verdubbeld. Toen was het 20 likes en/of reacties op 1.000 volgers.