Eigenschappen van goede contentIs actueel, interessant of relevant. Is aantrekkelijk om te lezen, te zien of te horen. Is afgestemd op de behoefte van de lezer. Zet aan tot actie (in de vorm van reacties of gedrag).
Goede content is origineel, bruikbaar en beantwoordt een vraag . Het is goed gesourced, uniek, beknopt, grammaticaal correct en is goed geformatteerd. Gebruik deze formule om content te maken die meer likes, shares en een hoge ranking op grote zoekmachines oplevert.
Content die mensen helpt iets te leren is ook erg waardevol. Het doel van dit type content is om een probleem op te lossen of een vraag van uw publiek te beantwoorden. Een bedrijf in de voedingsindustrie kan bijvoorbeeld recepten delen op hun website en sociale media.
Seizoensgebonden en op evenementen gebaseerde video's
Seizoensgebonden content speelt in op evenementen, feestdagen of trends, waardoor uw video's actueel en relevant zijn. Mensen zijn eerder geneigd om te reageren op content die actueel aanvoelt en aansluit bij wat er om hen heen gebeurt.
Content = alle informatie op een online pagina. Denk aan tekst, video's, afbeeldingen of elke andere vorm van informatie. Maar onder content vallen ook social media, e-mailmarketing, podcasts, e-books of whitepapers en het geven van cursussen.
Contentpijlers zijn de pijlers die passen bij jouw bedrijf. Het zijn onderwerpen die passen bij jouw organisatie en unieke verhaal.
Het is de inhoud van je website. Alle tekst die je kunt lezen, je foto's, je blogs, je video's, podcasts en producten uit je webshop.
Goede content is relevant voor de lezer en wordt goed gelezen of bekeken. Een goed geschreven artikel of een mooie infographic roept op tot bepaald gedrag. Dit kunnen reacties zijn in de vorm van het downloaden van een whitepaper, het opnemen van contact, een 'share' op Facebook of het oproepen van een discussie.
Er is geen betere bron om nieuwe contentideeën te vinden dan direct naar de bron te gaan — oftewel, uw publiek . Alle grote social media sites hebben een pollfunctie. Dit alleen al zal u helpen de meningen, inzichten en vragen van uw publiek over elk onderwerp te begrijpen. Maak content rond deze onderwerpideeën.
Definitie: Creatieve content
Hieronder vallen veel soorten content zoals blogs, e-books, foto's en brochures, maar ook rich media assets zoals promotievideo's, digitale advertenties en fotografie.
Varieer in contenttypes: Gebruik verschillende soorten content om je publiek geëngageerd te houden. Denk aan blogartikelen, infographics, video's, podcasts, webinars, whitepapers, social media posts en noem maar op. Varieer in lengte, toon en stijl om een breed publiek aan te spreken.
Goede zakelijke content is duidelijk, bruikbaar en waardevol . Het communiceert zijn boodschap direct en biedt oplossingen of inzichten die inspelen op de behoeften van het publiek. Slechte content is daarentegen vaag, mist focus en levert geen duidelijke waarde.
Je content moet origineel zijn
Met originele content bedoelen we niet per se nieuwe content, maar content met een persoonlijke, unieke invalshoek die deskundigheid uitstraalt en waardevolle informatie biedt die uw doelgroep nergens anders kan vinden.
En content is relevant als de informatie jouw potentiële klant inspireert, informeert of praktisch verder helpt. Het gaat om wat iemand ermee kan. Content is niet waardevol als jij er vooral jouw boodschap in verpakt. Als je het gebruikt als reclame- of marketingtruc.
voldaan, te spreken, bevredigd, ingenomen, content, vergenoegd, in zijn sas, senang. voldaan (bn) : gelukkig, tevreden, ingenomen, verzadigd, content.
Een content thema is dé manier om het meeste uit content te halen. Het is een uitgewerkt onderwerp, dat jou vindbaar en zichtbaar maakt. Het content thema is een bundeling van informatie – geclusterde content in diverse mediavormen – waarmee jij jouw doelgroepen laat zien wat je weet, kunt, doet en hebt meegemaakt.
De meest aantrekkelijke soorten content op sociale media, gerangschikt op populariteit, zijn onder andere korte video's, afbeeldingen, live video's, GIF's/memes, tekstberichten en door gebruikers gegenereerde content , om er maar een paar te noemen.
Goede content is niet alleen informatief; het is boeiend, relevant en waardevol voor je doelgroep. Het gaat niet alleen om wat je zegt, maar ook om hoe je het zegt en hoe je publiek erop reageert.
Wat is content precies? Onder content verstaan we alle middelen die je kunt inzetten om waardevolle en relevante informatie over te dragen. Veelgebruikte voorbeelden zijn blogs, artikelen, social media posts, video's, e-books, podcasts, nieuwsbrieven, infographics, webinars, enzovoort.