Een Mercedes-Benz heeft weliswaar een iets hogere aanschafprijs dan een Audi, maar is voordeliger in het onderhoud. Na ongeveer 100.000 kilometer hebben bezitters van een Audi vaker en duurdere reparaties dan bezitters van een Mercedes-Benz.
De prijsstijging is een gevolg van hoge ontwikkelingskosten van verbrandingsmotoren en investeringen in elektrisch rijden. Schot rekent voor dat van de totale investering van 40 miljard euro van Audi, ruim een derde gaat naar elektrische auto's.
Prijs. Beide auto's zijn duur, dankzij hun uitstekende techniek, design, comfort en prestaties. Mercedes automodellen zijn echter iets duurder dan BMW modellen. Verwacht dus iets meer te betalen als u voor Mercedes kiest in plaats van BMW.
BMW is inderdaad iets duurder in onderhoud en reparatie in vergelijking met Audi omdat BMW's BMW-specifieke onderdelen en BMW-specifieke motoren gebruiken. Audi motoren worden ook gebruikt in de hele Volkswagen Groep wat betekent dat er meer onderdelen zijn.
Wat prestige en luxe betreft, ligt BMW voor op Audi. BMW auto's zijn altijd beter geweest als het gaat om luxe en hoge snelheid, terwijl Audi beter is in het maken van high-tech auto's. BMW biedt superieure luxe met een betere rijervaring en wegligging.
Audi's bieden een uitstekende rijervaring, terwijl Mercedes Benz luxe en comfort biedt. Als u dus op zoek bent naar een auto met een plezierige rijervaring, dan is Audi de auto voor u. Maar als u een luxueuze, comfortabele en vlotte auto wilt om in te rijden, is Mercedes Benz de beste optie.
Ik rijd Audi hoofdzakelijk vanwege het design. Het merk heeft veel meer pluspunten, zoals individualiseringsmogelijkheden, afwerking, geavanceerde techniek, maar die punten heeft de concurrentie ook.
Maar als je eerlijk naar jezelf kijkt, dan wil je gewoon in een degelijke Duitse wagen rijden. Dan kun je overwegen om te kiezen voor een Audi, die is over het algemeen namelijk waardevaster dan BMW.
Volkswagen Polo
De meest waardevaste auto's zijn populaire auto's. De Volkswagen Polo is daarvan een uitstekend voorbeeld. Dit is nieuw nog steeds een zeer gewilde auto en ook als occasion is een Polo enorm in trek.
Hieruit blijkt dat de Mazda CX-5 erg waardevast is. Ook de Volkswagen Up blijft populair. Andere waardevaste modellen zijn de Subaru BRZ, met een vraag die groter is dan het aanbod, de Toyota Verso-s, met hoge zit, airco en cruise control, de Mercedes B-klasse, de Toyota Cerso-s en de VW Beetle.
U kunt beter geen Mercedes kopen vanwege de hoge onderhoudskosten, de hoge afschrijvingswaarde, de onbetrouwbaarheid, de kosten die buiten de garantie vallen en de gespecialiseerde reparatie en onderhoud. Al deze factoren maken het kopen van een Mercedes-Benz tot een stressvolle aangelegenheid.
FAQs over Mercedes
Naarmate de auto ouder wordt, stijgen ook de onderhoudskosten. De waarheid is dat het onderhoud van een Mercedes net zo duur is als de aankoop ervan. In tegenstelling tot andere automerken die door de meeste monteurs kunnen worden gediagnosticeerd, hebben Mercedessen meestal gespecialiseerde dealers.
Volgens consumentenrapporten staat Mercedes-Benz op de 47e plaats als het gaat om betrouwbaarheid. Het merk is dus redelijk betrouwbaar. Consumer reports voert jaarlijks een onderzoek uit en rangschikt verschillende autofabrikanten in verschillende categorieën.
Plus én min: betrouwbaarheid
Voor veel mensen staat een Duitse auto garant voor betrouwbaarheid. Mensen zien een auto uit ons buurland nog altijd aan voor iets dat niét stuk gaat en honderdduizenden kilometers lang mee kan.
Op nummer 1 staan onze vrienden van BMW. In de eerste 10 jaar dat die auto rondrijdt, ben je als eigenaar bijna 18.000 dollar kwijt. Dat is met een gemiddeld jaarkilometrage en regulier onderhoud.
Hoewel we alle soorten motoriseringen hebben meegenomen in het onderzoek, dus ook diesels en elektrische auto's, blijken auto's met een benzinemotor of benzine-hybride's het meest waardevast. Niet geheel verrassend zijn het vooral Japanse en Duitse crossovers en SUV's die het goed doen in deze lijst.
Met een merkwaarde van 65 miljard dollar (een toename van 7,8 procent ten opzichte van 2019) staat Mercedes-Benz op de elfde plaats in de nieuwe overall lijst en steeg het merk vergeleken met vorig jaar twee plekken.
Benschop: "Het is daarom het overwegen waard om een jonge diesel te kopen. De aanschafprijs is ten opzichte van andere auto's relatief laag en zeker als je lang met een auto doet, is de jaarlijkse afschrijving acceptabel. Zo kun je betaalbaar in een goede gebruikte auto rijden."
We kunnen een voorbeeld geven: Je koopt een Audi A4 voor €33.900, na 5 jaar heb je er 138.000 kilometer in gereden. Gemiddeld wordt deze auto nog verkocht voor €15.900. Er is dus sprake van een afschrijvingspercentage van 53.1%, ongeveer 14% per jaar.
De duurste auto ter wereld is geen bijzondere Ferrari of exclusieve antieke Bugatti, maar een Mercedes-Benz.
Beide Duitse luxe auto's zijn uitzonderlijk, maar het ene merk schrijft sneller af dan het andere. BMW schrijft sneller af dan Mercedes-Benz. Dus, als u van plan bent om een luxe auto voor een korte periode te bezitten en hem daarna weg te doen, is Mercedes-Benz de betere optie.
Sowieso hebben de vier grote Duitse merken een enorm aandeel in de occasionmarkt, want Volkswagen, BMW, Audi en Mercedes-Benz zijn samen verantwoordelijk voor meer dan 100.000 tweedehands auto's in Nederland. En dus zit er – als je voor een Duitse auto gaat – altijd wel een auto tussen die precies bij je wensen past.