Verbruik Golf 1.2 TSI Het gros van de Golfjes in onze lijst heeft een 105 pk sterk exemplaar, al was-ie er ook met 85 en 110 pk. Het gemiddelde verbruik dat de 30 1.2 TSI-rijders behalen is 1 op 16,6 (6 l/100 km). De zuinigste bestuurder reed 32.747 kilometer lang gemiddeld 1 op 20,2 (4,95 l/100 km).
Kosten. Even afgezien van de Volkswagen e-Golf en de GTE-versie is de zuinigste versie van de Golf in standaardvorm de 1.6 TDI 105 die volgens officiële verbruikscijfers gemiddeld 1 op 26,1 haalt.
De Volkswagen XL1 is de zuinigste auto
De motoren tezamen leveren 69 pk. Maar niet alleen de hybridetechniek of de kleine tweecilinder dragen bij aan een gunstig brandstofverbruik. Ook het gewicht speelt een grote rol. De auto weegt, mede door carbon fibre onderdelen, slechts 795 kilogram.
Een Golf 7 benzineauto kiezen voor stadsgebruik
De 1.2/1.0 TSI 85pk motor: Zeer geschikt voor stadsverkeer. De 1.2TSI105/110pk motor: Krachtiger dan de vorige versie en gewaardeerd om zijn zuinigheid. De 1.0 TSI 115 pk motor: krachtiger en minder zuinig.
Het gemiddelde van alle 32 Golf 7 1.4 TSI's in de AutoWeek Verbruiksmonitor is 1 op 15,3 (6,5 l/100 km). De nieuwe 1.5 TSI scoort gemiddeld nét iets beter, met een verbruik van 1 op 15,6 (6,4 l/100 km). Zo groot als de stap van 1.2 naar 1.0 TSI is het dus niet.
Een 'doodgewone' Golf is een erg fijne auto. Hij is mooi stil, heel comfortabel, stuurt lekker, zit goed, wat wil een mens eigenlijk nog meer? Daarbij is hij zo ruim als je maar mag verwachten van een middenklasse-hatchback. Achterin is ook voor een volwassene prima te zitten.
Welke auto rijdt 1 op 30? Het antwoord is simpel: geen enkele. Althans, geen modellen die je kunt kopen. De Toyota Yaris is de zuinigste auto met 1 op 26,3.
De 1.4 TSI van Volkswagen is nu al voor het tweede jaar op rij verkozen tot Motor van het Jaar. We vinden deze 1.4-viericlinder met turbo (en eventueel compressor) in tal van Volkswagen-, Audi-, Seat en Skoda-modellen, met vermogens die variëren van 122 tot 180 pk.
Een gemiddelde benzineauto rijdt ongeveer 1 op 15. Dat is een liter benzine op 15 kilometer. Een gemiddelde dieselauto rijdt plusminus 1 op 21. Met deze gegevens in het achterhoofd kunnen we stellen dat een auto die 1 op 20 rijdt zuinig is en een auto die 1 op 3 rijdt allesbehalve zuinig is.
Het gemiddeld verbruik is één liter diesel per 31,25 km. Met volle tank (50 l) komt de actieradius op 1.562 km. De gemiddelde CO2-uitstoot is 85 g/km, waardoor een productiemodel met deze specificaties 14% bijtelling kent bij zakelijke inzet.
De zevende generatie wordt geleverd met een krachtige 2 l CNTA-motor met 162 kW (220 pk) en 350 Nm (258 lb-ft) koppel, die ongeveer twee keer zo groot is als de Golf 1 GTI. Dit geeft het de 0-100 km / u tijd van 6,6 seconden en de topsnelheid van 245 km / u.
Toyota Corolla
Lang heeft de Toyota Prius de ranglijst aangevoerd, met een verbruik van amper 1 op 25. Geen slecht resultaat voor een van de pioniers in hybride rijden.
Een TSI motor is een krachtige en zuinige motor. Maar helaas, kent de TSI-motor ook problemen zoals verhoogd olieverbruik.
Daarnaast is de Golf een tikkeltje zuiniger dan de Polo: de Golf verbruikt 5,3 liter benzine op 100 kilometer, terwijl de Polo 5,5 liter benzine verbruikt op 100 kilometer. Ook is de Golf ietsjes groter qua formaat en beschikt over meer ruimte in de auto.
De meeste problemen doen zich volgens Autobild voor bij de VW Touran die is gebouwd tussen 2006 en 2007. De uitvoeringen met 1,4 L-TSI-motor (motorcode BMY) vertonen problemen bij kilometerstanden tussen de 40.000 en 70.000.
In 2012 verscheen de zevende generatie van de Golf. De Golf is geleverd in alle soorten en maten, zo is er de station uitvoering (Variant) en de Golf plus met een hogere instap. Verder heb je nog keuze uit de drie of vijfdeurs hatchback carrosserievorm.
Als je alleen korte ritten rijdt, is kun je een elektrische auto kiezen. Benzine is op lange ritten fijner, omdat tanken minder tijd kost dan opladen. Diesel wordt pas interessant als je een flink aantal kilometers per jaar rijdt. Hybride kan in alle gevallen interessant zijn.
Re: Golf VII, golf 7 welke modellen een riem of ketting
Als het goed is hebben de 1.0TSI, 1.4TSI en 1.5TSI vanaf 2013 (eigenlijk eind 2012) gewoon riemen. De 1.2TSI is nog eentje met ketting.
Tussen de intake en de turbo zit bij de Golf 7 GTI en Golf 7R een turbo inlet pipe.
Voorwaarden zijn dat het voertuig niet is gemodificeerd en bij het onderhoud en de reparatie originele onderdelen zijn gebruikt. Het door de fabrikant voorgeschreven minimum octaangetal van de benzine (95 of 98) dient echter gerespecteerd te worden.