De nieuwe AH campagne Je hebt het waarschijnlijk wel voorbij zien of horen komen: “Dat is het lekkere van Albert Heijn”. De nieuwe slogan van de supermarktketen. Bijbehorend aan deze slogan is in de campagne gebruik gemaakt van gezonde en betaalbare producten als groente en fruit.
Albert Heijn was de kleinzoon van zijn naamgenoot Albert Heijn (1865-1945), die destijds met één enkele kruidenierswinkel in Oostzaan begon. Zijn ouders zetten door middel van uitbreiding in de vorm van meerdere winkels, de eerste stappen op weg naar de huidige keten van supermarkt-winkels met die naam.
Albert Heijn is de grootste supermarktketen in Nederland met een marktaandeel van 37% in 2022. Het bedrijf is opgericht in 1887. De zaak onder dit merk is sindsdien uitgegroeid tot een van de grootste bedrijven van Nederland met tevens vestigingen in België.
Albert Heijn wil dat klanten met een gerust hart boodschappen kunnen doen. We verkopen meer dan 11.000 huismerkproducten en meer dan 46.000 producten in totaal. Producten die vaak in Nederland, maar ook op veel verschillende plekken op de wereld worden geproduceerd en geteeld.
Met Beter voor Natuur & Boer hebben we een directe unieke samenwerking met onze Nederlandse boeren en telers. Samen investeren we in kwaliteit, innovatie, dierenwelzijn, klimaat en biodiversiteit. Vaak al generaties lang. Zo werken we samen aan het verduurzamen van onze voedselketen.
Albert Heijn was in marktaandeel vorig jaar nog 71,5 procent groter dan Jumbo. Inmiddels is dat verschil, berekend als percentage van het aandeel van Jumbo, opgelopen naar 75,8 procent. Het winkelaantal van Albert Heijn nam vorig jaar toe van 1154 naar 1192.
Een van de belangrijkste kenmerken waarmee Albert Heijn zich onderscheidt, is de toewijding aan het aanbieden van een gevarieerde selectie producten om tegemoet te komen aan de behoeften en voorkeuren van de klanten.
Onze Ethische Code is onze leidraad. Het definieert hoe we de waarden van Ahold Delhaize – Integrity, courage, teamwork, care en humor - uitdragen om zo het vertrouwen te winnen van de mensen voor wie we ons inzetten.
1973 Oprichting Ahold NV
Albert Heijn is vanaf nu onderdeel van het Ahold-concern.
Na een succesvolle loopbaan binnen Ahold Delhaize is ze nu ruim twee jaar de hoogste baas bij Albert Heijn. Marit van Egmond over blunders, work-life balance en indrukwekkende ontmoetingen.
In 1887 neemt Albert Heijn een winkeltje in Oostzaan over van zijn vader. Hij bouwt zijn onderneming uit tot een keten van honderden winkels.
Zowel Ahold (o.a. Giant Carlisle, Giant Landover, en Stop & Shop) als Delhaize (Food Lion en Hannaford) zijn actief aan de Oostkust van de Verenigde Staten.
Kruidenier sinds 1887
Sinds 1887 staan we klaar voor onze klanten in Nederland en sinds 2011 zijn we ook in België actief. De Albert Heijn die je nu kent is niet langer het kleine kruidenierswinkeltje uit het Nederlandse Oostzaan.
Bijnaam en tevens afkorting voor de blauw-witte supermarkt, Albert Heijn. Hier haalt de student vaak de dagelijkse bs.
Daarom stopt Albert Heijn per 1 januari 2024 met de verkoop van tabak en aanverwante producten in alle eigen winkels in Nederland. De overheid heeft aangekondigd op 1 juli 2024 de tabaksverkoop bij supermarkten te willen stoppen. Albert Heijn kiest ervoor om een half jaar eerder te stoppen.
Albert Heijn
De familie Heijn prijkt met een vermogen van €430 miljoen op de twintigste plaats. Niet erg hoog voor de nazaten van Albert Heijn.
In de volksmond worden filialen van de Hollandse Eenheidsprijzen Maatschappij Amsterdam 'de Hema' genoemd en naar analogie daarvan zouden de Appie, de Blokker en de Gamma aan hun lidwoord zijn gekomen.
De eerste supermarkt van Nederland werd in 1953 geopend in de Kinkerstraat. De man die van deze supermarkt een miljoenenbedrijf maakte, was de eenvoudige, ongeschoolde boerenzoon Dirk van den Broek uit Amsterdam West. Hij overleed vorige week op 96-jarige leeftijd. Dirk van den Broek wordt in 1924 geboren in Amsterdam.
Blauw staat voor betrouwbaarheid en professionaliteit, een kleur die je vaak tegenkomt in bijvoorbeeld de financiële sector. Albert Heijn heeft voor de kleur blauw gekozen omdat zij graag gezien wordt als een betrouwbare supermarkt.
Een van de grootste voordelen is uiteraard dat je een centje extra kan verdienen. Een bijbaan bij AH heeft echter meer te bieden dan alleen maar de betaling. Werken bij AH betekent namelijk dat je zelf kunt inplannen wanneer je wilt werken, samenwerken met leuke collega's en bovendien ook doorgroeimogelijkheden.
We bieden je de beste middelen voor een betekenisvolle baan, zoals 13 keer per jaar salaris, meedelen in de winst, vakantiegeld, een goed geregeld pensioen en veel extra vrije tijd. Daarnaast vinden we het belangrijk dat je lekker in je vel zit.
1. Saffraan. Voor Saffraan betaal je bij de Albert Heijn namelijk 1,69 euro per 0,05 gram. Kom je uit op een kiloprijs van 33.800 euro.
In Nederland zijn voornamelijk de merken Albert Heijn, Gall & Gall, Etos en Bol.com gekend. Echter heeft het bedrijf nog veel meer merken in onder andere de Verenigde Staten, België, Griekenland, Portugal, Indonesië, Servië en Romenië.
Een van de redenen (niet eerder genoemd) waarom Albert Heijn duurder is dan andere supermarkten is omdat het aanbod veel groter is dan in andere supermarkten. Met name A-merken vind je niet overal in andere supermarkten. Dat grotere aanbod van (veelal niet snel lopende) producten kost schapruimte en dus geld.