De Mooiste Truck van Nederland voor 2024 is de DAF XG+ 530 van Henri Verkleij uit Lopik. Tijdens De verkiezing van de Mooiste Truck van Nederland besloot de jury unaniem dat zijn DAF uit 2023 de mooiste is. De truck werd gekozen uit 24 trucks die waren genomineerd door de lezers van het tijdschrift Truckstar.
Tijdens dit evenement strijden verschillende truckers met elkaar om te bepalen wie De Mooiste Truck van Nederland heeft. Dit jaar mag Henri Verkleij uit Lopik de titel op zijn truck plakken. In Gijs op 10 belt Gijs met de trotse winnaar: "De tranen rolden over m'n wangen."
1e plaats: Volvo Iron Knight
Alleen Volvo's Iron Knight kan dat, dankzij zijn 12,8-liter inhoud, D13 zescilinder-in-lijn motor, 6000 Nm koppel en niet minder dan 2400 pk. De Iron Knight staat op de eerste plaats in onze top tien en is daarmee onze King of the Road en een echte truckgigant.
Met kop en schouders de winnaar is, van origine van Nederlandse bodem, het merk DAF. In 2019 koos maar liefst 42% van de wegtransport klanten van Beequip voor een DAF vrachtwagen leasen, in 2020 zitten we tot nu toe op 40%.
DAF is verreweg het meest favoriete truckmerk in Nederland.
Ook Scania en Volvo scoren goed als favoriete truckmerk. Maar DAF steekt met kop en schouders boven alle concurrenten uit. Maar liefst veertig procent van de 4437 deelnemers aan de poll heeft DAF als favoriete truckmerk.
De DAF XF was in 2019 de best verkochte truck in Nederland, zo schrijft TTM op hun website. Weinig verrassend gezien het marktleiderschap van DAF Trucks, al denkt DAF dat het zelf nog wel iets beter kan. Op plek 2 staat namelijk geen DAF, maar de Volvo FH. Dat blijkt uit statistieken van de RAI Vereniging.
Als je vraagt wat de bestverkochte truck in Amerika is, dan lijken ze dat allemaal te zijn! Je kunt in de grafiek zien dat de Ford F-series pickups hun traditionele dominantie als populairste pickup truck in de VS voortzetten. Elke lijst met populairste trucks moet beginnen met de Ford F-150.
In Europa (inclusief Noorwegen, Zwitserland en het VK) heeft Volvo Trucks een marktaandeel van 18,2%, het hoogste ooit. Volvo Trucks is marktleider in verschillende Europese landen.
De Volvo FH I-Save is de zuinigste in brandstofverbuik blijkt uit verschillende tests. In verschillende onafhankelijke tests die zijn uitgevoerd door Duitse truckmagazines is de Volvo FH I-Save als winnaar naar voren gekomen.
DAF wint prestigieuze duurtest. Drie jaar lang testte het Duitse Fehrenkötter Transport & Logistik GmbH zeven vrachtwagens van zeven merken in een uitzonderlijke duurtest van Fehrfahrer, Transaktuell en Eurotransport.de. De DAF XF 480 bleek het beste te scoren. De test begon in juli van 2021, meer dan drie jaar geleden ...
Jarenlang was het een race tussen Volvo en Scania: wie had de meest krachtige truck in de aanbieding. De Scania V8 motor met 770 pk won de Zweedse strijd, maar is inmiddels overtroefd door de Shacman Delong X6000 met maar liefst 800 pk! 30 pk en ook 50 Nm koppel meer dan de Scania.
Ah, de Toyota Tundra – een truck die synoniem staat voor betrouwbaarheid. Met zijn stevige 5,7L V8-motor heeft deze full-size pick-up de kracht om de klus te klaren en biedt hij nog steeds die legendarische betrouwbaarheid van Toyota. Over betrouwbaarheid gesproken, deze Tundra's staan erom bekend dat ze het tot ver na de 300.000 mijl volhouden.
Tijdens De verkiezing van de Mooiste Truck van Nederland besloot de jury unaniem dat zijn DAF uit 2023 de mooiste is.
DHL is veruit de grootste logistieke dienstverlener van ons land, gevolgd door DB Schenker en nieuwkomer in de top 3 XPO Logistics. Gezamenlijk zijn de top 100 grootste logistieke dienstverleners in Nederland goed voor ruim 68.000 banen, in ruim 750 vestigingen.
De prijzen voor een nieuwe DAF truck beginnen vanaf €60.000. Graag nemen wij u mee in alle mogelijkheden. Neem contact op met één van de Truckland vestigingen over de actuele prijzen of vraag via het onderstaande contactformulier een offerte aan.
De belangrijkste factoren die u moet overwegen, zijn onder meer motorprestaties, bouwkwaliteit, brandstofefficiëntie, betrouwbaarheid en de potentie voor doorlopende onderhoudskosten. Vijf merken springen er echt uit als consistent populaire keuzes: DAF, Mercedes-Benz, Renault, Scania en Volvo .
Naast het feit dat DAF bekend staat om het produceren van hoogwaardige trucks, wordt de DAF-motor gezien als een van de snelste op de markt. DAF-trucks doen zelfs mee aan de Dakar Rally en wonnen de wedstrijd 3 keer in de jaren 80. Als u wilt dat uw goederen snel worden geleverd, is DAF een betrouwbare optie .
Mercedes-Benz AG is de grootste fabrikant van zware vrachtwagens in Europa, met een wereldwijd gerenommeerde reputatie voor kwaliteit en veiligheid. Mercedes-Benz produceert een lijn van krachtige, zware vrachtwagens die wereldwijd worden erkend om hun prestaties en productiviteit.
De GMC HUMMER EV Pickup is een 5-zits voertuig dat in 2 uitvoeringen verkrijgbaar is. De populairste stijl is de 2X, die begint bij $ 98.845 en wordt geleverd met een elektrische motor en vierwielaandrijving. Deze HUMMER EV Pickup levert naar schatting 59 MPGe in de stad en 47 MPGe op de snelweg.
De afgelopen jaren wist Scania de verkiezing te domineren maar deze keer werd het dus een DAF. En niet alleen op de eerste plaats, want achter de Scania 530 van Pennings werd de DAF XG+ van Stebo Transport derde.
De nadelen van het vervoer van goederen per vrachtwagen. Vrachtvervoer over de weg is, ondanks zijn flexibiliteit, sterk afhankelijk van het wegverkeer, dat in grote steden vaak overbelast is. Dit veroorzaakt vertragingen in de levering en de supply chain. Vrachtwagens kunnen geen grote hoeveelheden goederen vervoeren.
Scania Super wint de Duitse 1000-Punten multitest
In zijn eerste vergelijkende test was de nieuwe Super aandrijflijn doorslaggevend voor Scania's overwinning in de beroemdste vergelijkingstest van allemaal, de Duitse '1000 Punkte test'.
De eerste echte vrachtwagen is in 1896 uitgebracht door Gottlieb Daimler en Karl Benz. Deze vrachtwagen was eigenlijk een personenwagen die een achterwielaandrijving had via leren riemen. Dit was het basisontwerp voor de eerste vrachtwagens. Iets later dan de benzinemotor kwam de dieselmotor.
Het gemiddelde verbruik van een vrachtwagen ligt tussen de 28 en 33 liter per 100 kilometer.