Toen De Sarno in 2023 de overstap maakte van Valentino naar Gucci, was zijn missie duidelijk: het merk moest minder leunen op uitbundige nostalgie en zich herpositioneren als een huis van tijdloze, iconische stukken.
Tegenwoordig streeft Gucci ernaar om luxe voor de 21e eeuw opnieuw te definiëren . Kleurrijk, romantisch, poëtisch en magisch, Gucci's unieke visie heeft immense kritische bijval gekregen en tegelijkertijd een authentieke emotionele band met jongere klanten gecreëerd.
Drie jaar later, in 2018, lanceert Bizzarri een nieuw 'platform' voor zijn merk: Gucci Equilibrium. Het doel: het produceren van 'high-end fashion' zonder dat dit klimaat en milieu belast. In de jaren daarna roept hij andere bedrijven meermaals op om verantwoordelijkheid te nemen op klimaatgebied.
De missie van het bedrijf is om wereldwijd marktleider te worden op het gebied van luxeproducten .
In hedendaags slang wordt "gucci" gebruikt om iets te beschrijven als goed, cool of uitstekend . Het is afkomstig van het luxe modemerk Gucci, maar de betekenis ervan is uitgebreid voorbij de associatie met het merk. Wanneer mensen "gucci" gebruiken om naar iets te verwijzen, drukken ze hun goedkeuring of tevredenheid ermee uit.
Unlike most brands, Gucci doesn't have any particular slogan. They have simple phrases communicating with the themes of different ads though.
Missieverklaring van Gucci
De missie van het bedrijf is om wereldwijd marktleider te worden op het gebied van luxeproducten .
Het wereldmerk Gucci is te herkennen aan de stijlvolle rode en groene grosgrainstreep en het iconische monogram met de dubbele G's. Deze letters staan voor Guccio Gucci, de oprichter van het Italiaanse modehuis. Een van de meest bekende It-bags van Gucci is de prachtige Marmont Bag.
Met creativiteit en samenwerking verkleinen we onze impact op het milieu en beschermen we de natuur. Tegelijkertijd geven we prioriteit aan inclusiviteit en respect , zodat iedereen in onze wereldwijde #GucciCommunity vrij is om zijn of haar authentieke, diverse zelf te uiten.
Over het algemeen is het de rijke erfenis en slimme bedrijfsstrategie van het merk die Gucci zo duur maakt. Het Italiaanse merk combineert unieke elementen van design en slimme marketing om consumentenverlangen en een hoge vraag te creëren.
1. Gucci – The Virgin Violet Candle €590.
Geïnspireerd door zijn ervaring als portier bij het Savoy hotel in Londen, vestigde Guccio Gucci in 1921 zijn gelijknamige ambachtelijke bagageatelier aan de Via della Vigna Nuova in Florence . Zijn visie combineerde uitzonderlijke Toscaanse materialen en vakmanschap met de elegante Engelse esthetiek.
Een visie is hetgeen wat het bedrijf wilt bereiken in de toekomst. Het geeft een helder beeld weer van de ideale situatie als de missie wordt behaald. Bij het formuleren van een visie gaat het dus om een droomscenario. Het geeft een beeld weer van de toekomst.
Gucci is een merk dat synoniem staat voor luxe, stijl en weelde . Van handtassen tot confectiekleding, de producten van Gucci zijn ontworpen om zowel praktisch als stijlvol te zijn. Dus of u nu op zoek bent naar een tas die een statement maakt of een warme en comfortabele sjaal, onze samengestelde lijn van Gucci-producten heeft iets voor u.
De Gucci-stijl staat bekend om zijn gedurfde en eclectische mix van materialen, patronen en kleuren, vaak met onverwachte combinaties van texturen en prints . Het wordt gekenmerkt door een speelse en oneerbiedige benadering van mode, met de nadruk op creativiteit, individualiteit en zelfexpressie.
GUCCI onder Michele staat bekend om zijn eclectische en maximalistische esthetiek, die zowel lof als kritiek van modecritici en consumenten heeft gekregen. Niettemin was hij in staat om iconische producten en onvergetelijke samenwerkingen te leveren.
GG op een Gucci tas verwijst naar Guccio Gucci
In 1995 werd het een beursgenoteerd bedrijf, vooral om niet handen van andere grote merken te vallen. Inmiddels is Gucci geen beursgenoteerd bedrijf meer, maar onderdeel van Pinault-Printemps-Redoute (PPR), later hernoemd tot Kering.
Gucci is een Italiaans modehuis (modeontwerpbedrijf). Het werd in 1909 in Florence opgericht door Guccio Gucci (1881 – 1953). Gucci is een van de beroemdste, succesvolste en gemakkelijkst herkenbare modemerken ter wereld. Gucci is nu eigendom van het Franse conglomeraatbedrijf Kering .
Moord. Op 27 maart 1995 werd Gucci neergeschoten door een huurmoordenaar bij de ingang van zijn kantoor in Milaan. Zijn ex-vrouw Patrizia Reggiani werd in 1998 veroordeeld voor het regelen van de moord.
Visuele identiteit en logo
De visuele identiteit van Gucci draait om het iconische logo, de dubbele G , die zowel de initialen van de oprichter als het erfgoed van het merk symboliseert. Dit embleem is een kenmerk van luxe en kwaliteit, gemakkelijk herkenbaar en geassocieerd met exclusiviteit en status.
Onder leiding van zijn zoon Aldo Gucci werd Gucci een wereldwijd bekend luxemerk, een icoon van de Italiaanse dolce vita. Na familievetes in de jaren tachtig werd de familie Gucci in 1993 volledig uit het bedrijf verdreven. Het is sinds 2004 volledig in handen van het Franse luxemerkenconglomeraat Kering.
Het merk lanceerde zijn eerste wereldwijde slogan: Kwaliteit wordt herinnerd, zelfs nadat de prijs vergeten is .
Stefano Cantino wordt de nieuwe topman bij Gucci.
De Gucci Dionysus, een met logo omhulde tas met een kenmerkende tijgersluiting, werd verkocht voor 4.115 dollar in vergelijking met de winkelprijs van 3.400 dollar.