De kubus methode kan je helpen dat een-en-dezelfde ruimte meerdere keren wordt gecontroleerd, of dat een andere ruimte wordt overgeslagen. Deze methode wordt ook wel de 3D-aanpak genoemd en is goed te combineren met “kijken, denken, doen”.
De volgorde van ontruimen is: 1.het lokaal waar de brand begonnen is; 2. de tegenoverliggende lokalen; 3. de naastliggende lokalen; 4. de lokalen naast de tegenoverliggende lokalen; 5.enz.
De zogenaamde 'kubusgedachte' kan hierbij behulpzaam zijn. In de kubusgedachte gaat men ervan uit dat een brand via alle zijden van een kubus zich kan uitbreiden. Bij redding en verkenning moeten dus ook alle zijden van de kubus bekeken worden. Denk daarbij vooral aan de ruimten boven, onder en achter de brand.
Bij een kubus zijn alle ribben gelijk. De oppervlakte is gelijk aan de som van alles zijvlakken. Dus je kan de oppervlakte van 1 zijvlak uitrekenen en vermenigvuldigen met 6. Dus de formule = zijde maal zijde maal 6.
Ontruimen in fasen: 1. horizontaal ontruimen
Ontruim eerst, indien mogelijk, de ruimte waar calamiteit (bijv.brand) is begonnen en. Sluit deze ruimte (figuur 1, nr. 1).
Ook al is het nog zo'n klein brandje, u moet altijd eerst alarm slaan, zodat alle aanwezigen in het pand veilig naar buiten kunnen komen. Nadat alle aanwezigen zijn gealarmeerd, schat u de situatie in en checkt u of u toegang heeft tot de juiste blusmiddelen om het brandje te blussen.
Volume berekenen
Het goede nieuws voor een kubus is dat de maat van elk van deze dimensies exact hetzelfde is. Daarom kun je de lengte van elke zijde drie keer vermenigvuldigen. Dit resulteert in de formule: Volume = zijde * zijde * zijde . Het wordt vaak geschreven als V = s * s * s of V = s^3.
Rubik himself deed er ongeveer een maand over om zijn eigen cube op te lossen. De waarheid is dat hij zelf geen idee had dat deze puzzel überhaupt op te lossen was. #3. Maar 5,8% van de mensen kan een Rubik's Cube oplossen.
Een kubus is een driedimensionaal lichaam dat wordt omsloten door zes congruente vierkante vlakken . Het staat ook bekend als een regelmatig hexaëder of vierkant prisma. Enkele voorbeelden van kubussen uit het echte leven zijn een ijsblokje, een Rubiks kubus en een gewone dobbelsteen. Een kubus bestaat uit zes vierkante vlakken, acht hoekpunten en twaalf randen of zijden.
Een kubus of hexaëder is een regelmatig veelvlak, een zesvlak, waarvan de zijvlakken vierkanten zijn. De kubus is een van de vijf regelmatige veelvlakken, die al in de klassieke oudheid door Plato zijn beschreven. De regelmatige veelvlakken worden daarom ook de platonische lichamen genoemd.
Bel dus 112, vraag naar de brandweer en geef je exacte adres. Beschrijf de brand zo nauwkeurig mogelijk, vertel met hoeveel mensen je in huis bent en of er nog mensen binnen zijn. Hiernaast dien je ook bijzonderheden te vermelden. Als allerlaatste kun je ervoor kiezen om hulp te verlenen.
De hoogste prioriteit voor een BHV'er bij een inzet is het verkennen en helpen van slachtoffers. Dit houdt in dat je eerst zorgt voor een veilige omgeving en de handelingen uitvoert zoals geleerd en geoefend tijdens de BHV cursus en volgens de afspraken binnen jouw organisatie.
Patiënten die direct gevaar lopen, moeten als eerste worden verplaatst. Ze moeten een hoofdverpleegkundige volgen naar een veilig gebied. Verplaats patiënten die het dichtst bij gevaar zijn als eerste (niet-ambulant en ambulant). Stuur ambulante patiënten naar een veilig gebied.
Veilige plaatsen in geval van ontruiming
Daarom is het handig om eerst horizontaal te ontruimen en iedereen naar het trappenhuis te krijgen achter deze deuren. Daarna moeten mensen het gebouw uit. Bij meerdere verdiepingen ga je nu verticaal ontruimen naar de volgende veilige verzamelplaats.
Een slow whoop geluid is een duidelijk herkenbaar en goed hoorbaar geluidssignaal dat in een regelmatig tempo steeds herhaald wordt. Dit luide signaal waarschuwt de werknemers en alle aanwezigen binnen een gebouw dat er snel actie moet worden ondernomen om tot ontruiming van het gebouw over te gaan.
Verbetert geheugen en concentratie
Het onthouden van algoritmes en het toepassen ervan in de juiste volgorde is een hoeksteen van het oplossen van de Rubik's Cube. Dit proces kan zowel het kortetermijn- als langetermijngeheugen aanzienlijk verbeteren.
Deze Amerikaan heeft dinsdag een Rubik's Cube in recordtijd opgelost. Max Park had er maar 3.13 seconden voor nodig om de puzzel op te lossen.
Het is erg moeilijk om dit getal te raden, maar hier is een statistiek die misschien nuttig kan zijn: het lijkt erop dat er minder dan 10.000 mensen zijn die ooit geblinddoekt een kubus hebben opgelost in een officiële WCA-wedstrijd.
Let op, de getallen zijn in meters. De inhoud heeft daarom de eenheid m 3. De inhoud van een kubus kun je simpelweg bereken door lengte * breedte * hoogte te doen! In onze voorbeeldkubus zou je dan 3 * 3 * 3 = 27 m 3 moeten doen!
De kubus van 6 is 216. Een andere manier om erover na te denken is 6 × 6 × 6 = 216. Het kan ook zo geschreven worden: 6 3 = 216 .
Een kubus is een driedimensionaal vast object met zes vierkante vlakken en alle zijden van een kubus zijn even lang. Het net van een kubus wordt gevormd wanneer de 3D-figuur met de vierkante vlakken wordt afgeplat door deze aan de randen te scheiden, waardoor het een 2D-figuur wordt . Door het net van de kubus heen kunnen we de zes vlakken duidelijk zien.
Als je scharnieren ziet, dan draait de deur naar je toe. Kniel achter de deur met je voet 5 tot 10 cm achter de deur.Open de deur een klein stukje (jouw voet blokkeert de deur) en wacht 10 seconden. Als je geen scharnieren ziet, dan draait de deur van je af.