De kleinste BMW is de BMW i3. Deze auto heeft een lengte van 4.011 mm, een breedte van 1.775 mm en een hoogte van 1.578 mm.
Van de goedkoopste tot de duurste BMW
Een BMW rijden in Nederland kan vanaf 34.083 euro. Voor dat geld rijd je in de BMW 1-serie 116i 80kW, de goedkoopste BMW van Nederland.
BMW levert de i3 in vier smaken. Er is keuze uit de standaard variant met 170 pk, 250 Nm, 300 kilometer range en een prijskaartje vanaf 40.412 euro. De i3s is de sportievere variant en levert 184 pk en 270 Nm en komt op papier 280 kilometer ver. Deze kost dan weer 44.081 euro.
Hoeveel kost een BMW? De prijs van een nieuwe BMW in 2022 varieert van 26.090 tot 172.350 euro.
De BMW 3-serie is nieuw binnen komen rijden in de top 10 zuinigste auto's, zowel bij de diesel- als de benzineauto's. Het model is op de achtste plaats de hoogste nieuwe binnenkomer bij de grote dieselauto's.
Op nummer 1 staan onze vrienden van BMW. In de eerste 10 jaar dat die auto rondrijdt, ben je als eigenaar bijna 18.000 dollar kwijt. Dat is met een gemiddeld jaarkilometrage en regulier onderhoud.
CONCLUSIE. De nieuwe BMW 1 Serie is de best rijdende auto in zijn klasse: vooral de kwaliteit van de besturing en de wegligging zijn ongeëvenaard. Hij kan de achterwielaandrijving gemakkelijk missen.
In totaal maakte BMW 5.703 stuks waarvan maar 1.572 in de kleur zwart. Inmiddels zijn we een paar jaar verder en is de Z8 behoorlijk in waarde gestegen, zoveel zelfs dat het de duurste BMW van Nederland is (momenteel). De BMW Z8 in kwestie kost 299.500 euro.
De eerste letter verwijst altijd naar de motorconfiguratie van de machine. K en S waren gereserveerd voor vier/zes-in-lijn motoren. G was voor eencilindermachines. De R voor de boxers en de F stond voor de parallell twins, zoals de F 850.
De accu van de BMW i3 120 Ah heeft een capaciteit van 42,2 kWh. Daarvan is 37,9 kWh daadwerkelijk te gebruiken. Hiermee wordt in de praktijk een actieradius van ongeveer 235 kilometer gehaald.
Vanaf 17.995 euro. Je kunt de Isetta-Karo nu al bestellen, de eerste leveringen staan gepland voor april. Artega biedt de auto in twee uitrustingsvarianten aan: de Intro-serie in beperkte oplage en de Edition-versie. De Intro-versie kost in Duitsland minimaal 21.995 euro, de Edition-versie 17.995 euro.
De vanafprijs van de BMW M4 Coupé begint in Nederland bij 128.179 euro. Je krijgt dan de versie met handgeschakelde zesbak en een vermogen van 480 pk. Omdat de meeste kopers voor de BMW M4 Competition Coupé met 510 pk kiezen, pakken we die modelvariant als basis.
De duurste BMW van 2020 is een 760Li van 289.824 euro, waarvan 66.702 euro naar de fiscus ging in de vorm van BPM. De eigenaar kocht hem in de volkskleur van de Nederlandse autokoper: grijs.
De duurste auto ter wereld is geen bijzondere Ferrari of exclusieve antieke Bugatti, maar een Mercedes-Benz.
De vernieuwde BMW 3 Serie is leverbaar vanaf 50.108 euro voor de Sedan of 52.364 euro voor de Touring. In beide gevallen krijg je dan de 318i met 115 kW (156 pk), achterwielaandrijving en een achttrapsautomaat. Dieselen kan vanaf 50.305 euro (316d Sedan) en vanaf 55.429 euro rij je weg in een plug-in hybride 330e.
De BMW M8 Gran Coupé zal leverbaar zijn met een consumentenadviesprijs vanaf €203.116,- incl. BTW en BPM. Optioneel is de BMW M8 Gran Coupé leverbaar met een Competition Package voor een meerprijs van €17.001,-.
Hoewel de BMW 3 Serie vrij degelijk is, kent hij zeker een aantal veelvoorkomende problemen. Met name de vroege E90's hebben nog wel eens last van elektronicaproblemen. Maar ook de bouwkwaliteit laat soms te wensen over. Sommige bekledingsstoffen en alu-look interieurdelen zijn bovengemiddeld slijtagegevoelig.
Ze gaan tussen de 120.000 en 200.000 mijl mee. De nieuwere elektronica geïnstalleerd in de auto's hebben vaak de neiging om kapot te gaan en zijn minder betrouwbaar dan hun old-school voorouders, de 1996 – 2004 BMW 3-serie, die bekend staan als de meest kogelvrije BMW's van alle tijden.
BMW's zijn een goede mix van luxe en snelheid, van comfort en veiligheid. De meeste BMW rijders veranderen hun auto niet, tenzij ze hun BMW upgraden naar het volgende model, ongeacht hoeveel het ze kost om hem te onderhouden. Natuurlijk kunnen BMW's goed passen bij de ene persoon en niet bij de andere.
Het belangrijkste verschil tussen deze twee luxewagens is dat BMW de voorkeur geeft aan sportief rijgedrag, terwijl Mercedes de voorkeur geeft aan comfort en luxe. BMW voertuigen bieden sportief rijgedrag met betere rijeigenschappen, betere vering en betere motoren en transmissies.
Met stip op nummer 1 staat Lexus, met een betrouwbaarheidsscore van 98,7 procent. Geheel onverwacht is dit niet. Lexus komt in veel onderzoeken naar boven als een van de meest betrouwbare merken.
BMW is inderdaad iets duurder in onderhoud en reparatie in vergelijking met Audi omdat BMW's BMW-specifieke onderdelen en BMW-specifieke motoren gebruiken. Audi motoren worden ook gebruikt in de hele Volkswagen Groep wat betekent dat er meer onderdelen zijn.