De naam 'Bol' was een afkorting voor
Webshop bol.com gaat verder onder de naam bol. Het bedrijf neemt na bijna 25 jaar afscheid van het laatste deel van zijn naam, omdat het naar eigen zeggen niet langer duidelijk hoeft te maken dat het een onlinewinkel is.
Het platform bol neemt afscheid van het laatste gedeelte van haar naam. Waar bol bijna 25 jaar geleden nog duidelijk moest maken dat het een online winkel was, is dat inmiddels niet meer nodig. Ook de huisstijl krijgt een opfrisbeurt, met meer speelse vormgeving en kleurgebruik.
In 1999 werd Bol.com in Nederland opgericht door het Duitse mediaconcern Bertelsmann. Dat is nog terug te zien aan de naam: 'Bol' is de afkorting van Bertelsmann On-Line.
Dit jubileum viert het bedrijf met de klanten. Er komen speciale 125 jarige jubileumproducten uit. In mei is Albert Heijn gestart met een eigen Facebookpagina. Mei: Albert Heijn neemt bol.com over.
Het moederbedrijf van Albert Heijn en Etos telt 350 miljoen euro neer voor de grootste webwinkel van Nederland. In de jaren erna bouwt Ahold (inmiddels Ahold Delhaize) het webwinkelbedrijf gestaag uit. In 2021 boekte Bol.com een omzet van 2,8 miljard euro.
Je alle bestellingen via bol.com rechtstreeks vanuit een land binnen de Europese Unie bij de klant levert. Leveringen vanuit een land buiten de EU zijn vanaf dat moment namelijk niet toegestaan. Jouw bedrijf in een land binnen de Europese Unie gevestigd is.
Gratis levering naar België, Frankrijk en Nederland. 5 € per verzending naar Duitsland, Frankrijk, Hongarije, Luxemburg, Verenigd Koninkrijk (UK), Verenigde Staten (US).
Ahold, dat sinds 2016 Ahold Delhaize heet, neemt bol.com over.
Kleur bepaalt of jouw product wordt gekocht
Met kleurenoverzicht. Albert Heijn gebruikt veel lichtblauw in zijn winkel (en huisstijl), en lichtblauw is ook de hoofdkleur van Coolblue (duh) en van bol.com. Blauw is namelijk een aangename rustige kleur, die betrouwbaarheid uitstraalt en mensen op hun gemak stelt.
Bol.com verandert van naam. De webshop gaat vanaf nu verder als bol, omdat het naar eigen zeggen niet langer duidelijk hoeft te maken dat het een online winkel is. De online winkel heet al bijna 25 jaar bol.com, maar volgens marketingdirecteur Boukje Taphoorn is het bedrijf inmiddels veel meer dan alleen een website.
Sinds 2011 ontwikkelt bol.com zich van webshop naar een e-commerce platform waarop Nederlandse en Belgische ondernemers, veelal MKB-bedrijven, hun artikelen verkopen. Daarmee verbreedt het online aanbod voor consumenten enorm: op dit moment kunnen bol.com-klanten kiezen uit 41 miljoen verschillende artikelen.
Voor het assortiment dat je verkoopt via Logistiek via bol.com geldt dat je artikelen standaard in zowel België als Nederland aangeboden worden.
Bol.com begon in 1998 als Bertelsmann On Line, opgericht door het Duitse mediaconcern Bertelsmann AG. Dat concern, het grootste mediabedrijf van Duitsland, is weer voor het grootste deel eigenaar van de RTL-groep en van uitgeverij Random House.
Bol.com startte in 1999, als onderdeel van Bertelsmann, een Duitse uitgever die zeer groot was (en is) met de verkoop van boeken en boekenclubs (Bol was de afkorting van Bertelsmann On-line).
Vervoerder Ampère haalt de Logistiek via bol.com-zendingen op tussen 13.00 en 17.00 uur.
Sinds 2020 verkoopt bol.com in heel België, zowel Nederlandstalig als Franstalig België. Hieronder vind je informatie die specifiek gaat over Franstalig België.
Wat wél mag: Pakketjes leveren vanuit (een eigen adres of distributiecentrum in) Nederland of België. Pakketjes leveren vanuit (een eigen adres of distributiecentrum in) een ander land binnen de Europese Unie, zoals Frankrijk of Duitsland.
Marktplaats. Bol.com mag dan de grootste online marketplace van Nederland zijn, met dagelijks gemiddeld 2,1 miljoen bezoekers is Marktplaats een sterke nummer twee.
Waar is bol.com gevestigd? Ons kantoor is gevestigd aan de Papendorpseweg 100 in Utrecht. Met de auto rijd je vanaf de ring van Utrecht in amper tien minuten naar ons kantoorpand.
In november bezocht 62 procent van de bereikten Bol.com vijfmaal of vaker. Driekwart van de bezoekers kwam ook op meer dan twee dagen in de maand in contact met Bol.com. De doelgroep met het hoogste bereik zijn de 25-34 jarigen (maandbereik 91%). Na Bol.com komt Aliexpress.
Omdat Bol.com hun website aanbiedt aan andere ondernemers, vragen ze een commissie over elk verkocht product. Ook dit bedrag moeten de ondernemers in hun verkoopprijs opnamen om überhaupt winst te kunnen maken.
Jij als verkoper betaalt de verzendkosten. Als je verkoopt op Bol.com, betaal jij de verzendkosten.
Bol.com B.V. opereert binnen de industrie Detailhandel via internet in boeken, tijdschriften, cd's, dvd's. Het bedrijf is opgericht in 2009. Het hoofdkantoor is gevestigd op Papendorpseweg 100, 3528 BJ, Utrecht.