De doelgroep van Levi's was door de jaren heen verschoven van goudzoekers naar jonge, stijlvolle mensen. Maar jongeren werden niet bereikt. Tot de Laundrette-campagne. De campagne, waarin teruggegrepen werd naar de retrosfeer van de jaren vijftig, was precies waar de jeugd naar op zoek was.
Wat is een doelgroep? Een doelgroep is een speciale groep mensen of bedrijven die dezelfde kenmerken hebben, zoals leeftijd, branche, interesses en behoeften. Als je duidelijk een doelgroep kiest, weet je over welke onderwerpen je kunt schrijven op je website en social media.
Demografische targeting
De doelgroep van Levi's bestaat voornamelijk uit mannen en vrouwen in de leeftijdscategorie van 18-34 jaar die waarde hechten aan kwaliteit en stijl in hun kledingkeuzes. Deze leeftijdsgroep vertegenwoordigt een belangrijke demografie voor Levi's jeans, met een sterke nadruk op het vastleggen van de voorkeuren van jongvolwassenen.
Deze functionele kledingstukken werden gedragen door mijnwerkers, cowboys, rebellen, rocksterren, presidenten en gewone mannen en vrouwen.
Er was eens een man die Oskar Levi Strauss heette; een kledingfabrikant van Duits-Joodse afkomst die in 1847 naar Amerika emigreerde. Hij vestigt in 1853 in San Francisco een handelsfirma voor stoffen, kleding en alle andere dingen, die goudzoekers en pioniers in het Westen nodig hadden.
(/ˈliːvaɪ ˈstraʊs/ LEE-vy STROWSS) is een Amerikaans kledingbedrijf dat wereldwijd bekend is om zijn merk Levi's (/ˈliːvaɪz/ LEE-vyze) spijkerbroeken.
Levi's. Misschien kende je het merk al maar al helemaal na het liedje van Bilal Wahib, 501. ''Ik zag haar in die 501, ik dacht alleen maar that's baeee…'' Maar even terug naar Levi's, ze verkopen niet alleen jeans maar ook hele leuke schoenen. Deze merknaam spreek je dus uit als Lee-vais.
Toch zijn het rode label en de koperen klinknagels van de Levi's 501 – een spijkerbroek die geliefd is bij iedereen van Barack Obama tot Bruce Springsteen, James Dean tot Kurt Cobain, Hailey Bieber tot Kendall Jenner – verweven in de sociaal-politieke en antropologische geschiedenis.
De 501, die symbool staat voor de vrijheid, heeft een hele evolutie doorstaan. Terwijl hij origineel bedoeld was voor de mijnwerkers, werd hij later gedragen door rocksterren, rebellen en vrouwen. Op een bepaald moment wordt hij door iedereen als een onmisbaar item beschouwd.
Voor Levi's werkte Brad Pitt als model in de bioscoop- en tv-commercial "Camera" uit 1990 voor Levi's 501 jeans .
Het bedrijf gebruikt klassieke principes voor merkopbouw om zijn merkwaarde te behouden en te laten groeien . Dit zijn fundamentele idealen die de sleutels blijven tot het opbouwen van een merk met blijvende kracht. Zet je in en blijf je inzetten. Bovenal is Levi's authentiek en toegewijd aan het behouden en versterken van die authenticiteit.
Na de laatste oorlog
Zijn verwondingen waren echter niet bedreigend, waardoor hij in een rolstoel zat en maar één oog had . Zijn verwondingen weerhielden Levi er niet van om, in plaats van naar Paradis Island te vertrekken, in Liberio te blijven naast Gabi en Falco, en de overlevenden van de Rumbling te helpen waar hij kon.
Het vlaggenschip van het merk, de 501® jeans, is een wereldwijd icoon van stijl en duurzaamheid geworden. Levi's denim staat bekend om zijn superieure vakmanschap , waarbij elk paar jeans strenge kwaliteitscontroles ondergaat om ervoor te zorgen dat ze voldoen aan de veeleisende normen van het merk.
Je kunt bijvoorbeeld een doelgroep bepalen door te kijken naar kenmerken als leeftijd, geslacht, geloof, sociaaleconomische achtergrond, woonplaats, beroep, opleiding of relatiestatus.
De Levi's® 310 is een superskinny jeans met shapend effect. De 310 is perfect als je je curves wilt benadrukken, je billen wilt liften en benen optisch wilt verlengen. Dankzij het shapende effect lijkt je buik bovendien platter.
Elk jaar in mei vieren we de verjaardag van de allereerste blauwe jeans van Levi's®. De officiële datum is 20 mei omdat op deze dag, in 1873, Levi Strauss en Jacob Davis patentnummer 139.121 kregen voor het proces om werkbroeken van klinknagels te voorzien om ze sterker en bestendiger te maken.
Immers, waar de Amerikaan zo'n 40 dollar (66 gulden) voor een Levi-501 neertelt, kost precies zo'n broek in Nederland in veel winkels bijna het dubbele. Vandaar de gretigheid waarmee sommige alternatieve winkels zich op de parallel-import stortten.
Een van de unieke kenmerken van Levi's jeans waren de koperen klinknagels, die ervoor zorgden dat de jeans niet scheurden. Klinknagels zie je nog steeds op Levi's jeans, maar ze zijn vooral voor de looks, dankzij moderne naaitechnieken.
Denim te vaak wassen kan ervoor zorgen dat ze hun vorm en pasvorm verliezen. Was ze maximaal eens in de 10 keer dragen om ze goed te laten passen en doorhangen te minimaliseren.
Ten eerste kost de dunne stof minder . Dan is dunnere stof makkelijker en sneller te naaien. En natuurlijk slijten de jeans sneller en dan moet de klant een nieuw paar kopen.
Primark Oké, er is vaak genoeg ruzie ontstaat tussen winkelend publiek over de juiste uitspraak van Primark. Het merk moest wel ingrijpen en laat weten: Prij-mark is juist. Dus nu stoppen met je ge-Pree-mark.
Lidl is in 1930 opgericht als groothandel in groenten en fruit. In oktober 1997 opende Lidl in Nederland haar eerste twee filialen. Inmiddels is de Schwarz-groep, waartoe Lidl behoort, een van de grootste ondernemingen in de levensmiddelendetailhandel in Europa en daarbuiten.
Het antwoord luidt als volgt: “Je moet het uitspreken als SHE-in.” Shine is fout, shin is nog fouter en met shayn kom je al helemaal niet in de buurt. She-in is de enige juiste benaming. Voor veel mensen komt dat als een verrassing.