Grootste doelgroep voor Heineken zijn klanten boven een leeftijd van 18 jaar. De producten die geproduceerd worden zullen ook aan deze doelgroep verkocht worden. Naast klanten vanaf 18 jaar heeft Heineken ook te maken met horeca doelgroepen. Heineken is bijna in elk cafe of kroeg te vinden.
Heineken probeert de doelgroep zo groot mogelijk te houden, maar richt zich voornamelijk op mannen in hun reclames, de 'gewone man' die met zijn vrienden, in de kroeg of sport aan het kijken is een biertje nuttigt. Vandaar dat het kennisgebied voor de horeca belangrijk is.
Reclame en marketing zijn belangrijk voor Heineken, en het bedrijf is er goed in: de beroemde slogan 'Heerlijk, helder Heineken' dateert uit de jaren vijftig. Varianten erop worden nog altijd gebruikt. Vooral na de dood van Freddy Heineken is het bedrijf grote overnames in het buitenland gaan doen.
Waar de concurrentie vooral controle over het merk wil houden, probeert Heineken haar doelgroep alleen maar te faciliteren. Het resultaat is een sterk merk waar mensen zich actief mee identificeren. Daarnaast verkrijgt Heineken veel data uit de markt. Kennis over wat hun doelgroep echt bij het merk vinden passen.
We brouwen de beste kwaliteit bier, bouwen wereldwijd geliefde merken en beide proberen we zo duurzaam mogelijk te doen. Dankzij onze stevige Nederlandse wortels, focus op kwaliteit en aanwezigheid in meer dan 190 landen, kunnen we het beste van onszelf met de wereld delen.
Weihenstephaner 1516 Kellerbier werd gebrouwen ter gelegenheid van de 500ste verjaardag van het Reinheitsgebot. Het is een ongefilterd bier dat lange tijd heeft mogen rijpen en daardoor een geweldig volle smaak geeft.
Heineken is één van de meest bekende biermerken ter wereld. Het is een Nederlandse multinational die actief is in meer dan 170 landen. Met meer dan honderd miljoen hectoliter bierproductie per jaar behoort het tot de grootste brouwerijen ter wereld.
heineken studeerde vanaf 1905 scheikunde aan de Universiteit van Amsterdam, waar hij in 1914 ook prom... HBM = HBM is een afkorting van `heineken`s Bierbrouwerij Maatschappij`. Heineken Oud Bruin = heineken Oud Bruin is een Nederlands bier van lage gisting. Het bier wordt gebrouwen bij heineken.
Voor wie daar een beeld bij wil hebben: dat is zo'n beetje 111 (!) voetbalvelden groot. Op dat terrein kunnen per uur 90.000 blikjes, 770.000 flesjes, 4800 tapvaten en 1000 fusten van 30 of 50 liter worden gevuld.
Grootste doelgroep voor Heineken zijn klanten boven een leeftijd van 18 jaar. De producten die geproduceerd worden zullen ook aan deze doelgroep verkocht worden. Naast klanten vanaf 18 jaar heeft Heineken ook te maken met horeca doelgroepen. Heineken is bijna in elk cafe of kroeg te vinden.
Pils is, zoals al eerder genoemd, in Nederland de meest gedronken bier soort. Dit geldt ook voor België. In 2004 bestond ook bijna 80 procent van de bierconsumptie uit pils. In Nederland zijn Heineken, Hertog Jan, Alfa, Amstel, Bavaria en Grolsch de meest bekende biermerken met pils.
De gemiddelde prijs van een krat van 24 flesjes á 0,30 liter van Heineken Pilsener is €17,45 (€2,42 per liter). De gemiddelde prijs van Heineken Pilsener in de winkel is €2,65 per liter. In een krat 24x0,30 zit in totaal 7,20 liter. Op een krat 24x0,30 Heineken Pilsener zit €3,90 statiegeld.
HEINEKEN biedt een ruim assortiment van hoge kwaliteit, met de lekkerste (speciaal)bieren voor iedere gelegenheid. Van Heineken®, Heineken 0.0 en Amstel tot Brand, Affligem, Desperados, Birra Moretti , Lagunitas en Sol. We geven je graag advies over een winstgevend assortiment – passend bij jouw zaak en je gasten.
Je proeft een beetje kruidnagel, het lijkt op een blond abdijbier dat richting ale-smaak gaat. Bierkenners weten dat dit eigenlijk niet kan: een lager-bier dat naar ale smaakt. Heineken Pilsener heeft een mild bittere smaak en is makkelijk doordrinkbaar.
Krachtig en blond
Ontdek ons rijke aanbod aan heerlijke Belgische speciaalbieren zoals Affligem Blond en Ciney Blond.
De bakermat van het bier ligt waarschijnlijk in het Midden-Oosten en Egypte. Een van de eerste schriftelijke vermeldingen van bier staan op 5000 jaar oude Soemerische kleitabletten uit Mesopotamië (het huidige Irak en Syrië).
Dommelsch kan zich zonder veel problemen de oudste brouwerij van Nederland noemen. Hetzelfde bedrijf heeft sinds 1757 op dezelfde locatie bier gebrouwen.
Sinds 2013 is Affligem, dat nog steeds in Opwijk wordt gebrouwen, een onderdeel van Heineken. We hebben een expertise waar de gemiddelde brouwerij alleen maar van kan dromen én hebben bovendien onze kenmerkende rijke en zachte smaak behouden.
Regionale verschillen
Zo kunnen we zien dat Heineken in de provincie Flevoland met 63% het populairst is, gevolgd door Zuid- Holland met 56% en Noord- Holland met 50%. In de provincie Limburg is slechts in 15% van de locaties die bier verkopen Heineken het hoofdmerk. Hier scoort Brand met 24% het sterkst.
241 miljoen hectoliter bier
Heineken verkocht in 2019 241,4 miljoen hectoliter bier, zo blijkt uit de jaarcijfers. Dit was 8,3 procent meer dan in 2018 en dit leidde wereldwijd tot een autonome groei van 3,1 procent. Vooral in Azië wist Heineken veel meer bier aan de man te krijgen.