De beste tijden om te posten op social media: dinsdag tot en met donderdag, om 9 of 10 uur 's ochtends. De beste dagen om te posten op social media: dinsdag tot en met donderdag. De slechtste dag om te posten op social media: zondag.
De beste dagen om een bericht te posten op Instagram is op maandag en donderdag. Zondag is hiervoor de slechtste dag. De beste tijd om te posten is 's ochtends tussen 8 en 9 uur. Een bericht posten tussen 3 en 4 uur in de middag zal je moeten proberen te vermijden, dit is namelijk de meest slechte tijd.
Beste tijden: woensdag om 15:00 uur, donderdag om 05:00, 11:00, 15:00 en 04:00 uur en vrijdag om 05:00 uur. Beste dag: donderdag. Meest consistente betrokkenheid: 9:00 tot 18:00 uur van dinsdag tot vrijdag. Slechtste dagen: zondag en maandag.
01 Het beste tijdstip om te posten is tussen 12.00 uur en 15.00 uur op maandag, woensdag, donderdag en vrijdag. 02 En op zaterdag en zondag tussen 12.00 uur en 13.00 uur. 'Op het gebied van Facebook engagement constateerden we dat dinsdag altijd een beetje achterloopt,' stelt Wood.
Zo kun je Instagram posts inplannen:
Tik linksboven in het scherm op de knop 'Bericht maken' en geef aan of het bericht voor Instagram of IGTV is bedoeld; Verder werkt alles zoals je gewend bent: voeg tekst, een beschrijving en een foto of video toe en druk op het pijltje rechtsonder om een datum en tijdstip te kiezen.
Piektijden voor interactie op Facebook:
Dinsdag, woensdag en donderdag tussen 18 en 20 uur. Woensdag 12 uur.
Beste tijd om te posten op Instagram zaterdag
Je ziet dat we op zaterdag veel minder actief zijn dan de doordeweekse dagen. Probeer je daarom ook echt te houden aan de tijdstippen die pieken: 12 uur 's middags en 8 uur 's avonds.
LinkedIn. Net als op Instagram is de ideale frequentie om 1x per drie dagen op LinkedIn te posten. Berichten op LinkedIn hebben namelijk ook een relatief lange levensduur. Als je heel fanatiek bent, kun je als je wil wel iedere dag posten.
Ben je er klaar voor om die nepvolgers op te sporen en te verwijderen? Houd er wel rekening mee dat je maximaal 25 volgers per uur verwijdert, anders kan Instagram het als spam zien en je account blokkeren.
Over het algemeen zijn dit de beste tijden om op Instagram te posten: Maandag, dinsdag en vrijdag van 10–11 uur, koffiepauze. Dinsdag om 14.00 uur, om te profiteren van de dip na de lunch. Tussen 9.00 – 17.00 uur tijdens het weekend.
Elke dag uploaden Instagram-gebruikers gemiddeld 100 + miljoen foto's en meer dan 1,000 foto's worden elke seconde geüpload. Dat vertaalt zich ruwweg in 100 miljoen foto's per dag.
TIP 3: Hoeveel hashtags kan ik maximaal gebruiken? Je mag maar liefst 30 hashtags per foto op Instagram gebruiken, wat je natuurlijk kunt combineren met je normale tekst, een leuke bijzin onder de foto.
Hoewel je een afbeelding handmatig kunt bijsnijden en op maat kunt maken voor een verhaal, is de aanbevolen maat voor Instagram-verhalen 1080 bij 1920 pixels (een beeldverhouding van 9:16). Dit geldt voor foto's en video's. Maak de afbeeldingen eenvoudig op maat met de tool Formaat wijzigen.
Instagram is een gratis social media kanaal waarbij het draait om foto's en filmpjes delen met uw volgers. Het wordt ook vaak afgekort naar Insta. U kunt een foto bewerken en plaatsen en vervolgens kunnen uw volgers deze 'vind-ik-leuken' en erop reageren. Instagram wordt gebruikt als app op de smartphone.
Je blijft de persoon volgen, maar krijgt zijn of haar posts en stories niet meer te zien. De andere persoon krijgt geen melding van jouw actie en zo kun je dus volledig anoniem iemand 'ontvolgen'. Je kan iemand muten door naar de profiel van deze persoon te gaan.
Over het algemeen gezien moet je als bedrijf minimaal 2 tot 3 keer per week een bericht op Instagram plaatsen. Zo blijf je up to date en kun je engagement met je volgers opbouwen. Het kan ook zijn dat het verstandiger is om vaker van 2 tot 3 keer per week een bericht te plaatsen.
Als je berichten of opmerkingen op een pagina plaatst, kan een verhaal worden gepubliceerd in het overzicht en op andere plekken op Facebook. Je kunt alleen iets plaatsen op pagina's die bezoekers toestaan iets te plaatsen.
U kunt content plaatsen en delen op LinkedIn met behulp van het vak Delen bovenaan de LinkedIn-homepagina. Ga naar Een bijdrage starten vanuit het centrale vak Delen in de desktop-versie van LinkedIn om aanvullende opties voor delen weer te geven. Activeer om de afbeelding groter te bekijken.
Als je een datum en tijd wilt instellen waarop je je bericht wilt plaatsen, klik je op het pijltje naast Publiceren en vervolgens op Bericht plannen. Selecteer vervolgens de gewenste tijd en klik op Bericht plannen. Je kunt al je geplande berichten bekijken op het tabblad Gepland op het tabblad Vooraf gepubliceerd.
Een van de bekendste socialmedia-tools voor het inplannen van socialmediaberichten is Hootsuite. Hierbij kun je in één overzicht meerdere accounts beheren. Je kunt berichten inplannen voor Twitter, Facebook, LinkedIn, Instagram, YouTube en Pinterest.
Om het bericht in te plannen klik je op het blauwe pijltje naast publiceren. Hier vind je de optie plannen + de kalender om een dag en tijd te kiezen. Vervolgens klik je op planning. Als het goed is staat het geplande bericht nu in de inhoudsbibliotheek.