WordPress is de #1 CMS op het internet en ondersteunt miljoenen blogs en websites. Het is overduidelijke leider van alle populaire blogplatforms die je in dit artikel tegen zal komen. Of je nu een blog of een zakelijke website maakt, wij zijn 100% van mening dat WordPress je beste optie is.
Er zijn tegenwoordig talloze manieren om je blog te plaatsen. Met de gratis opties van WordPress en Blogger bouw je in een handomdraai een professionele blogsite, maar ook op Facebook en LinkedIn kun je direct je blog plaatsen.
Blogger is een gratis service van Google en één van de meest gebruikte gratis platformen voor beautybloggers, mamabloggers, DIY-bloggers, etc. Vaak beginnen bloggers met Blogger.com, omdat deze tool erg bekend én eenvoudig in gebruik is. Werkt zeer eenvoudig. Een blog is binnen een paar seconde gemaakt.
Dus de ene blogger zal al een leuk inkomen kunnen verdienen met 10.000 bezoekers per maand en de ander pas bij 50.000 of meer. Over het algemeen geldt wel dat als je blog meer dan 30.000 bezoekers per maand trekt en je er nauwelijks iets aan overhoudt, je echt iets niet goed doet.
Blog content is een stuk blijvender. Als je vandaag een blog publiceert, kan deze nog jarenlang naar voren komen in de Google resultaten. Dat is waarom het – juist in de tijd van social media – loont om ook in 2021 te blijven bloggen.
De prijs voor het laten schrijven van een blog varieert van €10 tot wel €400 of meer. De kosten hangen af van het onderwerp, de lengte en van de skills of ervaring van je tekstschrijver.
Waarom de Wix Website Builder de beste keuze is
Maak gratis een professionele website met Wix. Met meer dan 800 aanpasbare, opvallende templates, gratis betrouwbare webhosting, krachtige SEO-tools en 24/7 klantenservice, is Wix meer dan alleen een website maker, het is een complete online zakelijke oplossing.
De ideale lengte is…
Voor zoekmachines geldt een minimum van 300 woorden. Vanaf 1000 woorden wordt een artikel als verdiepend gezien en dan is je blog nog waardevoller. Houd een maximum van 3000 woorden aan.
Een blog schrijven kost mij gemiddeld zo'n 10 uur tijd.
Een enkele keer lukt het in 5 uur en soms doe ik er langer dan 10 uur over. Blogs van 600 woorden schrijf ik niet. Mijn gemiddelde blog telt minstens 1200 a 1500 woorden. Ook blogs van 2000 a 3000 woorden zijn voor mij beslist geen uitzondering.
Met bloggen kan je op grofweg twee manieren meer aandacht krijgen: Jouw lezers – en die bestaan waarschijnlijk in het begin alleen uit vrienden, familie, collega's en kennissen – vinden het artikel leuk genoeg om het te delen via social media (of op hun eigen website).
Een blog of weblog is een persoonlijk dagboek op een website dat regelmatig, soms meermalen per dag, wordt bijgehouden. Meestal gaat het om teksten die in chronologische volgorde verschijnen. De auteur, ook blogger genoemd, biedt een logboek van informatie aan aan zijn publiek, de bezoekers van zijn blog.
Om te beginnen geef ik je mijn definitie van een blog. Een blog is een informatief of inspirerend artikel dat online staat, regelmatig verschijnt, een persoonlijk haakje heeft met een informele tone-of-voice en waarop lezers kunnen reageren.
Er zijn wereldwijd momenteel zo'n 4,6 miljard internetgebruikers. Als 77% daarvan regelmatig een blog leest, zijn er dus zo'n 3,5 miljard mensen die blogs lezen.
Met een blog verbreed je het aantal zoekwoorden waarop je gevonden kunt worden. Uiteindelijk kun je met een blog meer bezoekers naar je website trekken, wat ook nog eens positief is voor SEO: hoe meer bezoekers er op je website komen, hoe relevanter je website wordt voor zoekmachines als Google.
Het verschil tussen bloggers en vloggers, is dat blog influencers vooral tekst (met eventueel foto's ter ondersteuning van hun tekst) schrijven en vlog influencers produceren vooral videobeelden. Dit kunnen bijvoorbeeld tutorials of product reviews zijn.
Een blogbericht beginnen
Selecteer in Word 2010, Word 2013 en Word 2016 Bestand > Nieuw > Blogbericht. en klik vervolgens op Nieuw. Klik in het venster Nieuw document op Nieuw blogbericht.