OEN staat voor Open, Eerlijk en Nieuwsgierig. Sta open voor de ander, zorg dat je eerlijk bent en wees nieuwsgierig naar wat de ander te zeggen heeft.
Als iets onduidelijk is, vul dan niet in maar vraag na wat er bedoeld wordt. –Wees een OEN: Open, Eerlijk en Nieuwsgierig. Sta open voor de ander, wees eerlijk in hetgeen je duidelijk wilt maken en ben oprecht nieuwsgierig naar de ander.
NIVEA staat in de communicatie voor: Niet Invullen Voor Een Ander. Natuurlijk zal dat wel eens gebeuren, maar zorg er dan in ieder geval voor dat u één en ander met uw gesprekspartner afstemt.
Neem ANNA mee: Altijd Navragen, Nooit Aannemen
Navragen, niet aannemen.
Daarom betekent NIVEA letterlijk 'de sneeuwwitte'.
Nivea staat voor Niet Invullen Voor Een Ander. Niemand kan gedachten lezen. Wanneer iets onduidelijk is, ga dan niet invullen maar vraag na wat de ander bedoelt.
Luisteren is een kunst en een belangrijke gesprekstechniek in de zorg. Wie goed luistert naar bijvoorbeeld een patiënt, laat zien dat je erbij bent en dat je aandacht hebt voor hem. De patiënt voelt zich gehoord en wordt gestimuleerd om verder te vertellen. Zo kun jij je werk weer beter doen.
LSD betekent luisteren, samenvatten en doorvragen. Dat is wat anders dan meteen klaar staan met jouw oordeel, direct een mening over iets hebben of tal van aannames doen die nergens op gebaseerd zijn.
Het OEN-principe (open, eerlijk en nieuwsgierig) geeft u handvatten en checkpunten binnen ieder gesprek. Door uzelf hier continu op te controleren, worden uw gesprekken waardevoller en komt u sneller tot de kern. Ook vermijdt u hiermee conflicten en miscommunicatie.
Gebruik instemming als middel om het gesprek te onderbreken. Geef je gesprekspartner gelijk en wees enthousiast. Hierdoor is de kans groot dat hij of zij zich gevleid voelt en dat je gesprekspartner denkt dat jij aan dezelfde kant staat in het gesprek. Dit geeft jou een kans om het gesprek over te nemen.
Op 28 maart 1882 opende de Duitse dermatoloog Carl Paul Beiersdorf een apotheek te Hamburg. Tijdens zijn bezigheden als dermatoloog ontwikkelde hij een zelfklevend verband waar hij patent op kreeg. In 1890 verkocht hij de firma aan Oscar Troplowitz. Deze bouwde het bedrijf verder uit en verdiepte zich in huidproducten.
Vanuit Hamburg de wereld veroveren
Al in 1914 is de NIVEA-crème op elk continent verkrijgbaar. De crème wordt nu niet meer alleen in Hamburg geproduceerd, maar ook in Buenos Aires, Kopenhagen, Mexico-Stad, Moskou, New York, Parijs en Sydney.
Vertrouwd, geliefd en immer betrouwbaar - Al meer dan 100 jaar lang. De introductie van NIVEA Crème in 1911 was een ware revolutie in de huidverzorging; het was de eerste stabiele crème op olie- en waterbasis ter wereld.
Mensen die te snel de zaken invullen voor een ander belemmeren zichzelf in de communicatie met de ander. Ze stellen zich niet meer open in wat de ander te vertellen heeft of wat de ander daadwerkelijk bedoelt.
Beiersdorf AG is een multinationale onderneming, gevestigd in Hamburg, Duitsland, die producten voor de persoonlijke verzorging produceert. De merken zijn onder andere 8x4, Elastoplast, Eucerin, Hansaplast, Labello, Nivea en Tesa.
Maak regelmatig oogcontact in een gesprek, let op je intonatie en gezichtsuitdrukkingen, maak een warm en aanmoedigend gebaar. Iemand die gesloten is maar zich wel graag open wilt stellen, is vaak hypergevoelig voor dit soort signalen.
Luister naar de andere persoon.
Iedereen wil zich belangrijk en gehoord voelen, dus als je wilt dat mensen met je praten, schenk ze dan je volle aandacht. Zorg ervoor dat je altijd luistert als iemand met je praat. Probeer de regel te hanteren: 'Eerst luisteren, dan praten,' na het starten van een gesprek.
de duur. Hoelang het gesprek duurt is niet met zekerheid te zeggen. De duur van het gesprek hangt af van de onderwerpen die gesprekspartners inbrengen. Wanneer het goede gesprek wordt ingepland, kan er beter een of anderhalf uur worden ingepland zodat er geen haast ontstaat.