CPM. CPM (kosten per 1000 vertoningen) is een statistiek die aangeeft hoeveel geld adverteerders uitgeven om op YouTube advertenties te tonen. Je ziet een aantal verschillende CPM-gegevens in YouTube Analytics: CPM: De kosten die een adverteerder betaalt voor 1000 advertentievertoningen.
CPM staat voor 'cost per 1000 impressions' (kosten per duizend vertoningen). Adverteerders die CPM-advertenties gebruiken, stellen een vast bedrag in per duizend advertentievertoningen en selecteren specifieke advertentieposities waarop hun advertenties moeten worden weergegeven.
De formule voor de berekening van een CPM is heel simpel. De prijs voor de advertentie wordt gedeeld door het bereik van het desbetreffende medium en vermenigvuldigd met 1.000. Dit is de cost per thousand. Voorbeeld: Een advertentie kost 500 euro en via het medium worden gemiddeld 100.000 mensen bereikt.
Heeft je Facebookcampagne een gemiddelde CTR boven de 0,70 procent, kost de gemiddelde click minder dan €0,51 en is je CPM lager dan €3,50? Dan sta je er goed voor.
Aan de hand van de klikfrequentie (CTR) kunt u meten hoe goed uw zoekwoorden, advertenties en gratis vermeldingen presteren. De CTR is het aantal klikken op uw advertentie gedeeld door het aantal keren dat uw advertentie is weergegeven: klikken ÷ vertoningen = CTR.
CPM is de Engelstalige afkorting van Cost-per-Mile. CPM is een afrekenmodel voor online adverteren waarbij de adverteerder betaalt per duizend keer dat een advertentie is vertoond. Een vertoning van een advertentie wordt ook wel een view of een impressie genoemd.
Bepaalde typen programmatische advertenties worden gemeten aan de hand van kosten per mille (CPM), dat wil zeggen de kosten per duizend impressies. CPM is een prijsmodel waarbij je een bepaald bedrag betaalt voor 1000 impressies of het aantal keren dat je advertentie wordt weergegeven.
CPC') worden berekend door de totale kosten van uw klikken te delen door het totale aantal klikken. De gemiddelde CPC wordt gebaseerd op de werkelijke kosten per klik (werkelijke CPC). De werkelijke CPC is het bedrag dat daadwerkelijk in rekening wordt gebracht voor een klik op uw advertentie.
Als je ziet dat jouw klik qua kosten laag is, maar je niet veel kliks binnenkrijgt, kun je overwegen om de maximale kosten per klik te verhogen, zodat meer mensen jouw advertentie zien op een dagelijkse basis. Wat is een goede CPC? €0.01 tot €0.19: uitstekend. €0.20 tot €0.39: gemiddeld en goed.
Wanneer je een hoge Kwaliteitsscore hebt, krijg je een hogere advertentieplaatsing en krijg je meer waardevolle leads. Een hoge kwaliteitsscore stelt je ook in staat om een lagere CPC in te stellen omdat je advertentie uiterst relevant is. Hoe relevanter de advertentie is voor jouw publiek, hoe lager de kosten.
PPC staat voor Pay-Per-Click, een vorm van internet marketing waarbij de adverteerder betaalt op het moment dat er op een advertentie wordt geklikt. Naast banners op websites wordt deze methode ook toegepast in zoekmachine adverteren.
Wie op jonge leeftijd leert blind typen met tien vingers en daarna veel typt op het werk, mag verwachten dat de snelheid tot boven de 200 APM zal reiken. Personen die zichzelf hebben leren typen met enkele vingers en moeten kijken naar het toetsenbord, halen snelheden tot ongeveer 180 APM.
Wat is een goede typesnelheid? Er is geen eenduidig antwoord over een goede typesnelheid, maar de gemiddelde typesnelheid voor de meeste mensen is ongeveer 40 woorden per minuut (WPM).
PPC staat voor pay-per-click. PPC reclame is een marketing methode. Iedere keer dat iemand op jouw reclame klikt moet jij een bedrag betalen. Het meest populaire pay-per-click kanaal is Google Ads.
De afkorting ROAS staat voor Return on Ad Spend. Het geeft antwoord op de vraag “Als ik € 1,- investeer in Google Ads (of een ander marketingkanaal), wat krijg ik daar dan voor terug?”. Een ROAS van 4 geeft weer dat een bedrijf voor elke euro advertentiebudget € 4,- omzet realiseert.
De snelste typer, voor zover bekend althans, is de Amerikaanse schrijfster Barbara Blackburn. Zij heeft ooit een snelheid gehaald van 750 aanslagen per minuut, dat is dus meer dan twee keer zo snel als de gemiddelde ervaren typiste.
Slechts een kwart van de Nederlanders kan blind typen. Dit houdt in dat je met negen of tien vingers kan tikken, zonder op het toetsenbord te kijken.
Hoe snel kan je blind leren typen? Als je regelmatig oefent en niet opgeeft, zou je blind moeten kunnen leren typen in 2-3 maanden, misschien zelfs minder. Binnen een totaal van tien tot vijftine uur oefenen moet je langzaam aan foutloos blind kunnen typen.
Tips bij blind leren typen
Gebruik een apart toetsenbord. De toetsen van een laptop zijn plat waardoor het moeilijker is om te leren typen. Een los toetsenbord met numeriek klavier heeft wat dikkere toetsen en zorgt ervoor dat de kinderen hun toetsen beter voelen. Oefenen oefenen oefenen.
Om je typediploma te halen, moet je minimaal 100 aanslagen per minuut blind kunnen typen. Je mag maximaal 2% foute aanslagen hebben.
Dit klinkt misschien als iets wat vanzelf komt, maar snel en efficiënt kunnen typen op een computer of laptop is een vaardigheid die je het beste structureel kunt aanleren met een typecursus. Hieronder geven we een aantal praktische aandachtspunten waar je alvast op kunt letten.
Deze afkorting staat voor Pay-Per-Click en staat dus voor een betalingsmethodiek bij online adverteren. PPC vraagt om een specifieke tactiek om adverteren hierin rendabel te krijgen. De bekendste aanbieder van PPC adverteren is Google Ads.
Hoe hoog is de cost per click
De cost per click hangt af van de zoekwoorden die je hebt gekozen voor je advertentie. Hoe populairder het zoekwoord, des te meer je moet betalen voor een klik. De kosten worden juist weer lager als de landingspagina goed aansluit bij het onderwerp van de advertentie.
Probeer de klikfrequentie (CTR) te verbeteren
CTR' de status 'Lager dan gemiddeld' of Gemiddeld heeft: Bewerk de advertentietekst om uw aanbieding aantrekkelijker te maken voor uw doelgroep. Zorg ervoor dat de gegevens in de advertentie overeenkomen met de intentie van uw zoekwoorden.