Chuck Taylor All-Stars, ook wel Chucks en All-Stars, zijn schoenen van canvas en rubber die worden geproduceerd door Converse, een dochteronderneming van Nike, Inc..
Chuck Taylor was destijds een basketballer voor de Akron Firestones en stond bekend om zijn vlotte babbel en unieke marketingideeën. Hij werd een ambassadeur voor Converse. Het is dan ook dankzij Chuck Taylor dat deze schoen door vele basketballers werd gedragen.
All-stars (Nederlands: Alleen sterren) is een uit de Verenigde Staten afkomstige term voor een groep mensen in een bepaald vakgebied die allen een sterrenstatus hebben.
Schoenen van Converse vallen over het algemeen groot uit. Het is daarom aan te raden om een hele of halve maat kleiner te bestellen dan je werkelijke schoenmaat. Wanneer je smalle voeten hebt, kan je het beste een hele of halve maat kleiner bestellen.
Je kan er lang op lopen, zonder dat ze op wandelschoenen lijken, want ze hebben een goede grip, goede demping en passen bij veel verschillende soorten kleding. Ook ademen ze goed, geen zweetvoetjes.
Geschiedenis van Converse
Hier werd de basketbalspeler Charles “Chuck'' Taylor het gezicht van de campagne om deze schoen te promoten. Tot op de dag van vandaag wordt deze schoen nog gedragen en staat de handtekening op de zijkant van de All-Star schoen.
Sinds 9 juli 2003 maakt Converse deel uit van Nike.
In 1908 werd in Malden, Massachusetts de Converse Rubber Shoe Company (ook bekend als de Boston Rubber Shoe Company) geopend door Marquis M. Converse, een voormalig gerespecteerd manager van een schoenenfirma.
Artikelen die via Converse By You zijn gemaakt, kunnen om welke reden dan ook binnen 30 dagen na de leveringsdatum worden geretourneerd. Lees het Converse-retourbeleid voor meer informatie. Alle Converse By You-retourzendingen zijn gratis. Neem contact met ons op om een retourlabel te krijgen.
In Amerika bracht de U.S. Rubber Company in 1916 de Ked op de markt: een gymp met rubberen zool, wat door z'n betaalbaarheid de eerste wijdverbreide populaire gymschoen werd. Een ander bedrijf dat hooggesloten sportschoenen produceerde was Converse. In 1917 brachten zij een model op de markt genaamd All Star.
In 1908 bracht Converse haar eerste sneaker op de markt en in 1917 was de Converse All Star geboren. Deze schoen werd veel gebruikt als basketbalschoen. In 1920 kwam het sportmerk Adidas, onder leiding van de broers Adi en Rudolph Dassler. De “sneakerbroers” kwamen met een tennisschoen.
Nike, Inc. verkoopt zijn producten onder andere onder de merknamen Air Jordan, Nike Air Max, Nike Golf en Team Starter. Verder behoren de merken Converse en Hurley ook tot Nike, Inc. Het logo van de onderneming, de Swoosh, is een van 's werelds herkenbaarste en bekendste merktekens.
Het was de ideale basketbalschoen, maar in steden zoals New York en Baltimore was het ook een schoen om er 'fresh' uit te zien. Nike's oorspronkelijke bedoeling was om de Air Force 1 opzij te zetten en te vernieuwen met een volgende model. Daarom werd in 1984 de productie van de schoen gestopt.
AMSTERDAM - Nike is het meest waardevolle sportmerk van de wereld. Dit blijkt uit een reportage van het Amerikaanse zakentijdschrift Forbes Magazine. Nike is op dit moment maar liefst 15,9 miljard dollar (12,1 miljard euro) waard.
3. Nike. Het is naaik, toch? Nee, het is naikie.
We gebruiken deze twee woorden vaak door elkaar, ook al is er een klein, subtiel verschil tussen beide. Gymschoenen zijn speciaal voor de sport ontwikkeld, terwijl sneakers over het algemeen look- of stijlgerelateerd zijn.
Sportschoen, of sneaker, een schoen die speciaal is gemaakt om te dragen tijdens sportactiviteiten.
Adidas AG (Duits: [ˈʔadiˌdas]; sinds 1949 gestileerd als adidas) is een Duitse multinational, opgericht en gevestigd in Herzogenaurach, Duitsland, die schoenen, kleding en accessoires ontwerpt en produceert.
Dat deze sneakers veel geld kosten staat buiten kijf. Maar het is het waard en verdient zich vaak zelfs terug. De Nike Air Max 1 Kid Robot Hyperstrike. Een ondraagbaar paartje met het schamele prijskaartje van € 6.000.
In het Nike logo hoort een kromming te zitten, de nagemaakte is vaak hoekiger. Daarnaast is de valse Swoosh meestal rafelig en niet goed uitgesneden. Ook de kwaliteit van de Swoosh is vaak slecht, er wordt gebruik gemaakt van goedkoop plastic wat meer glimt.
Schaalverhouding 1:1, de feitelijke verhouding tussen het originele object en de afbeelding ervan of het model. 1:1-lijn, een lijn in het Cartesisch coördinatenstelsel. 1:1-beeldverhouding, een vierkant formaat. 1:1 (film), Deense dramafilm uit 2006.
Naast dat merkhouders je civielrechtelijk kunnen vervolgen, kun je ook nog strafrechtelijk worden vervolgd. Dit gebeurt wel alleen in gevallen waar grote hoeveelheden nepkleding worden verkocht. 'Het zal strafrechtelijk niet zo'n groot probleem zijn als je ooit een keer een nepproduct hebt verkocht', zegt Meindersma.
Het verkopen van nep merkkleding mag niet. Sterker nog, het is strafbaar als je bewust namaak producten verkoopt. Voordat de rechter zich hierover strafrechtelijk gezien buigt moet je wel redelijk ver gaan. Maar een goede schadevergoeding en taakstraf behoren dan tot de mogelijkheden.
1/3 : 2 is dus 1/6.
De Nike Swoosh (logo), daar hoort een kromming in te zitten, de neppers zijn vaak hoekig. De kleurverschillen tussen een nep nike air max en een originele zijn vaak aanzienlijk. Lichter of juist donkerder.