Instagram en Facebook zijn allebei zeer geschikt voor leadgeneratie en community building. Ze werken wel op een andere manier. Met Facebook kun je juist door middel van events en (privé) groepen, bouwen aan een community.Instagram is dan weer erg visueel en sterk voor de interactie.
Instagram is van Facebook. Dat zorgt ervoor dat je veel van beide media kunt beheren vanaf één plek. Zo kun je advertenties voor zowel Facebook als Instagram maken vanuit Facebook Advertentiebeheer en kun je content maken vanuit de Facebook Creator Studio (Studio voor Makers).
Met meer dan 1 miljard gebruikers wereldwijd zit TikTok Instagram (bijna 1,4 miljard gebruikers) op de hielen. Facebook loopt met een kleine 3 miljard gebruikers nog altijd flink voor. Maar dit platform is duidelijk minder populair onder jonge gebruikers.
Eén van de belangrijkste aspecten van Instagram is dat het erg visueel is ingesteld. Vrijwel alles draait om afbeeldingen. Dit is een goede reden waarom Instagram belangrijk is voor je bedrijf. Visuele content blijft namelijk veel sneller hangen dan alleen teksten.
Op 'Insta' kun je met afbeeldingen en/of korte video's het visuele verhaal van je merk vertellen, waardoor je zichtbaar wordt. Door je foto's/video's te delen, laat je anderen meekijken en meeleven in jouw wereld. Dat is wat werkt op Social Media en daarom is Instagram zo populair.
Plaats alleen je eigen foto's en video's en houd je altijd aan de wet. Respecteer alle Instagram-leden, spam mensen niet en plaats geen naaktbeelden. Instagram weerspiegelt onze diverse gemeenschap, die bestaat uit verschillende culturen, leeftijden en geloofsovertuigingen.
Vooral Instagram scoort slecht, omdat het hele medium rond foto's draait. "Instagram laat meisjes en vrouwen snel denken dat hun lichaam niet even goed is als dat van anderen, ook al gaat het dan vaak om foto's die bewerkt zijn en filters bevatten", klinkt het.
Het grootste voordeel is dat je vrij gemakkelijk gratis heel veel mensen kunt bereiken en snel relaties op kunt bouwen en onderhouden. Het grootste nadeel is dat deze relaties volledig gebouwd zijn in Instagram's platform.
De doelgroep van Instagram zijn vooral jongeren en jongvolwassenen. Toch heeft dit medium een brede leeftijdscategorie: 15 tot 40 jaar. Al neemt de populariteit met de leeftijd af, toch is het nog steeds erg populair onder de oudere groepen, zelfs onder hoogbejaarden.
De meeste gebruikers zijn dan ook jongeren tussen 15-19 jaar. Van deze groep jongeren heeft meer dan 73% een Instagram account. Van de mensen tussen de 20 en 39 jaar heeft 46% een Instagram account. Voor de groep 40-64 jarigen is dit 22%.
Tik op Nieuw account maken en voer je e-mailadres of mobiele nummer in. Tik vervolgens op Volgende. Opmerking: als je je registreert met een e-mailadres, zorg er dan voor dat je je e-mailadres correct invoert en dat je een e-mailadres kiest waar alleen jij toegang tot hebt.
Nee, Facebook laat mensen niet weten dat je hun profiel hebt bekeken. Externe apps bieden deze functie ook niet.
Facebook is het grootste social media netwerk van dit moment. En dus een mooie manier om jezelf online zichtbaar te maken bij een groot publiek. Naast het feit dat je via Facebook een ander soort publiek bereikt, heb je meer interactie met je publiek dan via bijvoorbeeld een website.
Dat Instagram veel gebruikers kent, betekent niet dat het platform geheel veilig is. Instagram is namelijk onderdeel van Facebook, een bedrijf dat regelmatig in opspraak komt vanwege de schending van privacy van haar leden. Een voorbeeld hiervan is het schandaal rondom databedrijf Cambridge Analytica.
Met Twitter, Instagram of andere social media kun je makkelijk contact maken met mensen over de hele wereld. Je kunt mensen vinden met dezelfde interesses en hobby's en hier van alles over uitwisselen (fandoms). Zo kunnen mooie online vriendschappen ontstaan.
Al negentien jaar lang zijn Facebook en Instagram gratis.
Het eerlijke antwoord is: nee.Ja kan niet zien wie je Insta profiel bekijkt. Wel kan je met de likes en reacties zien wie je foto's en filmpjes bekijkt.
Wie je Instagram-profiel en -foto's op internet kan zien
Als je account is ingesteld op Privé, zijn je profiel en foto's alleen zichtbaar voor mensen die zijn aangemeld op Instagram en door jou zijn goedgekeurd om je te volgen.
Zet je account op privé via een klik op je eigen profielfoto onderin > Klik op 3 streepjes of puntjes > Instelllingen > Privacy > Privéaccount. Vanuit de app kun je meerdere accounts gebruiken. Je kunt er zo voor kiezen om één of meerdere privé-accounts aan te maken en een openbare.
Uit onderzoek blijkt dat social media verslavend zijn doordat ze gebruikers continu belonen. Mensen krijgen waardering in de vorm van likes en volgers en hun nieuwsgierigheid wordt steeds weer gevoed. Hierdoor komt het beloningshormoon vrij in het brein en dat zorgt voor de verslavende werking.
Het platform is met 1.178.000 nieuwe gebruikers een van de grootste stijgers van het afgelopen jaar. Procentueel gezien staan ze op de 3e plek, maar als we puur kijken naar aantallen staat Instagram op nummer 1. Ook het aantal dagelijkse gebruikers is gegroeid met maar liefst 725.000 individuele gebruikers!
Als je iemand beperkt, gebeurt er het volgende: Deze persoon kan niet zien of je online bent en of je zijn of haar chatberichten hebt gelezen.Nieuwe opmerkingen van deze persoon bij je berichten zijn alleen zichtbaar voor die persoon zelf.