Bereikte accounts laat zien hoe goed je posts het hebben gedaan. Je vindt er je beste posts, stories en video's gesorteerd op bereik. Vooral interessant is hoeveel mensen: je Instagram posts zagen.
Meet het totale aantal mensen aan wie een advertentie is weergegeven. Deze statistieken gaan verder dan algemene cookiemetingen en geven inzicht in hoeveel mensen uw advertentie hebben gezien op verschillende apparaten en sites, en in verschillende indelingen, apps en netwerken.
Een hele effectieve manier is namelijk als je bereik 'leent'. Je maakt dan gebruik van een ander die al veel bereik heeft opgebouwd in jouw doelgroep. Bijvoorbeeld een platform of website die zich richt op mensen die jij ook wilt bereiken. Zij kunnen vaak wel een blogger gebruiken, dus wie weet voor jou een mooie kans.
Post op Instagram 1x per drie dagen. Vaker is niet nodig. Een Instagram post heeft een relatief lange levensduur, dit komt o.a. door het algoritme van Instagram. Na de vierde dag neemt het bereik af en kun je shinen met je nieuwe post.
Een instagram softban krijg je niet alleen na een harde ban, je kan dit ook krijgen wanneer: je spamgedrag vertoont, dus heel veel achter elkaar liken en commenten. Veel dezelfde comments gebruiken etc.
Onder bereik verstaat Facebook het aantal mensen dat je advertenties ten minste één keer heeft gezien. Er wordt daarbij onderscheid gemaakt in organisch bereik en betaald bereik. Het organisch bereik is het aantal unieke personen dat jouw content heeft gezien zónder dat je daarvoor betaald hebt.
Het eerlijke antwoord is: nee. Het is onmogelijk om je profielbezoeken op Instagram te zien. De app houdt je bezoekersaantallen niet bij. Wel kun je via de likes en reacties zien wie je foto's of filmpjes bekijkt.
Bereik staat voor het aantal personen dat inhoud van of over je pagina heeft gezien. Deze statistiek wordt geschat. Weergaven staan voor het aantal keren dat er inhoud van je pagina of over je pagina op het scherm van een persoon is verschenen.
Als je zelf meer Instagram Story view wilt, bekijk dan ook de Stories van anderen en reageer daarop. Instagram laat je graag content zien die jij interessant vindt. Dus meestal zie je als eerste de Stories van account waar je vaak op reageert.
Tussen 1% en 3,5% = gemiddelde/goede engagement rate. Tussen 3,5% en 6% = hoge engagement rate. Boven 6% = hele hoge engagement rate.
Profielbezoeken: het aantal keer dat je profiel is bekeken.
De statistiek 'Bereik' geeft het aantal unieke Instagram accounts weer dat je berichten en verhalen heeft bekeken. 'Weergaven' en 'bereik' lijken misschien hetzelfde, maar er is een verschil. Als 2 personen uw account allebei 5 keer bekijken dan geeft Instagram bij 'weergaven' 10 weer en bij 'bereik' 2.
Wanneer je op Instagram meer dan 10.000 volgers hebt zal je merken dat het aantal hiervan niet omhoog gaat. Althans dat lijkt in ieder geval zo. Vanaf de 10.000 volgers toont Instagram jouw volgers per 100-tallen. Dit betekend dat zodra jij 10100 volgers behaald, Instagram jouw volgers aantal weergeeft als 10.1K.
Het beste antwoord
Nee. Of je nu een screenshot (of schermopname) maakt van een verhaal, een bericht of zelfs een reel, Instagram laat de andere gebruiker niet weten dat je hun inhoud hebt gescreend.
Tik bovenaan het overzicht in het gedeelte Verhalen op Je verhaal. Tik linksonder bij een foto of video in je verhaal op om te zien wie je verhaal heeft bekeken. Als deze optie niet wordt weergegeven, heeft nog niemand je verhaal bekeken.
Als je iemand beperkt gebeurt het volgende: Deze persoon kan niet zien of je online bent en of je zijn of haar chatberichten hebt gelezen. Nieuwe opmerkingen van deze persoon bij je berichten zijn alleen zichtbaar voor die persoon zelf.
Het bedrijf maakte vanaf dat moment gebruik van een algoritme dat bepaalde welke foto's en video's het meest relevant voor de gebruiker waren. Die kwamen vervolgens bovenaan te staan. Daardoor kwam het voor dat oudere berichten bovenaan kwamen te staan.
Betekenis: Bereik
Het bereik is het aantal mensen dat wordt bereikt met een advertentie, website of uitgave. De term wordt in traditionele marketing veel gebruikt als wordt gesproken over kranten en tijdschriften.
Organisch bereik betekent alle content zoals video, foto en tekst die op social media gratis wordt bereikt door mensen. Het gaat hier dus om het bereik van content die gratis via jouw Facebook, Instagram of YouTube tijdlijn wordt gepubliceerd en waarbij geen betaalde advertising aan te pas komt.
Het gemiddelde bericht op Instagram heeft 10.7 hashtags. Elke dag uploaden Instagram-gebruikers gemiddeld 100 + miljoen foto's en meer dan 1,000 foto's worden elke seconde geüpload. Dat vertaalt zich ruwweg in 100 miljoen foto's per dag. Het gemiddelde aantal vind-ik-leuks per Instagram-bericht is 1,261.