Neem contact op met de bezorger De bezorger is bijvoorbeeld PostNL of DHL. Zij kijken of ze het pakketje kunnen vinden. Lukt dat niet, dan verwijzen ze door of terug naar de webwinkel. Leden van de Consumentenbond helpen we op weg met onze voorbeeldbrieven postbezorging.
De verkoper is je aanspreekpunt. Je kunt de verkoper bijvoorbeeld een e-mail of (online) brief sturen met het verzoek om je pakket alsnog (in goede staat) te leveren. Je kunt ook besluiten de online aankoop te ontbinden en je geld terug te vragen.
Eerst onderzoek voordat je een claim indient
Wij onderzoeken dan eerst wat er is gebeurd. Daarna laten we je weten of je online jouw claim kunt indienen. De eventuele financiële compensatie af van het gewicht van je zending en of je een verzekering hebt afgesloten voor je zending.
Normaal bezorgen we je post zonder track & trace de volgende werkdag, van dinsdag tot en met zaterdag. Soms duurt het iets langer. Bijvoorbeeld als het heel druk is of door een storing.
Ik heb mijn pakket niet opgehaald. Wat nu? Het PostNL-punt bewaart je pakket maximaal 1 week.Daarna sturen we het terug naar de afzender.
Raakt het pakket zoek, dan hangen je rechten af van wat er staat in de advertentietekst. Staat daarin dat de verkoper het product verzendt of bezorgt, dan draagt die het risico. Als het pakket zoekraakt, moet de verkoper het koopbedrag teruggeven of het product opnieuw verzenden.
Op Facebook circuleren advertenties voor pakketten van Amazon te kopen die niet opgehaald zijn. Voor een paar euro zou je een pakket met de waarde van enkele duizenden euro's kunnen kopen. Deze advertenties zijn vals en zijn een vorm van abonnementsfraude.
Verloren pakketten blijven echter niet alleen in depots of magazijnen liggen – na een wisselende tijd worden ze verzameld en weggegooid . Bij sommige vervoerders gebeurt dit door verloren goederen te veilen. Anderen verdelen de goederen onder personeelsleden.
De webwinkel is dus verantwoordelijk voor het pakket. Als de bezorger het pakket niet heeft kunnen afleveren, wordt het uiteindelijk geretourneerd aan de verzender.
Poststukken worden gescand en die waarvan wordt vastgesteld dat ze waardevolle items bevatten, worden geopend in een poging een adres te identificeren waar het stuk naartoe kan worden gestuurd of geretourneerd. Het Mail Recovery Center (MRC) is de officiële "lost and found"-afdeling van de US Postal Service voor onbestelbare en niet-retourneerbare post.
DHL Express verzendverzekering omvat dekking in het geval van verlies of schade tijdens het transport . Het is gescheiden van onze standaard aansprakelijkheid, die slechts een deel van de waarde van uw zending dekt in het geval van direct verlies of schade tijdens het transport, zonder extra kosten voor u.
Neem dan eerst contact op met die winkel als je pakje is zoekgeraakt.De webshop is jouw eerste aanspreekpunt en moet zorgen voor een oplossing. De verzender kan na jouw melding in conclaaf met het postbedrijf, zodat zij een onderzoek naar jouw verdwenen pakketje kunnen opstarten.
Neem dan contact op met de verzender. Bijvoorbeeld de webshop waar je de bestelling hebt gedaan. Die zorgt dat er een onderzoek naar je pakket wordt ingesteld bij DHL. De verzender beschikt ook over aanvullende pakketinformatie, die van belang is voor het onderzoek.
Als het pakket verloren gaat of beschadigd raakt tijdens het transport met een externe verzender of bezorgservice, zoals de United States Postal Service (USPS) of FedEx, is de verkoper verantwoordelijk en moet deze het artikel doorgaans vervangen of u een vergoeding geven .
De schattingen lopen uiteen, maar volgens een rapport uit 2023 van Security.org raken er in de Verenigde Staten elke dag 1,7 miljoen pakketten kwijt of worden ze gestolen [1], en verdwijnen er jaarlijks ruim 620 miljoen pakketten.
Royal Mail of Parcelforce Worldwide zal automatisch proberen om de eerstvolgende werkdag na de eerste gemiste bezorging opnieuw te bezorgen. Items worden dan teruggestuurd naar de locatie op de 'Something for You'-bezorgingspogingskaart die ze achterlaten.
Als je pakket onderweg is beschadigd of zoekgeraakt, meld dit dan zo snel mogelijk bij ons via chat. Voor een pakket geldt standaard een vergoeding van €3,40 per kilo.
Uw artikel is bezorgd door een koerier
Als uw artikel niet op de afgesproken locatie is afgeleverd, is het de wettelijke verantwoordelijkheid van de verkoper om het probleem op te lossen. U kunt hen vragen om uw artikel opnieuw te bezorgen.
Als het gestolen USPS-pakket verzekerd was, krijgt u direct een terugbetaling van de koerier . Als het niet verzekerd was, moet u contact opnemen met de verkoper voor een terugbetaling of vervanging.
Als een pakket verloren gaat, kan TCP het opnieuw verzenden . De tweede transmissie pikt verloren pakketten op en reconstrueert de gegevensstroom. Dit betekent echter niet dat er geen vertraging optreedt. Het netwerk kan trager aanvoelen, omdat het nog steeds tijd kost om gegevens opnieuw te verzenden.
De winkelier is in bijna alle gevallen verantwoordelijk voor uw zending. De winkelier is verplicht om het aankoopbedrag terug te betalen als het pakket kwijt is. De verkoper is niet verplicht om het product nog een keer te verzenden.
De koerier zal het vermiste pakket onderzoeken en er alles aan doen om het te vinden . Onder normale omstandigheden en binnen de grenzen van hun verzendbeleid, zal EVRI compensatie en een verzendrestitutie verstrekken in het geval dat het pakket verloren, gestolen of beschadigd raakt.
Als u op zoek bent naar manieren om verloren postpakketten van DHL en PostNL te verkopen, is Zerostock wellicht een goede optie voor u. Zerostock is een opkoper die zich richt op het opkopen van restpartijen en retourzendingen van grote bedrijven, waaronder DHL en PostNL.
Heb je er ooit over nagedacht wat er gebeurt met die niet-bezorgde pakketten of Amazon-retourzendingen? Deze geliquideerde Amazon-dozen belanden vaak op een lokale swap meet of liquidatiesites zoals Swap Madness . Ook bieden veilingen van niet-opgeëiste pakketten een oplossing voor het afvalprobleem van niet-opgeëiste pakketten.
We zullen hieronder uitleggen wat dat inhoudt en waar u op kunt letten. Wat is pakketjesfraude? Een oplichter koopt op internet een product onder een valse naam en kiest voor de mogelijkheid om achteraf te betalen. De oplichter voert het adres in van het slachtoffer.