Wat gebeurt er met retouren bol?

Het artikel wordt te laat geretourneerd
Dan zijn er dezelfde mogelijkheden; als het artikel nog verkoopbaar is wordt het opnieuw aangeboden via bol.com, als het artikel onverkoopbaar is wordt het bij de onverkoopbare voorraad geplaatst.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op partnerplatform.bol.com

Wat gebeurd er met spullen die je terug stuurt?

Een geretourneerd product moet worden gecontroleerd op verkoopbaarheid en dan opnieuw worden verpakt, ingevoerd in het systeem en teruggeplaatst in het magazijn. De (menselijke) handelingen die dat proces vereist kosten vaak meer dan het oplevert om ze opnieuw te verkopen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op volkskrant.nl

Hoe werkt retourneren bij Bol Com?

Wanneer de klant een artikel retour meldt in zijn koopaccount, kan hij automatisch een retourlabel downloaden voor een brievenbuspakje of pakket. Daarna plakt hij deze op de zending en stuurt hij de bestelling retour. Pas wanneer de retourlabel daadwerkelijk gebruikt is, worden er bij jou kosten voor gerekend.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op partnerplatform.bol.com

Hoe lang duurt retour bol Com?

Binnen de zichttermijn van 30 dagen na de levering kun je je artikel kosteloos retourneren. Je doet dit in je bol.com klantaccount. Ga naar de betreffende bestelling, klik hier op de optie 'retour aanmelden' en volg de instructies. Je kunt een retourlabel uitprinten en op je pakket plakken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op partnerplatform.bol.com

Is bol com Retourdeals betrouwbaar?

Bol.com retourdeals biedt artikelen aan die zijn teruggestuurd door andere klanten van bol.com. Bijvoorbeeld omdat de kleur of het formaat niet goed was. Deze artikelen zijn aan een grondige check onderworpen door ons kwaliteitsteam en geschikt bevonden om opnieuw verkocht te worden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bol.com

Wat Doe Je Met Retouren Op Bol.com?

31 gerelateerde vragen gevonden

Wat is de bol com Outlet?

bol.com outlet bol.com outlet is een zakelijk verkoper die tweedehands artikelen van bol.com verkoopt. Dit zijn voornamelijk artikelen die in het magazijn of tijdens het transport beschadigd zijn. Of artikelen die geretourneerd zijn door de klant en eventueel lichte gebruikerssporen vertonen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bol.com

Is retourneren bij bol com gratis?

Klanten kunnen de artikelen die ze kopen via bol.com altijd gratis retourneren. Dit geldt ook voor grote en/of zware artikelen. Bij het inrichten van jouw retourproces heb je 2 opties. Je kunt gebruik maken van de bol.com retourservice, of je kunt een eigen retourservice hanteren.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op partnerplatform.bol.com

Kan een webshop een retour weigeren?

Zolang ze verzegeld zijn, mag je hygiënische producten of producten met gezondheidsrisico's gewoon terugsturen. Heb je de verzegeling (meestal in de vorm van folie of een sticker) verbroken, dan mag de webwinkel het retourneren weigeren. De winkel moet je hier wel vooraf op gewezen hebben.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op radar.avrotros.nl

Waar bol retour?

Ik wil mijn artikel terugsturen, wat nu?
  • 1Pak de juiste bestelling erbij in je bol.com account, of zoek via het menu-item 'Retouren', en selecteer de artikelen die je terug wilt sturen.
  • 2Selecteer je verzendmethode en kies bij 'Afleverpunt' voor de retouroptie Albert Heijn / PostNL.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bol.com

Hoe kan ik bol com bellen?

U kunt op meerdere wijzen contact met Bol.com opnemen. Zo is de klantenservice van Bol.com 24 uur en 7 dagen per week telefonisch bereikbaar. Het telnr van Bol.com is 030-3104999. Voor bellen naar Bol.com vanuit België belt u naar 027-885999.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op klantenservicespot.nl

Wat moet er op een Retourpakket staan?

Pakket retour sturen
  1. Maak je retourpakket goed dicht en plak het retourlabel erop. Gebruik je de oorspronkelijke verpakking? ...
  2. Maak een verzendlabel met antwoordnummer. Je hoeft niks te betalen.
  3. Koop een verzendlabel. Je betaalt de normale verzendkosten voor een pakket.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Wat betekent Franco PostNL?

Een beschadigd artikel moet je ook gefrankeerd terugsturen.

Wij sturen je hiervoor een franco etiket die je op het pakket kunt plakken en via PostNL postkantoor retour kunt sturen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op wassenhuys.nl

Hoeveel procent wordt geretourneerd?

Retour afzender

In totaal zijn in Nederland in het afgelopen jaar 7 procent van de bestellingen bij webshops deels of in zijn geheel geretourneerd. Dit komt neer op bijna 23 miljoen retourneringen in 2020.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op customertalk.nl

Wat doet H&M met retouren?

Wanneer klanten een product dat online is aangekocht per post retour sturen, komt het terecht in ons distributiecentrum. Wat hier retour komt, wordt uitgepakt zodat de artikelen gecontroleerd kunnen worden en terug in de circulatie komen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op metronieuws.nl

Hoeveel kleding wordt vernietigd?

Kledingwinkels die tijdens de coronacrisis hun deuren moesten sluiten zitten nu met bergen onverkochte kleding. Een groot deel daarvan zal worden verbrand, zo blijkt dat alleen al in Nederland jaarlijks meer dan 1,2 miljoen onverkochte kledingstukken worden vernietigd.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op voordewereldvanmorgen.nl

Is bol com te vertrouwen?

De webshop bol.com scoort een mooie 7 op een schaal van 10. Dat is een prima score, maar deze score is een hulpmiddel om de betrouwbaarheid van een webshop te bepalen. Controleer ook altijd de reviews en de keurmerk informatie die je o.a. ook via WebshopChecker kunt lezen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op webshopchecker.nl

Is bol com PostNL of DHL?

Goed nieuws! Als je gebruikmaakt van de dienst Verzenden via bol.com en verzendt met DHL, kunnen klanten in Nederland en België vanaf nu automatisch kiezen voor een DHL afhaalpunt als bezorgadres – en dat zonder extra kosten. Met deze veel gekozen bezorgoptie bied je je klanten nog meer gemak.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op partnerplatform.bol.com

Wat doet Bol com als je niet thuis bent?

Wat gebeurt er als ik niet thuis ben tijdens de bezorging van een groot artikel? Dan laat de PostNL bezorger een briefje voor je achter. Daarmee kun je makkelijk een nieuwe bezorgafspraak maken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bol.com

Wat als retour niet geaccepteerd wordt?

Over het algemeen adviseren wij webwinkels in dit soort situaties om het artikel retour te nemen en eventueel waardevermindering toe te passen. Voor die waardevermindering moeten het product wel echt beschadigd zijn. Alleen het feit of je ze al dan niet gedragen hebt is daarbij niet voldoende.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op webwinkelkeur.nl

Wat mag je niet retourneren?

Wat mag je wel uitzonderen?
  • Producten die volgens de specificaties van de klant gemaakt zijn. ...
  • Hygiënische producten of producten met een gezondheidsrisico waar de verzegeling van verbroken is. ...
  • Audio- en video-opnamen en computerprogrammatuur met verbroken verzegeling. ...
  • Producten met een beperkte houdbaarheid.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op webwinkelkeur.nl

Wat kan je doen als webshop niet terugbetaald?

Betaalt de webwinkel het aankoopbedrag niet terug, stuur dan een betalingsherinnering. Een voorbeeld van een betalingsherinnering kunt u hieronder downloaden. Hierin geeft u aan het bedrag per direct terug te willen. Doet de winkel dat niet, dan geeft u de vordering aan ons uit handen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op invorderingsbedrijf.nl

Wat heb ik besteld bij Bol Com?

Je bestellingen in je account terugvinden

Met een Bol.com account is het controleren van je bestellingen echt een eitje. Als je ingelogd bent kun je rechtsboven op het poppetje klikken. Dat is jouw account en hier kun je alles wat er binnen jouw account gebeurd bekijken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op besteboekentips.nl

Kan Retourlabel niet printen?

Wat moet ik doen als ik geen printer heb om een retouretiket af te drukken? Als je geen printer hebt, heb je de mogelijkheid om het pakket zonder retouretiket via DHL te retourneren. Breng je retour in de originele verpakking met het originele label naar een DHL servicepunt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op zalando-lounge.nl

Wat is een Retourlabel?

Pakketten terugsturen

Een DHL pakket ontvangen maar was je aankoop niet helemaal wat je had verwacht? Dan wil je je bestelling liefst zo snel mogelijk terugsturen. Dat kan. Met het DHL retourlabel dat de webshop je heeft bezorgd, kan je je pakket snel en eenvoudig terugsturen via een DHL ServicePoint in je buurt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlparcel.be

Populaire vragen