Ik heb mijn pakket niet opgehaald. Wat nu? Het PostNL-punt bewaart je pakket maximaal 1 week.Daarna sturen we het terug naar de afzender.
Wat zal er gebeuren ? Het pakket wordt teruggestuurd naar het oorspronkelijke Afhaalpunt waar u het heeft afgegeven.
Hoe lang bewaren we het? U heeft 7 dagen vanaf de dag dat het bij uw gekozen Post Office-filiaal is afgeleverd. Als u het artikel niet binnen die tijd ophaalt, wordt het door DPD teruggestuurd naar de afzender . Welk identiteitsbewijs moet ik meenemen?
In het geval dat de koerier meldt dat jouw bestelling is teruggestuurd naar de afzender, betekent dit dat deze niet wordt afgeleverd en dat je jouw geld terugkrijgt. Onze excuses als dit onverwachts is gebeurd. We raden je aan een nieuwe bestelling te plaatsen.
Alle pakketten moeten binnen 18 dagen worden opgehaald. Als u uw pakket niet binnen deze tijd kunt ophalen, wordt het naar ons teruggestuurd en ontvangt u een terugbetaling .
IK HEB DE OPHALING VAN MIJN EVRI PAKKET GEMIST - WAT KAN IK DOEN? Bestellingen worden 10 dagen bewaard in de gekozen EVRi Parcel Shop. Na deze tijd worden alle niet-opgehaalde bestellingen teruggestuurd naar het magazijn en ontvangt u een volledige terugbetaling .
Items worden voor een beperkte tijd op de ophaallocatie vastgehouden: Als het item niet binnen 5 dagen is opgehaald (3 dagen voor Priority Mail Express®), doet het postkantoor een nieuwe poging tot kennisgeving . Als het item niet binnen 15 dagen is opgehaald (5 dagen voor Priority Mail Express), wordt het item teruggestuurd naar de afzender.
Als uw bestelling is teruggestuurd naar de afzender, is dit waarschijnlijk veroorzaakt door een aantal problemen, zoals het doorsturen van post, een typefout in uw verzendadres of zelfs schade aan het verzendlabel, waardoor het pakket niet kon worden bezorgd . U kunt uw trackinggeschiedenis controleren voor details die kunnen verklaren wat er precies mis is gegaan in dit geval.
Als je jouw pakket niet ophaalt binnen de afhaaltermijn, zoals aangegeven in het afhaalbericht, dan zal de pakketbezorger het pakket uit de kluis halen en je pakket wordt dan weer retour gestuurd naar de afzender.
Er zijn verschillende redenen waarom een pakket automatisch wordt teruggestuurd naar ons magazijn. Dit kan gebeuren vanwege een gemiste bezorgpoging, het niet op tijd ophalen bij een PostNL-punt, of door een verkeerd/niet herkend adres. Wat gebeurt er met mijn bestelling?
Terug naar afzender
Als de ontvanger het pakket niet kan ontvangen bij de tweede bezorgpoging, sturen vervoerders een herinnering met een laatste retourdatum. Het pakket wordt teruggestuurd naar de afzender als een derde en laatste bezorgpoging niet succesvol is.
Wil je een pakket niet in ontvangst nemen? Geen probleem, dan sturen we het terug naar de afzender.
Hoe lang heb ik om mijn pakket op te halen? U hebt 7 dagen vanaf de dag dat het is afgeleverd bij het door u gekozen Post Office-filiaal. Als u het artikel niet ophaalt, wordt het door DPD teruggestuurd naar de afzender .
Wat gebeurt er als ik het pakket niet ophaal bij het postkantoor/servicepunt? Het pakket blijft gewoonlijk 7 dagen op het postkantoor voordat het wordt teruggestuurd. Voor meer exacte informatie kun je terecht bij je plaatselijke postkantoor.
We laten natuurlijk een kaartje voor je achter met een 'niet-thuiscode'. Met deze code kun je op track & trace zien waar je je pakket kunt ophalen. Goed om te weten: we bewaren je pakket maximaal een week op het PostNL-punt. Daarna brengen we het terug naar de afzender.
Als je het pakket niet kunt ophalen bij het afhaalpunt, stuurt de pakketdienst het terug naar de afzender en ontvang je een terugbetaling. Vraag de verkoper of hij meer informatie heeft. Dit is wat je kunt doen op basis van de bezorgmethode.
Ik heb mijn pakket niet opgehaald. Wat nu? Het PostNL-punt bewaart je pakket maximaal 1 week.Daarna sturen we het terug naar de afzender.
We bewaren je pakket maximaal 7 dagen bij een DHL ServicePoint. Zodra het pakket voor je klaarligt, ontvang je van ons bericht en na drie dagen sturen we je een herinnering. Je kunt via de track en trace altijd bekijken hoe lang je pakket al klaarligt.
Als u uw zending bij DHL heeft bevestigd en deze niet kan worden opgehaald, laat het ons dan zo snel mogelijk weten. Wij kunnen dit dan met de koeriers onderzoeken en de ophaaldatum opnieuw voor u inplannen .
De ontvanger weigerde het pakket: Als uw ontvangers de levering weigeren, verandert het postkantoor de trackingupdate naar 'return-to-sender' of 'package denied'. Het stuurt het item terug naar uw adres of gooit het weg, afhankelijk van of u een retouradres hebt opgegeven .
Zodra je een bestelling terugstuurt naar de afzender, dan hoort de webwinkel de eventueel betaalde bezorgkosten aan je terug te betalen. Let wel op: deze regel geldt alleen als je de bestelling in zijn geheel terugstuurt naar de afzender.
We raden je aan contact op te nemen met de afzender. Bijvoorbeeld de klantenservice van de webshop waar je het pakket hebt besteld, die kan zorgen dat je pakket opnieuw wordt verstuurd.
We bewaren items die door Royal Mail worden geleverd gedurende 18 dagen en items van Parcelforce Worldwide gedurende 15 dagen. Alle post die na deze tijdsbestek niet wordt opgehaald, wordt als onbestelbaar beschouwd en teruggestuurd naar het adres van de afzender of, als er geen adres is opgegeven, naar het National Returns Centre .
Als u uw post niet ophaalt, zal de postbode uw huishouden als 'leeg' beschouwen als hij de poststapeling ziet en zal hij stoppen met het bezorgen van dagelijkse post en alle pakketbezorgingen . Uw post wordt op het postkantoor bewaard totdat u naar het postkantoor gaat om het misverstand op te lossen.
Om uw postkantoor te vinden, gaat u naar de USPS-website en zoekt u naar de Search Locator Tool.Klik daar op 'find locations' en selecteer vervolgens 'Post Offices'. U krijgt een veld om uw adres in te typen . USPS doorzoekt automatisch zijn database om het postkantoor te vinden dat verantwoordelijk is voor de post naar uw adres.