Neem zo snel mogelijk contact op met de verzender, bijvoorbeeld de webshop waar de bestelling vandaan komt. De verzender kan de schade bij DHL claimen. En mogelijk kan de verzender je voorzien van een passende oplossing, zoals een vervangende zending sturen of het teruggeven van het aankoopbedrag.
Als je een beschadigde verzending ontvangt, is het belangrijk om contact op te nemen met de verkoper en/of de vervoerder om een claim in te dienen. Vaak hebben zij procedures en richtlijnen om dit proces zo soepel mogelijk te laten verlopen.
Royal Mail kan een schadevergoeding betalen voor schade of gedeeltelijk verlies als een poststuk in een postpakket een mate van schade heeft opgelopen die redelijkerwijs de materiële functie of inhoud van het poststuk aantast, uitsluitend als gevolg van de verzending via de post, en met uitsluiting van aansprakelijkheid voor reeds bestaande schade.
Als er iets mis gaat met bezorgen, dan is de schade voor de verantwoordelijke persoon.
Koninklijke PostNL is nimmer aansprakelijk voor gevolgschade (onder andere gederfde inkomsten, veilingkosten, vertraging(en) etc.), tenzij in deze Algemene Voorwaarden uitdrukkelijk anders is bepaald.
PostNL erkend dat zij aansprakelijk is voor het vermiste pakket. De hoogte van de schadevergoeding betreft de kern van het geschil. Op grond van artikel 9.3 onder b AVP bedraagt de aansprakelijkheid ten hoogste € 500,– waarbij geldt dat de afzender bewijs moet overleggen van de waarde van de inhoud.
Een standaard pakket is niet verzekerd. Wil je je pakket wel graag verzekerd versturen? Kies dan voor aangetekend. Dan is je pakket verzekerd tot € 500.
Beschadigde of ontbrekende inhoud
Als uw artikel beschadigd aankomt of als er inhoud ontbreekt, kunt u onmiddellijk een claim indienen. U dient dit echter uiterlijk 60 dagen na de verzenddatum te doen .
DOA staat voor Defect On Arrival: kortom, een component of product dat al defect is op het moment van levering aan de klant . Ze zijn een bron van ongemakkelijke discussies over systeembeschikbaarheid, Service Level Agreements en claims.
Accepteer het pakket
Als u het pakket niet accepteert, kunt u de schade bovendien niet goed documenteren voor uw claim.
Het kan een frustrerende ervaring zijn voor klanten om beschadigde pakketten te ontvangen. In de meeste gevallen zijn de vervoerders verantwoordelijk voor de beschadigde inhoud. Toch beschouwt de klant u, de verkoper, vaak als verantwoordelijk voor de slechte ervaring.
Echter, van tijd tot tijd gebeuren er ongelukken en kunnen pakketten beschadigd raken tijdens het transport. Mocht uw pakket bij uw ontvanger worden afgeleverd en het item erin is beschadigd, dan kunt u een claim indienen . Uw claim wordt onderzocht door onze afdeling Claims en als deze geldig wordt bevonden, zullen wij een vergoeding voor het item verstrekken.
Bel of schrijf ze en leg uw situatie uit . "De wet zegt dat ik recht heb op schadevergoeding als een defect item schade veroorzaakt." U kunt de kosten van het defecte item opnemen in uw claim voor schadevergoeding, maar niet als u al een terugbetaling hebt ontvangen of een vervanging hebt gekregen.
De verzender kan de schade bij DHL claimen. En mogelijk kan de verzender je voorzien van een passende oplossing, zoals een vervangende zending sturen of het teruggeven van het aankoopbedrag.
: producten die kapot, gebarsten, bekrast, etc. zijn.
Laat zo snel mogelijk aan de afzender weten dat het pakket beschadigd of zelfs helemaal niet is ontvangen.De afzender kan dan mogelijk aanspraak maken op schadevergoeding. De afzender kan hierbij vragen om foto's van de beschadigde inhoud, de doos en ander verpakkingsmateriaal.
In gevallen waarin goederen beschadigd zijn in het bezit van de vervoerder, maar er geen sprake is van wangedrag of nalatigheid, moet de verzekering van de vervoerder de verliezen dekken . Bij het ontdekken van beschadigde goederen moet de ontvangende partij telefonisch een inspectie door de vervoerder aanvragen en een schriftelijk verzoek indienen.
Als u een restitutie aanvraagt, kunt u de oorspronkelijke verzendkosten van de levering en retourzending terugkrijgen. Als u een vervanging aanvraagt, moet de verkoper de kosten betalen voor het retourneren van de defecte goederen en het verzenden van de vervangende goederen naar u.
Mishandling: Tijdens orderafhandeling worden pakketten verplaatst door medewerkers van het fulfillment center, bezorgers, meerdere transporten en soms zelfs door robots in het magazijn. Soms valt een pakket, valt het of wordt het verkeerd behandeld tijdens dit proces, waardoor het pakket en de inhoud beschadigd raken.
De werknemer van de postdienst vult PS-formulier 3831 in, ontvangstbewijs voor artikel(en) beschadigd in post en dit wordt aan de klant verstrekt. Het postkantoor houdt het artikel vast totdat het claimproces is voltooid en bepaalt of de volledige, gedeeltelijke of geweigerde betaling plaatsvindt en of het beschadigde artikel moet worden weggegooid of geretourneerd .
Je hebt namelijk met de verkoper een (koop)overeenkomst afgesloten. De verkoper is verplicht om je bestelling in goede staat te leveren. Als er bij het post- of koeriersbedrijf iets misgaat, is de verkoper hiervoor verantwoordelijk. De verkoper kan zich op zijn of haar beurt wenden tot het postbedrijf.
Verstuur je pakket verzekerd binnen Nederland. Het pakket wordt persoonlijk overhandigd aan de deur, nadat de ontvanger heeft getekend. De inhoud is verzekerd tot maximaal € 5.500 bij verlies of beschadiging. Dit is afhankelijk van de waarde van de goederen in het pakket.
Hoewel de manier waarop de consument het pakket ter verzending heeft aangeboden afwijkt van de normale gang van zaken is PostNL toch aansprakelijk voor het zoekraken en moet het de consument de gevraagde vergoeding betalen.