Als je niet binnen de gestelde termijn betaalt sturen we je altijd eerst een kosteloze herinnering. Wanneer ook deze termijn is verstreken brengen we incassokosten in rekening. Zorg ervoor dat je zo snel mogelijk het gehele bedrag inclusief de incassokosten aan AfterPay betaalt om nog meer incassokosten te voorkomen.
Heb je meer tijd nodig om te betalen? Dan kun je in de AfterPay app en in MyAfterPay de Pauzeer-functie gebruiken. Hiermee heb je de mogelijkheid om de uiterste betaaldatum uit te stellen met 7 dagen.
Als je nog niet aan Afterpay hebt betaald op de uiterste betaaldatum genoemd in de betaalinstructies, wordt er per e-mail kosteloos een eerste herinnering gestuurd met een nieuwe betalingstermijn van 14 dagen. Bij de tweede herinnering zal Afterpay 15,- administratiekosten in rekening brengen.
Achteraf betalen: de consequenties
Wanneer je niet betaalt binnen de gestelde termijn ontvang je een aanmaning, misschien zelfs met een verhoging in de vorm van een 'boete'. Wanneer je vaker niet betaalt, is de kans aanwezig dat webshops jou de mogelijkheid om achteraf te betalen afnemen.
Als betaling door de consument uitblijft, mag u na de gestelde 14 dagen de incassokosten en de wettelijke rente in rekening brengen. U heeft ook andere middelen die u kunt gebruiken. De eerste is het eigendomsvoorbehoud.
Heeft u meer tijd nodig om te betalen? Dan kan u in MyAfterPay de Pauzeer-functie gebruiken. Hiermee heeft u de mogelijkheid om de betaaltermijn te verlengen met 7, 14 of 21 dagen. Log in op MyAfterPay om uw betaling the pauzeren.
Betaalregeling aanvragen
Je kunt kiezen voor maximaal 3 maandelijkse termijnen. Per betaaltermijn brengen wij € 5,00 aan servicekosten in rekening. Rond de 23e van de maand ontvang je een e-mail voor het te betalen termijnbedrag. Het termijnbedrag dient vervolgens binnen 5 dagen te worden betaald.
Koop je met een creditcard, dan worden die gegevens - in tegenstelling tot bij Afterpay - doorgestuurd naar het Bureau Krediet Registratie (BKR). Het BKR houdt een database bij van alle kredieten die consumenten afsluiten.
Bij aankopen onder € 20,- wordt € 7,50 aanmaningskosten in rekening gebracht. Blijft betaling uit dan kunnen deze kosten voor bedragen tot € 2.500,- oplopen tot 15% van het factuurbedrag, met een minimum van € 40,-.
Als Klarna op de vervaldatum van de rekening geen betaling heeft ontvangen, wordt er kosteloos een eerste herinnering gestuurd met een nieuwe betalingstermijn van 14 dagen. Bij een tweede herinnering brengt Klarna aanmaningskosten van € 13,50 in rekening. Bij een factuur onder € 20 wordt € 7,50 in rekening gebracht.
Als je iets retour stuurt kun je dit aan ons doorgeven via de AfterPay app. Wij pauzeren dan je betaaloverzicht, zodat jij rustig kunt wachten tot je retour is verwerkt.
Als je de uiterste betaaldatum niet haalt, krijg je eerst een herinnering. Daarna ontvang je een betalingsherinnering en worden er kosten aangerekend, maar je krijgt altijd een nieuwe kans om het uitstaande bedrag te betalen.
Registratie bij BKR
Klarna meldt deze overeenkomst bij de Stichting Bureau Krediet Registratie (BKR) te Tiel. BKR verwerkt deze gegevens in het Centraal Krediet Informatiesysteem (CKI).
Wanneer je voor de eerste keer besteld, is het maximum bestelbedrag €75,-. 2. Ik heb al vaker bij AfterPay besteld: Het kan zijn dat je nog openstaande bestellingen hebt die eerst nog betaald moeten worden.
Na ontvangst van je bestelling krijg je binnen enkele dagen een betaaloverzicht per e-mail. Download de AfterPay app voor de meest actuele status van je betaaloverzicht. Na ontvangst van je betaaloverzicht heb je 14 dagen om te betalen.
Met Klarna kun je achteraf betalen in webwinkels. Uiteraard moet de webwinkel deze betaalmethode wel aanbieden, wat lang niet altijd zo is. Naast Klarna zijn er namelijk meer manieren om achteraf te betalen, bijvoorbeeld Afterpay. Samen met Klarna zijn dit de 2 bekendste achteraf-betaalmethodes.
Hoe betaal je aan Klarna? Nadat je bestelling verzonden is krijg je een melding en heb je 14 dagen de tijd om je factuur te betalen met iDEAL of automatische incasso door in te loggen op de Klarna app of klarna.nl.
Je betaalt zonder rente of extra kosten tot en met 30 dagen later.
Het aanbieden van een achteraf betaalmethode heeft als voordeel dat je niet afhankelijk bent van wanneer de consument betaalt. Op het moment dat de bestelling wordt afgerond voert AfterPay een realtime risicocheck uit. Zo bepalen zij of de betreffende consument het orderbedrag achteraf mag betalen.
Het verwijderen van een BKR-registratie is in principe gratis. Dat is eigenlijk wel zo met iedere vorm van dienstverlening. Zo kunt u ook zelfstandig uw auto repareren of een letselschadezaak behandelen.
Dan checkt een kredietaanbieder de leningen die je hebt (gehad) en je betaalgedrag daarop. Daarvoor vragen ze je gegevens bij ons op. Als je op tijd hebt betaald, is dat een voordeel. De kredietaanbieder ziet dan dat je betaalgedrag in orde is.
Als je je registratie wilt laten aanpassen, neem dan contact op met je kredietaanbieder. De kredietaanbieder kan die aanpassen als er iets niet klopt. De kredietaanbieder heeft jouw financiële en persoonlijke gegevens en kan jouw registratie goed beoordelen. BKR heeft deze gegevens niet.
Afterpay leent geld aan de winkelier, en de klant betaalt het terug. Het product brengt zichzelf op de markt als een budgetteringsinstrument in plaats van als een lening of creditcard.
Begin met slechts een klik op de knop
Kies AfterPay in de checkout van je favoriete winkel. Ga direct naar de app of MyAfterPay.com of klik door via je bevestigingsmail. Voeg je bestelling toe aan je Flex-account. Kies je maandbedrag: afhankelijk van je bedrag veranderen de betalingstermijn en rente.
Daarna krijg je een aanmaning voor het verschuldigde bedrag. Na veertien dagen worden er incassokosten in rekening gebracht die kunnen oplopen tot 15 procent van het verschuldigde bedrag, met een minimum van 40 euro aan incassokosten.